Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on syy, että et osallistu taloyhtiösi pihatalkoisiin

Vierailija
25.04.2012 |

kun mitään pätevää estettä ei kuitenkaan ole.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamusta alkaen, en oikein tajua kun suurin osa on töissä, olen kotona viiden maissa ja silloin jo varmaan grilli on kuumana.

Vierailija
2/31 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ensin huvin, sitten työ, jos vielä viitsii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikinen vuosi talkoista ilmoitetaan alle kaksi viikkoa aikaisemmin, ja kalenterini on siinä vaiheessa buukattu. Usemman kerran olen ollut joko töissä/esiintymässä/etukäteen sovituissa juhlissa/pois kaupungista tms. Lasketaanko nämä sitten ap:n "päteväksi esteeksi", sitä en tiedä. Kaikki eivät kuitenkaan vietä suurin taosaa ajastaan kotosalla, joten ajoissa ilmoittaminen saattaisi tuoda enemmän väkeä talkoisiin.

Vierailija
4/31 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vuokralla eli maksan siitä, että huoltoyhtiö pitää pihan kondiksessa. Jos joku mamma haluaa haravoida ja grillata, niin siitä vaan. Mua ei kiinnosta, koska en pihalla koskaan hengailekaan.

,asun samoin vuokralla. En halua kuokkia siellä pihalla ja olla naapureiden kanssa tekemisissä. Riittää kun "moi" sanon rapussa, jos pakko on.

Siellä ei paljon mitään hyödyllistä saada aikaan. Huoltoyhtiö tekis saman muutamassa tunnissa, ja jos siitä koituis mulle lisämaksua niin senkun vaan. Ja toisaalta, niihin talkooruokiin ja -juomiin menee saman verran rahaa kuin koko työn hinta huollon tekemänä ;) Talkoot = keinotekoista "yhteisöllisyyttä"

Vierailija
5/31 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siihen ei ole jollain lailla pakotettu, en mene. Voin sen sijaan vaikka maksaa talkoolaisille makkarat.

Vierailija
6/31 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska joka vuosi vuokrat ynm. nousevat ja asukkaiden vielä pitäisi piha siivota. Siivotkoon ne jotka siitä palkkaa saa.

Vierailija
7/31 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio osallistua.

Vierailija
8/31 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei voisi mitenkään vähempää kiinnostaa mikään talkootouhu.Ihan pätevä este minusta :D

Ne talkoilkoon joita kiinnostaa. Jos jotain jää tekemättä, niin yhtiökokous nostakoon vastiketta ja hallitus palkatkoon lisää resursseja huoltoyhtiöltä.

Jäi yks kiva vuokrakämppä vuokraamatta kun rappiksen siivousvuorot olis tullut kaupanpäälle :)

Vierailija
9/31 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä hinnoilla luulisi hoituvan. Meidänkin naapurissa asuu pihapoliisi, tutkii jopa roskiksesta toisten jätteet/paperit jne. Puuttuu joka asiaan. Pihoillamme myös juorukerho, joka kokoontuu aivan joka päivä. Ei jaksa! Juorukerho myös ryyppäilee usein. Talkoot muuttuvat kaljoitteluksi myös täällä.

Vierailija
10/31 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ja lapset toki osallistuivat.

Vierailija
11/31 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei ole töitä, en ole sairaana tms niin muita "ei-niin-päteviä" syitä ovat mm.

-Vittumainen pihapoliisi jonka vaikutusalueella en halua olla

-Se, että hallituksen jäsenet ovatkin jo keskenään päättäneetmitä kunnostetaan ja tehdään, mahdollisesti myös sen, kuka tekee mitä.

-Kaljoittelevat möhömahat, jotka puolen tunnin "rehkimisen" jälkeen alkavat juoda ja lämmitellä grilliä, muille ohjeita huudellen.

-Helvetin urpot jutut

-kulmien alta mukoilu ja kaikenlainen muukin kyräily saa mut myöskin pysymään pois.

Vierailija
12/31 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme ehtineet sopia muuta tärkeää.

Vierailija
13/31 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran pennutus. Mein narttu penikoi minä hetkenä hyvänsä ja olen töistäkin varustautunut jäämään "mammalomalle".

Viime vuonna sattuikin sopivasti toisen koiran astutusmatka Ruotsiin sillein sopivasti.

Toissa vuonna synnytin itse.

Vierailija
14/31 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työthän eivät ole pätevä syy..

Omat työvuoroni kun alkavat joskus kahden maissa iltapäivällä ja parhaillaan ovat 12h pitkiä..

Vierailija
15/31 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siksi ole hyvä olla lasten kanssa. Muuten niin asiallisia naapureita...

Vierailija
16/31 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten miehen enää turha alkaa kuukautta-paria viikkoa ennen kysellä vuoron vaihtoa viikonlopuksi. Itse haravoin yms. sen verran kun ehdin lasten kanssa ulkoillessa. Hankalaa kuitenkin osallistua vauvan, taaperon ja leikki-ikäisen kanssa tuntia-paria pidempään.

Vierailija
17/31 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taloyhtiössä missä nyt asutaan, ei ole vielä ollut pihatalkoita. En tiedä pidetäänkö täällä edes sellaisia. Muutimme joulukuussa.

Edellisessä taloyhtiössä kyllä pidettiin, mutta ne pöllöt päätti aina pitää sen aamupäivällä/iltapäivällä arkena. Tietysti eläkkeellä olevat (90% talon asukkaista) pääsivät, mutta sitten katsottiin pahasti niitä jotka eivät päässeet, koska olivat tietysti töissä. Kuten minä ja mieheni. Kun tulimme kotiin, talkoot oli jo pidetty ja kaikki hommat tehty. Sanoin kyllä asiasta useamman kerran, että voisiko ne talkoot pitää myöhemmin tai viikonloppuna, niin mekin voimme osallistua.

Vierailija
18/31 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen jälkeen kun pihapoliisit alkoivat muokkaamaan pihasta mahdollisimman lapsiepäystävällistä (omat lapset ovat jo aikuisia) ja ankeaa, en ole välittänyt osallistua talkoisiin. Ja kyllä, olen ilmaissut ja perustellut mielipiteeni, yrittänyt vaikuttaa jne., mutta kun tehdyt päätökset eivät koske tätä jengiä: he tekevät mitä haluavat.

Yleensä olen kehittänyt muuta ohjelmaa ko. päiväksi, mutta en välttele näyttäytymistä.

Vierailija
19/31 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oo vapaaehtoisia. Mä en oo muuttanut taloyhtiöön sen vuoksi, että saan vapaapäivänä olla töissä. Pidän oman pihani kunnossa, se saa riittää. Jos suunnitelmat talkoista tehtäis oikeesti kuunnellen kaikkia asukkaita voisin harkita, mutta jos muutaman pillin mukaan pitää tanssia ni mä päätin, etten tanssi näitä jenkkoja.

Vierailija
20/31 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vuokralla eli maksan siitä, että huoltoyhtiö pitää pihan kondiksessa. Jos joku mamma haluaa haravoida ja grillata, niin siitä vaan. Mua ei kiinnosta, koska en pihalla koskaan hengailekaan.