Kysyin mieheltä miksi hän erosi exästään
Ei olisi pitänyt.
Miehen ex on vaaleaverikkö, korkeasti koulutettu, kaunis, hoikka, pitkä.. kaikkea mitä minä haluaisin olla. Olen aina tuntenut kateuttaan hänen läsnäollessaan. Mikä pahinta, hän on oikeasti mukava ihminen. En vain voi vihata häntä vaikka haluaisinkin.
Eilen sitten kysyin mieheltäni että mikä johti heidän eroonsa. Ja mies vastasi "hän oli liian hyvä minulle"
Loukkaannuin koska minusta tuntuu että mieheni arvostaa exäänsä enempi kuin minua, suorastaan jumaloi. Ex ei todellakaan yritä mitään, hänellä on oma mies joka on vähintään yhtä miellyttävä kuin minun mieheni. Tuntuu että mies on "tyytynyt" minuun eikä ole saanut elämänsä rakkautta.
Toisaalta taas mies kertoi itse jättäneensä exän koska tämä "ansaitsi parempaa". Mitä tästä tulisi ajatella...?
Kommentit (15)
kun ei oivaltanut että sinulle on hyvin epäkohteliasta sanoa noin.
Mutta sinänsä ei välttämättä vaikka noin sanoo tarkoita että se nainen olisi ollut hänen elämänsä suuri rakkaus. Mä tiedän että mun ex on sanonut minusta noin mutta parisuhteemme oli sellaista johon kumpikaan ei taatusti halua takaisin. Olimme aivan liian erilaiset ihmiset tulemaan toimeen keskenämme jokapäiväisessä yhteiselossa. Mutta koska mitään dramaattista ei tapahtunut, ei pettämisiä, pirttihirmuiluja ja jäkättämisiä, seksin pihtailuja tms niin mies jotenkin ei ymmärrä sitä että me vaan oltiin epäsopivat vaan tulkitsee että olin hänelle jotenkin liian hyvä, että on hänen vikansa että meni poikki.
tuo "hän oli liian hyvä minulle" voi viitata vaikka siihen, että miehesi on tehnyt jotain ikävää exäänsä kohtaan, josta kokee huonoa omaatuntoa. Liian hyvä voi myös viitata siihen, että ex antoi aina kaikassa periksi tai häneltä puuttui oma tahto, mikä rupesi pidemmän päälle vaikeuttamaan suhdetta.
Suhteet ovat aina erilaisia ja nyt tilanne voi olla täysin erilainen. Ylipäänsä minusta on ihan ok kysyä, miksi ero on tullut edellisestä suhteesta. Miehesi olisi voinut tosin muotoilla vastauksen vähän paremmin.
Miehesi oli selvästi rehellinen, ei tarkoittanut pahaa eikä varsinkaan näyttänyt haluavan loukata sinua. Mikä on siis ongelmasi?
Ethän vain tee siitä nyt ongelmaa miehellesi?
Ongelmasi näyttää olevan se, että vertaat itseäsi miehesi exään ja sait siitä nyt suoran muistutuksen. Ilman vertaamista ei tuota ongelmaa olisi. Lopeta vertaaminen, et sinä siitä hyödy yhtään mitään.
Ole oma itsesi. Olet sitä joka tapauksessa.
heidän välillä on tapahtunut jota hän ei halua kertoa sinulle, eikä kaikkea tarvitsekaan kertoa.
Mies on pettänyt tai sotkenut raha-asiansa tms. kamalaa. Syy siis vain hänessä, ei exässä. Jätti exänsä siis syyllisyyttään ja jotain salaillakseen.
Älä sotke asiaa kyselemällä enempää, jos koet olevasi huonompi kuin ex. Ole mahdollisimman vähän tekemisissä ja lopeta kaikki vertailu. Et ole yhtään huonompi, vaikka olisit vähemmän koulutettu, pyöreämpi tms. Kaikki me ollaa samanarvoisia.
Itse sanoisin vain no, se on sitten minun onneni vai onko?
Tiedossa on ettei tämä kansa osaa keskustella asioista sitten arvaillaan ja jopa loukkaannutaan. Kun kerran asia sinua vaivaa niin valittavana on joko kysyä suoraan, harkiten, ovelasti tai vaikkapa ihan asiakeskuteluna! Menestystä!
Aamulla: Huomenta! Johon toinen vastaa: Huomenta!
Päivällä töitten jälkeen: Oli hyvää ruokaa, kiitos.
Toinen vastaa: Ole hyvä!
Sitten keitetään kahvia, toinen sanoo kuppia antaessaan: Rakastan sua! Vastau: Mäkin sua.
Sitten kysyt mieltä painaneen asian: Miksi muuten jätit exäsi? Vastaus: Kun oli mulle liian hyvä minulle.
Illalla sanotaan hyvän yön toivotukset ja aletaan nukkumaan.
Noinko se menee? Missä on enempi dialogia? Eikö mies kysy miksi tahdot tietää. Miksi sä ylipäänsä sellasta kelaat?
Miksi sä vertaat itseäsi toiseen? Sanoiko mies noilla sanoilla ja MITÄ SE TARKOITTAA?
Mulle "liian hyvä" on semmonen valkosiin pukeutuva, hämähäkkejä kiljuva kultakutri joka ei kelpuuta vastaavasti miestään. Miehessä on ties mitä vikana ja nainen tahtoo kaiken A- luokassa, vaikkei ehkä olisi edes varaa..
Koska ei kai liian hyvää ole: sehän on palvelija joka halukkaasti toteuttaa miehen kaikki seksitoiveet ja lähettää miehen poikien iltaan vaikka väkisin. Eikö?
Niin että tahtoo nyt tietää että miksi te että PUHU!
miehesi tunneäly ei toimi täysillä eikä osannut ajatella, että noin ei pitäisi sinulle sanoa.
Muuten nuo vastaukset ovat ympäripyöreää tyhjää jorinaa, ei ole selvästi halunnut kertoa sulle eron todellisia syitä. Ei noista voi mitään päätellä.
Haluaa siis pitää sut löysässä hirressä. Todella itsekästä joka tapauksessa sanoa noin, oli syy mikä tahansa. Kiusaaminen nyt tuli ekana mieleen.
joita häpäeää, ja siksi kokee exän olevan liian hyvä hänelle. Se, ettei koe sinusta samoin, voi johtua ihan vaan siitä, että hän ei sinulle ole tehnty samaa, on ehkä oppinut virheestään.
Tai sitten ei näin, mutta aina kannattaa ajatella asioista positiivisesti, jos vaan pystyy =)
Muuten nuo vastaukset ovat ympäripyöreää tyhjää jorinaa, ei ole selvästi halunnut kertoa sulle eron todellisia syitä. Ei noista voi mitään päätellä.
mutta jos tota rupee jotenkin analysoimaan, niin kuulostaa musta siltä, että mies petti ja katuu ja kokee, ettei ole "tarpeeksi hyvä" naiselle.
No se voi tarkoittaa myös sitä, että miehesi ei ehkä halunnutkaan elää elämäänsä liian täydellisen naisen kanssa.
Älä ap hyvä mitätöi itseäsi. Uskon, että sinä olet hänelle sopivampi :D juuri sellaisena kuin olet.
Itsellä palaa käämit siitä, kun mies puhuu exästään, joka oli koulutettu, kaunis jne. Mutta tämä exä oli liian täydellinen, maltin menettäminen mahdottomuus jne. Tai ei pala enää, aluksi paloi. Se mies on nyt minun kanssani ja jos ei ole hyvä olla kanssani, niin herra on hyvä ja lähtee :)
usein sen, että toinen on tylsä, pedanttinen, vanne kireällä jne. Oikeasti. Jos minä, sohvaperuna, tosi-tv:n ystävä ja suklaahimoinen, tapaisin miehen, joka on sporttinen ja äärettömän energinen, niin suhde voisi kariutua, koska "mies on liian hyvä mulle". Todellisuudessa en pidä hänestä, koska näennäistä "täydellisyydestään" huolimatta on tylsää seuraa ja ahdistaa elää tuollaisen kanssa. (joo, ei se mieskään välttämättä mua katselisi)
silloin kun toinen tuntuu liian tylsältä.
Pitää ilmeisesti henkilöstä ja arvostaa tätä, mutta ei vaan jaksa suhdetta hänen kanssaan.
Sitä se ap:n mies oikeasti tarkoitti. Ilmaisi vaan asian vähän huonosti.
jätä se nyt, selviät vähemmillä vaurioilla.