Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annatko lapsen päättää itse päiväkotivaatteista (jos ne on säähän sopivat)?

Vierailija
25.04.2012 |

Mun 5-vuotias tyttö tykkää itse valita "asukokonaisuuksia" mutta yleensä laittaa aamuisin mun valitsemat jos ollaan lähdössä jonnekin.

Tänä aamuna lapsi oli pukenut varsin räväkän yhdistelmän: oranssinkeltainen pitkähihainen raitamekko alla ja sen päällä lyhyempi musta henkselimekko valkoisin pallokuvioin. Oli oikeastaan hauskannäköinen, sellainen vappufiilis, ja annoin mennä päiväkotiin tuossa asuassa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kunhan vaatteet on suht. puhtaat. Lapsi on 3 v. ja tykkää pukea itse ja valita vaatteitaan. Tehnyt tätä jo vuoden. Minulle se kyllä sopii. Tehköön niin paljon itse kuin osaa ja haluaa, en minä hidasta.

Vierailija
2/12 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan on käytännölliset ja sopivat säähän, niin mikä jottei. Lapsi kuitenkin tietää, että viimeinen sana on minulla. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vaan hyvä asia, että lapsi itse valitsee vaatteensa. Yksi asia minulta vähemmäksi.. :)

Meillä on tyttö 4v. ja välillä laittaa aika kirjavat vaatteet, mutta ei haittaa minua.. :)

Vierailija
4/12 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojilla nyt ei löydy noin mainioita kokonaisuuksia, mutta saa kyllä valita onko farkut, college-housut, sammarit vai mitkä ja onko päällä dinosauruspaita vai valkoisia nalleja.

Tosi sääli, että pojille ei tehdä kirkkaita vaatteita. Melkein anataisin jopa valita kaupasta violetteja ja kiiltäviä Hello Kittyjä. Mies ei suostu, sillä kipuraja oli valkoinen Hello Kitty-lippis, jossa oli strasseja. Sen poika sai. 5v oli tuolloin.

Vierailija
5/12 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojilla nyt ei löydy noin mainioita kokonaisuuksia, mutta saa kyllä valita onko farkut, college-housut, sammarit vai mitkä ja onko päällä dinosauruspaita vai valkoisia nalleja.

Tosi sääli, että pojille ei tehdä kirkkaita vaatteita. Melkein anataisin jopa valita kaupasta violetteja ja kiiltäviä Hello Kittyjä. Mies ei suostu, sillä kipuraja oli valkoinen Hello Kitty-lippis, jossa oli strasseja. Sen poika sai. 5v oli tuolloin.

Joskin minä olen kyllä 6v. pojan toivomuksesta ostanut Hello Kitty-vaatteita lapselle. Mies kyllä mutisi jotain epämääräistä mutta lapsihan niitä vaatteita päällään pitää, ei mies.

Tänäänkin poika valitsi itselleen fuksianpunaiset velourhousut, vaaleanpunaisen Hello Kitty-paidan ja Puuha-Pete-sukat =D

Vierailija
6/12 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä aika mielenkiintoisia yhdistelmiä, välillä taas haluaisi vain yhden värisiä vaatteita päästä varpaisiin.

Vierailija
7/12 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitsee (lähes) aina itse vaatteensa. Osaa valita niin, että tulee aluvaatteet (sukkahousut/legginsit+sukat ja t-paita/tunika) ja päällysvaatteet (pitkähihainen paita ja housut). Ulkovaatteet valitsen minä sään mukaan, mutta esim. pipon valitsee itse. Eihän ne tytön valitsemat vaatteet aina ihan mun silmää miellytä, mutta ovat kuitenkin käyttöön sopivia joten minun puolesta neiti saa valita vaatteensa päälle. Vuoden vanhempi poika ei valitse itse vaatteita ellei erikseen häntä pyydä sitä tekemään.

Vierailija
8/12 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-vuotiaana pinkin repun ja sai sen. Pitää yhä pinkistä ja fuksiasta, mutta vaatteissa sitä ei ole kuin sukissa. Mielisukat. Yhdet verkkarit. Niin oranssista, keltaisesta, vihreästä, mustasta.

Poika jäljittelee minua kaikessa, on se vaihe kun menisi vain äidin kanssa naimisiinkin ja isi on ihan so last season.

Voisin ostaa tyttöjen vaatteita, mutta niissä on aika usein mekkomaiset leikkaukset tai rypytyksiä, ei ne oikein sovi... Kas, tullaan minun äärirajoilleni :DD

Vierailija
9/12 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v ja 5v likat. Välillä on melko räväköitä yhdistelmiä, mutta harmemmin niitä tulee kommentoitua tai muoktattua. Oppiipahan olemaan oma itsensä :) Joskus kyllä saa huvittuneita katseita päiväkodintädeiltä, mutta eiköhän hekin arvaa kuka asukokonaisuuden on saanut valita :D

Vierailija
10/12 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää että ovat säähän sopivat.

Tärkeintä että lapsi itse viihtyy vaatteissaan ja pukee ne mielellään päälle.

Vierailija
11/12 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupathan suorastaan pursuavat värejä pojille, on punaista, pinkkiä, liilaa, vihreää, oranssia... vai missä te oikein shoppaatte?

Vierailija
12/12 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojilla nyt ei löydy noin mainioita kokonaisuuksia, mutta saa kyllä valita onko farkut, college-housut, sammarit vai mitkä ja onko päällä dinosauruspaita vai valkoisia nalleja. Tosi sääli, että pojille ei tehdä kirkkaita vaatteita. Melkein anataisin jopa valita kaupasta violetteja ja kiiltäviä Hello Kittyjä. Mies ei suostu, sillä kipuraja oli valkoinen Hello Kitty-lippis, jossa oli strasseja. Sen poika sai. 5v oli tuolloin.

minä olen löytänyt vielä 6v ja 8v pojillemme kirkkan punaista, oranssia, keltaista, vihreää jne. Esikoinen erityisesti tykkää kauniista väreistä, jossain vaiheessa ostettiin joitain puseroita tttöjenkin puolelta, jopa vaaleanpunaisia. Glitterissä meni minulla raja. Nyt koululaisena ei pinkkiä enää suostu pukemaan, mutta esim,. vaalea liila kelpaa hyvin.