Kokeiden tarkistaminen kestäääääääääääää..
En voi ymmärtää miten opettajalla menee kokeiden tarkistamisessa aina monta viikkoa. Monta kertaa ollut niin että samalla viikolla on jo seuraava saman aineen koe niin edellinen koe on tullut takaisin. Ei niistä oppilaskaan enää muista niistä kokeista sitten mitään, mitä on osannut ja mitä ei. Heikomman oppilaan kohdalla ainakin todella harmillista. Monta kertaa käynyt niin että olen luullut lapsen osaavan jonkin asian jo paremmin mutta koe onkin mennyt ihan metsään.
Opettaja kuulemma tarkistaa kokeita tunnilla jos on vaikka toisen aineen koe menossa tai vaikka kuvaamataidon tunnilla kun oppilaat työskentelee. Ihan ok muuten, mutta jos ei tarkista niitä koskaan muulloin niin on ihmeellistä. Aika lyhyet työpäivät tulee niin luulisi riittävän aikaa joskus kokeiden tarkistamiseenkin.
Oppilailta kyllä vaatii että kaikki lappuset ja lippuset pitää palauttaa heti, muuten tulee noottia vanhemmillekin.
Miten muilla?
Kommentit (24)
ja viikossa yritän saada tarkistettua. Joskus onnistuu nopeamminkin, mutta nytkin on parin porukan kokeet odottamassa. Ja toiset taitavat joutua odottamaan sen viikon, on ollut niin paljon muuta työtä. Kyllä mulle juuri hiljattain oppilaat tarjosivat energiajuomaa, jotta jaksaisin tarkistaa kokeet heti seuraavana yönä, mutta en tarttunut tarjoukseen :)
Kun olin lukiossa opiskelijana, opettajilla oli periaate, että kokeet palautetaan kahdessa viikossa. Se on mielestäni kohtuullinen aika, jota itsekin nyt työssäni noudatan.
Koeviikot ovat kyllä tuskaa. Päivä töissä, illat lasten kanssa, kahdeksan jälkeen kokeiden korjausta puoleen yöhön. Minun aineessani oppilaat tekevät harvoin sellaista, että pystyisin korjaamaan kokeita tunnilla.
terv.yläkoulun ope
Lapseni luokalla on 17 oppilasta ja tosiaan kestää ikuisuuden näissä. En edes odottaisi seuraavalle viikolle, mutta edes 2 viikon päästä niin muistettaisiin jotain siitä kokeesta ja koealueesta vielä, sekä lapsi että vanhemmat.AP
Usein tulee isompia nippuja kerralla, jossa saattaa olla 5-6 eri koetta. Minun mielestäni se on ihan hyvä systeemi, niin ei tarvitse jatkuvasti kirjoitella allekirjoituksia. Kokeista ei kannata tehdä liian isoa numeroa kotona, ettei lapsi luule, että kokeissa osaaminen on tärkeintä. Tärkeämpää on jatkuva osaaminen ja työskentely tunnilla. Opettajahan voi olla vaikka pitämättä kokeita, jos mielestään pystyy arvioimaan oppilaat ilman kokeita. Olen itsekin toiminut parin vuoden ajan (epäpätevänä) opettajana. Minä tosin tarkistin kokeet aina parin viikon sisällä, ettei jäänyt roikkumaan.
Lapset kyselee koulussa kokeita takaisin, mutta opettaja ei tykkää siitä yhtään. Vastailee ihmeen tylysti jos joku erehtyy pitkänkin ajan päästä kyselemään koetta. En halua suoraa palautetta antaa, ei siitä ole muuta kuin haittaa lapselle, tuskin tarkastaminen nopeutuu. Mutta ihmetellä täytyy kyllä kun niin kauan aina kestää.
mikä on itse asiassa törkeää. Ei niin pitäisi tehdä. Mutta saanpahan kokeet palautettua seuraavana päivänä.
että tuntien aikana kokeet kuuluu korjata, eikä käytä siihen yhtään muuta aikaa. Olen ymmärtänyt niin, että kun opettajilla on lyhyet työpäivät muuten niin saavat täyden palkan kun kokeiden korjaamiseen ja muuhun menee aikaa kouluajan lisäksi.
Harmittaa koko vetelys opettaja. AP
Ei lapsesi opiskele kokeita varten. Hän pitäisi muistaa asiat hamaan ikuisuuteen asti.
Palauttaminen kotiin asti kestää joskus kauemmin, jos esim. joku on ollut reissussa ja sitten sairaana ja sitten ei muuten vaan suostu vielä tekemään koetta. Vaikkei olisikaan sama koe, en anna vetkuttelijoille harjoituskappaleita nenän alle.
Ehkä lapsesi luokalla on lusmuja?
Mutta mitä järkeä on niitä kokeita pitää jos niitä ei palauta ajoissa. Oppilaalle niistä ei paljon hyötyä ole kun ei enää muista koko aiheesta niin tarkasti. AP
osaa vielä tuollaista :)) En usko että siitä siis kyse.
Uskon että on laiskuutta. Niin vetelyksen näkäinen on koko opettaja, että ihme kun töihin viitsii raahautua. Paljon taitaa olla pois töistäkin. Usein lapsi sanoo että toisen luokan opettaja oli pitänyt jonkin tunnin sen takia. AP
Opetan 5.6-luokkalaisia ja oppilaita on 23. Matikan, enkun ja äikän kokeet on nopeita korjata. Lukuaineiden kokeet ja kirjotelmat ovat työläämpiä korjata.
Koe oli ma 12-13, vastaukset oli helmi-reissarin koeosiossa klo 16 :) Yleensä opeilla menee 2-4 päivää.
koetta on kait odotettu nyt 3 viikkoa...
Liian pitkään minusta.Miten lapset tosiaan enää muistáa, ja oppii virheistään? Mutta opella on kuulema muutakin tekemistä, kun korjata ne (näin oli oppilaille vastannut.)
Voisko joku alakoulun ope vastata?
Liian pitkään minusta.Miten lapset tosiaan enää muistáa, ja oppii virheistään? Mutta opella on kuulema muutakin tekemistä, kun korjata ne (näin oli oppilaille vastannut.)
Koetta ei voi antaa takaisin ennen kuin se on tarkastettu. Aina oppilaat eivät myöskään "muista" näyttää koetta kotona. Kysy opelta, jos sinusta tuntuu, että on menny tkohtuuttoman kauan.
Koetta ei voi antaa takaisin ennen kuin se on tarkastettu. Aina oppilaat eivät myöskään "muista" näyttää koetta kotona. Kysy opelta, jos sinusta tuntuu, että on menny tkohtuuttoman kauan.
Tarkoitin tietysti, että koetta ei voi palauttaa ennen kuin kaikki ovat sen tehneet.... Toki sitä on vaikea palauttaa ennen tarkastamistakaan... ; Pahoittelen lapsustani!
koetta on kait odotettu nyt 3 viikkoa... Liian pitkään minusta.Miten lapset tosiaan enää muistáa, ja oppii virheistään? Mutta opella on kuulema muutakin tekemistä, kun korjata ne (näin oli oppilaille vastannut.) Voisko joku alakoulun ope vastata?
Minusta tuo on liian pitkä aika. Esimerkiksi matikassa on tuossa ajassa ehditty jo pitkälle eteenpäin. Jos opettaja vasta kolmen viikon päästä huomaa, että joku ei ole osannut edellisessä kokeessa yhtään mitään, on se jo auttamattomasti liian myöhäistä.
Mutta tuo asia on kyllä opettajan itsensä päätettävissä, eikä ole olemassa aikarajoja tai ohjeistuksia asian suhteen.
Jos jonkin neuvvon voin antaa, niin ota opettajaan yhteyttä ja kerro, että mielestäsi kokeiden korjaamiseen menee liian pitkä aika. Jos vielä joku muu luokan vanhempi huomauttaa samasta asiasta, saattaisi se jo vaikuttaakin. Valitettavasti tiedän, että on olemassa opettajia, jotka eivät ota kritiikkiä vastaan työstään, ja tuo teidän ope saattaisi olla juurikin tällainen.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2012 klo 21:35"]
En voi ymmärtää miten opettajalla menee kokeiden tarkistamisessa aina monta viikkoa. Monta kertaa ollut niin että samalla viikolla on jo seuraava saman aineen koe niin edellinen koe on tullut takaisin. Ei niistä oppilaskaan enää muista niistä kokeista sitten mitään, mitä on osannut ja mitä ei. Heikomman oppilaan kohdalla ainakin todella harmillista. Monta kertaa käynyt niin että olen luullut lapsen osaavan jonkin asian jo paremmin mutta koe onkin mennyt ihan metsään.
Opettaja kuulemma tarkistaa kokeita tunnilla jos on vaikka toisen aineen koe menossa tai vaikka kuvaamataidon tunnilla kun oppilaat työskentelee. Ihan ok muuten, mutta jos ei tarkista niitä koskaan muulloin niin on ihmeellistä. Aika lyhyet työpäivät tulee niin luulisi riittävän aikaa joskus kokeiden tarkistamiseenkin.
Oppilailta kyllä vaatii että kaikki lappuset ja lippuset pitää palauttaa heti, muuten tulee noottia vanhemmillekin.
Miten muilla?
[/quote] Meillä voi joskus kestää 4kk että ilman liiottelua
ja tänään saivat takaisin. 2.luokka, reilu 20 oppilasta.