Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eronneet! Miten olette lasta koskevia kuluja sopineet jaettavan?

Vierailija
24.04.2012 |

Vakuutukset, harrastukset etc.?

Olemme asuneet erossa jo kohta vuoden, mutta mies ei ole pystynyt ottamaan osaa näihin laskuihin. Olisi jo aika kantaa vastuu ainakin osasta laskuja.

Miten nämä kannattaisi sopia, kun mies ei halua minua tavata,ja asiat pitää sopia s-postitse?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette mitään niin etä maksaa kirjallisesti sovitut elarit ja lähi hoitaa käytännössä kulujen maksun. Elarin tarkoitus on kattaa niitä lapsesta aiheutuvia kuluja.

Vierailija
2/21 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen lisäksi hän maksaa harrastukset ja leirit tms. puoliksi.

Jos teillä ei ole elarisopimusta, niin ota yhteys lastenvalvojaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka on yhteisesti sovittu. Jopa se, kun toinen maksaa koenumerosta 2 euroa.

Käytännössä tämä tapahtuu siten, että lapsilisät tulevat tilille, johon meillä molemmilla on pääsy.

Emme maksa elareita puolin eikä toisen. Lapset ovat vuoroviikkosysteemillä.

Vierailija
4/21 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi viikkosysteemillä. Ei elatusmaksuja mihinkään suuntaan. Isä maksaa vakuutukset, minä ehkä vaatteita enemmän. Erityiset muut kulut jaetaan tapauskohtaisesti.

Vierailija
5/21 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilisät menee omalle tililleen. Ei elareita. Kaikesta kuitit (vaatteista, harrastevälineistä jne) ja kerran kahdesa kuussa kerätään kuitit ja jaetaan summa tai jos yhdessä kuussa on isompia menoja kuten pyörän osto tms niin jaetaan heti jo ennen ostoa kun on hinta tiedossa ja kummankin hyväksymä, rahat tilille ja pyörän ostoon jne... Isommissa ostoissa kannattaa hyväksyttää hinta ja se mitä ostetaan ettei tule nurinoita jälkikäteen.

Vierailija
6/21 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta keskenämme olemme sopineet että exä maksaa 200€/kk elatusmaksuja, vakuutukset ja puhelinlaskun ja noiden lisäksi jotain kalliita juttuja kuten silmälasit ja toppavaatteet. Lapsella ei ole säännöllistä harrastusta, mutta jos olis joku kallis, lapsen isä maksaisi sen. Lapsella on isänsä luona omat vaatteet ja lelut, niin ettei laukkua tarvitse pakata mukaan kun lapsi menee isälleen.

Meillä toimii hyvin näin, ilman "virallista" paperia. Osataan keskustella asioista. Tilannetta saattaa helpottaa myös se että lapsen isä tienaa hyvin, joten voi maksaa isot ja yllättävät menot helposti.

Vierailija
7/21 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies todettiin varattomaksi. Valtio maksaa minulle elarit, toistaiseksi. Mies saanee töitä tässä 6kk sisällä. Joutuuko hän vasta sitten alkaa maksaa kuluja puoliksi, sen lisäksi että hän maksaa osan elareista?

Ap

Vierailija
8/21 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies todettiin varattomaksi. Valtio maksaa minulle elarit, toistaiseksi. Mies saanee töitä tässä 6kk sisällä. Joutuuko hän vasta sitten alkaa maksaa kuluja puoliksi, sen lisäksi että hän maksaa osan elareista?

Ap

joudu maksamaan kuluja puoliksi, pelkästään elarit. Nämä kaikki kulut puoliksi -jutut ovat jotain ihmisten keskinäisiä sopimuksia. Elarit ovat nimenomaan niitä kuluja varten.

Vierailija
9/21 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen matkat, kun käy tapaamassa isäänsä.

Minä, jonka lapsi pääosin asuu, maksan kaiken muun...eli saan elatusmaksun, yh-korotuksen ja lapsilisät sekä tietenkin ylimenevän ihan omasta palkastani.

Vierailija
10/21 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etä maksaa lähivanhemmalle elatusmaksut. Ja lähi sitten hoitaa kaikki kulut.

Ei etävanhempaa voi velvoittaa maksamaan mitään muuta kuin ne elarit. Niiden on tarkoitus kattaa ne lapsen menot (siis puolet, eli etävanhemman osuuden).

Jos lähivanhempi päättää ominpäin hankkia lapselle vakuutuksen ja liudan harrastuksia, on hän vastuussa niiden kuluista. Ei voi etää vaatia maksamaan puolia.

Vierailija
11/21 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Miten luulet miehen voivan maksaa puoliksi niitä kuluja, jos hän on varaton?

Sähän saat valtiolta sen 140e, eli miehen osuuden, ja sitten loput maksat tietysti itse.

Vierailija
12/21 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä saat elatusmaksut ja lapsilisät?

Vierailija
13/21 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka on yhteisesti sovittu. Jopa se, kun toinen maksaa koenumerosta 2 euroa. Käytännössä tämä tapahtuu siten, että lapsilisät tulevat tilille, johon meillä molemmilla on pääsy. Emme maksa elareita puolin eikä toisen. Lapset ovat vuoroviikkosysteemillä.

..vielä??? Miksi te vanhemmat ette asu vuoroviikoin muualla ja anna lapsille oikeutta asua samassa paikassa. Älä väitä, että lapset tykkäävät ja se sopii heille. Heillä ei ole vaihtoehoa!

Vierailija
14/21 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä toimi ehkä max 6kk, jos sitäkään. Sen jälkeen minä olen maksanut aivan kaiken. Erosta nyt 6 vuotta.

Vierailija
15/21 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kaksi viikkoa sitten eksä soitti, että voisko mies maksaa elarit useammalta kuulta kerralla. Mies kysyi, että riittäiskö kaksi. Toivoi kuulemma vähintään kolmea kerralla. Taas rahat loppu. Se nainen on taloudellisessa kaaoksessa siellä. Mies vaan alkoi miettiä, että elarit on lapsen juoksevia menoja varten ja tuntuu oudolta maksaa jatkuvasti etukäteen isompiin hankintoihin rahaa. sinänsä, eksän asia, miten rahansa käyttää ja joutuu kuitenkin lapsen ruokkimaan, mutta silti olisi kiva, että ei sitten kuukauden päästä taas lapsi jää kaikkea paitsi, kun rahat on loppu ja seuraavat elarit tulee ties koska.

Aiomme ehdottaa, että muuttaisi meille. Eksällä ei riitä rahat edes bussikorttiin, kännykkäkin on jo suljettu myös lapselta. Ei tästä tule mitään. Jos me käytetään se mieheltä saatu raha, saadaan lapsilisä ja jos eksän osuus tulisi edes Kelasta, niin lapsi olisi sentään asiallisesti puettu, puhelin toimisi ja loppuisi tuo huoli liian pienistä kengistä jne.

Vierailija
16/21 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thats it, kun persaukisen kanssa lapsia tekee.

Vierailija
17/21 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei mitään muuta. Pitää 200 € / kk elatusmaksuja kohtuuttoman suurina. On kiinnostunut tapaamaan lasta noin kerran vuodessa, mutta silloinkin ainoastaan jos maksan edestakaiset matkat. Ei kuitenkaan ole persaukinen eikä ns. "vahinkoisä".

Maksan lapsen harrastukset, urheiluvälineet, vakuutukset, matkat ja kaikki isommatkin yllättävät kulut.

Vierailija
18/21 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka on yhteisesti sovittu. Jopa se, kun toinen maksaa koenumerosta 2 euroa. Käytännössä tämä tapahtuu siten, että lapsilisät tulevat tilille, johon meillä molemmilla on pääsy. Emme maksa elareita puolin eikä toisen. Lapset ovat vuoroviikkosysteemillä.

..vielä??? Miksi te vanhemmat ette asu vuoroviikoin muualla ja anna lapsille oikeutta asua samassa paikassa. Älä väitä, että lapset tykkäävät ja se sopii heille. Heillä ei ole vaihtoehoa!

Lapset (ala-asteella) ovat sanoneet, että asuisivat mieluummin minun kanssani. Mutta isä ei anna. Enkä minä anna lapsia isälle, jos he kerran kaipaavat minua. Enkä ala riitelemään asiasta, koska lapset ovat poikia, ja pojille isän olemassaolo on elintärkeää.

Vierailija
19/21 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luona. Lastenvalvoja laski summan ja exä hyväksyi. Lapsen kulut on siis paperilla jaettu huoltajien kesken, mutta huomaan että käytännössä maksan enemmän. Elarit kun ei oikein huomioi uusi pyöriä, kännyköitä ja vastaavia.

Exä maksaa "ylimääräisenä" satunnaisesti jotain pienempiä juttuja, max muutamia kymmeniä euroja.

Vierailija
20/21 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No money, peru turhat kulut. Köyhien lapsia ei vakuuteta tai ei harrasta kalliita juttuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän