Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenenkään lapsella todettu migreeniä?

Vierailija
24.04.2012 |

Meillä 7-vuotias poika ja juuri todettu migreeni. Onko kokemuksia koulunkäynnistä kyseisen vaivan kanssa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös 7v poika, jolla migreeni alkoi jo 6v. Sukurasite on kova.

Koulu on mennyt kivasti, migreeniä on ollut nyt keväällä enemmän kuin talven aikana, kevätaurinko lienee osasyyllinen tähän. Lippis on kova sana.

Olemme sopineet terveydenhoitajan kanssa, että pojalle saa antaa buranaa päänsäryn alkaessa koulussa mikäli terveydenhoitaja sattuu olemaan paikalla. Kerran vein pojalle kesken päivän lääkkeen kouluun, auttoi hetkessä.

Pääsääntöisesti päänsärky on alkanut illalla/yöllä ja lääkityksenä on pronaxen 5ml. Mikäli kohtaus alkaa vasta yöllä, ei lääke aina enää auta vaan kohtaus on loppunut vasta oksentamiseen. Tällöin poika on jäänyt muutamana päivänä kotiin väsymyksen vuoksi.

Opiskelut eivät ole kuitenkaan taudin takia kärsineet missään vaiheessa.

Vierailija
2/3 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi vielä eskarissa. Siellä käytäntö on se, että jos lapselle pitää antaa lääkkeitä, meidän pitäisi hakea hänet pois...

Onneksi eskaria on enää n. kuukausi jäljellä. Aikamoista olisi joka kohtauksen jälkeen lähteä pois töistä, kun kohtauksia on ollut nyt aika usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itselläni on ollut 4-vuotiaasta.

Kouluikäisenä en ollut varmaan yhtään päivää poissa migreenin takia. Kohtaukset kun tuppaavat tulemaan niinä rentoutumisen hetkinä: illalla, viikonloppuna ja lomalle päästessä.

Hankkikaa kunnon lääkkeet ja opettakaa lapsi ottamaan lääkettä heti, kun yhtään alkaa päätä särkemään. Siten olen itse välttänyt lähes kaikki varsinaiset kohtaukset niin pitkään kuin muistan (muutama hankalampi migreeni oksennuksineen tulee per vuosi).

Inhottava tauti ja särkylääkettä kuluu, mutta ei tämä ainakaan minun elämääni ole pilannut. Varsinkin kun olen jo niin tottunut migreeniini - lääkeet kulkevat aina mukana joka paikkaan, muuten elämä normaalia.

Ja hei, tutkimuksen mukaan migreeni tulee tavallista fiksummille tyypeille. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä