Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1-vuotiaan normaalilämpö? Korvasta mittaan ja on 37,3 Onko normaali?

Vierailija
24.04.2012 |

Olen kuullut että pienillä lapsilla olisi 37,5 asti normaali lämpö, mutta kuuluuko 1v3kk vanhallakin olla vielä yli 37 asteen KORVASTA tai kainalosta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse en pitäisi sairaana, JOS ei muita oireita. Touhuaminenkin nostaa ruumiinlämpöä, muuten. Itse en edes mittaa, ellei lapsi selvästi tunnu käteen lämpimältä tahi seuraan kuumeettomana päivänä, että voi viedä hoitoon. Yleensä tuo käsi ja yleistilan tarkkailu on ollut aika varma peli kuumeen havaitsemisessa.

Vierailija
2/5 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksivuotiaan normaalilämpö on aika lailla 36,5 kainalosta mitattuna. Kainalosta tai korvasta mitattu lämpö on myös alempi kuin takapuolesta (joka on se tarkempi).

Mutta siis, meillä tuo olisi ollut jo lämpöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraisin ja mittaisin uudelleen tunnin päästä, jos epäilyttää.

Vierailija
4/5 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä normaali lämpö korvasta 36,7 eli pientä lämpöä olisi ollut meillä jos 37,3 eli seuraisin tilannetta.

Meille kävi huonosti kun tytöllä oli 37,5 lämpöä ja hän meni päiväunille ja puolen tunnin päästä hän sai kuumekouristuksen.

Kuume olikin yhtäkkiä noussut kuin raketti ja itseänikin syytän koska tytöllä oli peiton alla sukkahousut+pitkähihainen paita mutta en osannut varoa kun pidin lämmönnousua harmittomana.

Sairaalassa mitattiin kuume 41,8 ja seuraavat pari päivää menikin sitten sairaalassa

Vierailija
5/5 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvamittari saattaa näyttää vähemmän kuin esim. kainalosta. Jos korvamittari antaa yli 37, niin kainalosta voi saada 38.