Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään pahasti suklaaseen tai karkkiin addiktoitunutta?

Vierailija
23.04.2012 |

Keksittäiskö yhessä, miten päästään eroon? Ku onhan täällä aina niitä laihutusketjujaki... Auttaisko joku tämmönen vertaistuki?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä yksi. Eka päivä karkkilakossa ja kävelen nyt jo pitkin seinä. Tahtoo niiiiin karkkia tai edes jotain makeeta.

Ajattelin itse ostaa niitä kromipillereitä. En tiedä auttaako, mutta ehkä jos niihin tarpeeksi uskoo niin ne auttaa.

Vierailija
2/18 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin aikaisemmin. Mulla on ainoastaan auttanut karppaus ja sitä kautta totaalikieltäytyminen(irtokarkeista). Tummaa suklaata voin syödä kohtuudella, mutta jos otan yhdenkin irtokarkin niin johan lähtee käsistä... Itsekuri...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin aikaisemmin. Joka ilta oli pakko mässyttää jotain. Halusin lopettaa sen ja keskittyä terveellisiin syömisiin.

Ekat kaks viikkoa olivat vaikeita. Yhtenäkin iltana istuin sohvalla ja _itkin_ sitä että ku en voi syödä karkkia, eli jopa niin säälittävässä tilanteessa olin. Eli ihan puhdas addiktio se oli. Mutta sen parin viikon jälkeen alkoi helpottaa.

Nykyään syön karkkia tai suklaata joskus, tosin viime viikkona turhan moneen päivään mahtui herkkuja joten nyt alkoi taas lakko.

Vierailija
4/18 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei tee kamalasti enää edes mieli. Alussa korvasin herkut vauvojen hedelmäsoseilla. :-)

Vierailija
5/18 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus olisi lopettaa/vähentää karkin ja suklaan syöntiä.

Mitä olette syöneet iltaisin niiden 'tilalla'?

Itse olen niillä 'lohduttanut' itseäni kun mies on paljon töissä iltaisin..

Vierailija
6/18 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syön sitä usein. mutta en aio lopettaa. että ei musta apua ole. :)

Vierailija
7/18 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/18 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten yritin ihan tosissani. Pisin aika jonka olin totaalisokerilakossa (hedelmiä söin kohtuudella, muuten pannassa oli kaikki missä oli sokeria + valkea leipä) oli kuukausi. Retkahdukset olivat ihan hirveitä. Yritin myös karpata saadakseni viertoitettua itseni sokerista. Ei onnistunut. Mulla oli kausia, etten syönyt juuri mitään, ei vain tehnyt mieli, kaikki yökötti, ja kausia, jolloin söin järkyttäviä määriä lähes mitä tahansa. Pelästyin ja lakkasin yrittämästä totaalikieltäytymistä.

Syön edelleen liikaa makeaa mutta en enää uskalla lopettaa.

Vierailija
9/18 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä olen ollut karkkilakossa, mutta silloinkin on pakko aina syödä pullaa, keksiä ja jäätelöä. Muutama viikko ilman karkkia taitaa olla ennätykseni. Minä myös yleensä itken aina karkkilakon ensimmäisen viikon aikana. Kahden viikon jälkeen tosiaan aina helpottaa. Jos repsahtaa, niin sitten karkaa homma taas lapasesta.

Ihan, ku alkoholistilla:(

Makean himoon ei mulla ainakaan auta hedelmät tms...

Vierailija
10/18 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin aikaisemmin. Mulla on ainoastaan auttanut karppaus ja sitä kautta totaalikieltäytyminen(irtokarkeista). Tummaa suklaata voin syödä kohtuudella, mutta jos otan yhdenkin irtokarkin niin johan lähtee käsistä... Itsekuri...

Olen kai jonkin asteinen sokeriholisti. Jos sallin pienen repsahduksen niin se on menoa sitten. Totaalikieltäytyminen on ainut vaihtoehto mulla.

Vierailija
11/18 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kanssa oon oikee herkkuperse, karkkia menee ja sipisiä myös. Eroon pitäis päästä, huoh :/ Koska paino vaan nousee. Ja tämä on myös ihan selvä addiktio, ihan kuin alkoholistilla niin kun joku vertasi. Jos en saa karkkia, olen ihan hermona ja tosi pahalla tuulella.

Vierailija
12/18 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön pari kertaa viikossa suklaata, salmiakkia ehkä kerran viikossa. Liikunnallinen elämä sallii kaikki herkutkin.

Vierailija
13/18 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin kaksi kuukautta sitten siten,etta syon karkkia vain viikonloppuisin. Viikolla saan ottaa kahvin kanssa vain yhden keksin(digestive). Sokeri himosta on tosi vaikea paasta eroon,mutta itsekuri vie jo aika pitkalle.Repsahduksia on sattunut matkan varrella, mutta niista oppii ja seuraavana paivana tsemppaan entista enemman. Onnea sinulle makean himon selattamisessa!

Vierailija
14/18 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden sellaisen sallin itselleni päivässä..nutrilettit musta parhaita.

Vierailija
15/18 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästämiseen liittyvän jutun. Etsi sieltä sanalla suklaa, toivottavasti löytyy

Vierailija
16/18 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hypnoosi?

Vierailija
17/18 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein nestehukka aiheuttaa näläntunnetta, moni juo ihan liian vähän vettä. Kannattaa opetella juomaan riittävästi, jos on nälkä/tekee mieli makeaa niin ottaa ensin ison lasin vettä, ja odottaa hetken onko vielä nälkä vai oliko kyse janosta.

Makeanhimoa voi hillitä myös terveellisemmin, juo esim. hunajalla makeutettua teetä tmv. kannattaa myös miettiä onko kyse himosta vai tavasta: jos tottunut siihen että katsoo illalla telkkaria ja mässyttää samalla karkkia, kyse ei välttämättä ole makeanhimosta vaan tavasta syödä sohvalla jotain. Kannattaa tehdä niin, että ei katso enää illalla telkkaria, vaan esim. lukee kirjaa sen sijasta.

Tupakoitsijoitakin on kahta eri tyyppiä: niitä jotka ovat koukussa nikotiiniin, ja niitä jotka koukussa siihen tapaan polttaa. Jos sitten on esim. matkalla ei välttämättä polta ollenkaan (eikä tee edes tiukkaa olla polttamatta) koska ei ole tottunut siihen että polttaa "vieraassa paikassa". joku taas hyppii seinille jos on 3h ilman tupakkaa koska ei kestä nikotiinin puutetta.

Vierailija
18/18 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en halua päästä eroon :) elämä on liian lyhyt sellaiseen, tästä pitää nauttia!