Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko vesirokosta jäädä ihan pysyviä arpia?

Vierailija
23.04.2012 |

Miehen mukaan ei voi koska rakkulat ovat ihon pinnassa. Hirvittää kun lapsella on naama niin täynnä noita rupia, ei ole niitä raapinut, on sen verran iso jo..mutta voiko tuo iho täysin parantua niin ettei jää jälkiä?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset sairastivat 4- ja 7-vuotiaina, molemmille jäi isot kuopat otsaan. Isompi ei ainakaan raapinut yhtään, mutta silti jäi.

Muualla kehossa mm. selässä on kauttaaltaan valkeita arpilaikkuja mutta ne ei ole niin huomiota herättäviä kuin nuo kasvojen kuopat.

Vierailija
22/37 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: kyllä voi jäädä. Itsellä jäänyt, muttei paljon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin vesirokon noin 11 vuotiaana, pyrin olemaan raapimatta, mutta siltiä jäi arpia. Joko pyöreitä pieniä koloja tai sitten vaaleita pyöreitä litteitä pallukoita. Mutta ei tietenkään joka paikkaan. Otsassa, olassa on.

Vierailija
24/37 |
18.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi otsaan pysyvät arvet, sairastin vesirokon 2-vuotiaana. Ihotyyppikysymys varmaan. 

Vierailija
25/37 |
02.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jäädä. Minulla on kasvoissa kaksi arpea toisen kulmakarvan alueella enkä usko että, koskaan lähtevät. Sairastin siis vesirokon n. 10 vuotta sitten.

Vierailija
26/37 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä! Minulla oli niin paha vesirokko että vietin sen takia öitä sairaalassa.. Nyt ympäri kehoa (etenkin naamassa) on sellasia vaaleita kraatereita muistuttamassa tästä ihanasta sairauseta......

Vierailija
27/37 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, voi. Tyttäreni on nyt 16-v. Sairasti pahan rokon alle kouluikäisenä. Paljon arpia vieläkin, onneksi ei kasvoissa.

Vierailija
28/37 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sitä vahvemmat ja hankalammat oireet. Eli taatusti jää arpia. Sairastin itse 19v, ylioppilaskeväänä ja oli vähällä etten osallistunut yo-juhliin. Ehti kuitenkin parantua ja arvet sai peitettyä meikkivoiteella..huoh. Kauhee rokkonaama olin ja muuallakin kehossa. Päässä on jotai kohtia, missä ei kasva tukkaa ollenkaan. Siis niissä kohti on ollut rakkula ja rupi...onneks sentään sen verran pieniä, mut ei kiva silti. Samoin kasvoihin jäi jotain koloja, mut pikkuhiljaa lähteny. Jotain on vieläkin. Nykyäänhän suositellaan rokotusta, jos ei ole sairastanut alle 3 vuotiaana vesirokkoa. Itse otan kyllä heti omille lapsille, jos eivät sairasta tuota ikää ennen. Maksaahan se, mut kannattaa todellakin, mitä kärsiä kauheasta rokkonaamasta aikuisena :/

Selvä. Kerrotko vielä tarkemmin miten sairastumisesi edesauttoi osallistumistasi ja sai sinut melkein osallistumaan yo-juhliisi? 

Vierailija
29/37 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yleensä jää. Olen huomannut itsestä ja muista joiden kanssa olen asiasta puhunut, että jos jää yksi arpi, niin se yleensä jostain syystä on se ensimmäisenä tullut rakkula.

Vierailija
30/37 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi 3 pientä arpea, yksi mahaan, yksi rintaan ja yksi kylkeen.

Vierailija
31/37 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

20v:nä oli vesirokko. Arvet on edelleen 20v jälkeenkin.

Vierailija
32/37 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä yleensä jää. Olen huomannut itsestä ja muista joiden kanssa olen asiasta puhunut, että jos jää yksi arpi, niin se yleensä jostain syystä on se ensimmäisenä tullut rakkula.

Ha, mulla jäi kans ensimmäisestä rakkulasta leukaan arpi! En silloin vielä tiennyt, että on vesirokko ja taisin rakkulaa vähän nyplätä, kun ihmettelin mikä näppy leukaan on ilmestynyt. Olin varmaan ekaluokkalainen kun sairastin vesirokon.

Vierailija
33/37 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jäi otsaan 3 monttua. Sairastin 15 vuotiaana.

Mummo 70 v

Vierailija
34/37 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jäädä arpia jos rokkoja raapii ja repii. Tyttärelläni jäi otsaan yksi, mutta ajan mittaan vaalentunut. Onhan finnitkin ihossa, ja arpia jää niistäkin jos repii!

Vierailija
35/37 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 17-vuotiaalla näkyy naamassa, jos osaa katsoa. Ei siis pistä mitenkään silmiin eikä näy häiritsevästi, mutta kun tarkkaan katsoo niin erottuu ne siitä muuten sileästä ihosta. (Paitsi välillä kun on teini-iho näppyineen niin ei niitä silloin huomaa, vain silloin kun iho on paremmassa kunnossa.)

Vesirokko hänellä oli 10kk iässä ja niitä rokkoja oli julmetusti.

Vierailija
36/37 |
01.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesirokko oli kun olin noin 7 vuotias ja nyt ollessani jo 44 mulla on edelleenkin ja varmaan ainiaan yksi rokon jälki otsassa.

Vierailija
37/37 |
02.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta ilmeisesti vaatii rakkulan raapimisen/repimisen. Mulla oli vesirokko vasta n.12-vuotiaana. Silloin varoiteltiin, ettei saa repiä niitä jottei jää arpia. Pitihän mun kokeilla ja revin keskeltä otsaa rakkulan. Siinä on edelleen pieni monttu. Nyt olen 42v.