Voiko vesirokosta jäädä ihan pysyviä arpia?
Miehen mukaan ei voi koska rakkulat ovat ihon pinnassa. Hirvittää kun lapsella on naama niin täynnä noita rupia, ei ole niitä raapinut, on sen verran iso jo..mutta voiko tuo iho täysin parantua niin ettei jää jälkiä?
Kommentit (37)
minulla arvet näkyivät muutaman vuoden. nyt en enää löydä niitä.
samoin ystävälläni. Ei ne kyllä mitään kauhean huomiotaherättäviä ole.
itsellänikin on jäänyt vaikka aikuisiällä sairastin vesirokon.
on kaksi kraateria poskipäässä, iho on muuten äärimmäisen sileä.
mut jos antaa olla rauhassa ja omia aikojaan parantua, tod.näk ei jää. jos oikeen repii rupia, voi jäädä syvätkin kuopat.
Itse sairastin vesirokon aikuisena päälle kolmekymppisenä ja valitettavasti naamaani jäi koloja isompien vesikellojen ja rupien kohdalle. Aika rumiahan ne on eikä mikään meikkikään peitä sitä että ihossa on puolen sentin halkaisijaisia kuoppia siellä täällä.
Lääkäri minua varoitti että jos niitä rupia nyppii niin voi jäädä kuopat, mutta minä en kyllä tietääkseni nyppinyt edes ellen sitten unissani öisin.
tai silmien välissä oikeastaan, ikää 35 ja vesirokon sairastin joskus alta kouluikäisenä...kaikkeen tottuu :)
sitä vahvemmat ja hankalammat oireet. Eli taatusti jää arpia. Sairastin itse 19v, ylioppilaskeväänä ja oli vähällä etten osallistunut yo-juhliin. Ehti kuitenkin parantua ja arvet sai peitettyä meikkivoiteella..huoh. Kauhee rokkonaama olin ja muuallakin kehossa. Päässä on jotai kohtia, missä ei kasva tukkaa ollenkaan. Siis niissä kohti on ollut rakkula ja rupi...onneks sentään sen verran pieniä, mut ei kiva silti. Samoin kasvoihin jäi jotain koloja, mut pikkuhiljaa lähteny. Jotain on vieläkin. Nykyäänhän suositellaan rokotusta, jos ei ole sairastanut alle 3 vuotiaana vesirokkoa. Itse otan kyllä heti omille lapsille, jos eivät sairasta tuota ikää ennen. Maksaahan se, mut kannattaa todellakin, mitä kärsiä kauheasta rokkonaamasta aikuisena :/
Hirveitä kraatereita niiden keskellä. Sairaalahoidossa taisi olla pari viikkoa, ja jäi ihan tolkuttomat arvet tietenkin. Semmoiset syvät montut, joita on kymmeniä. Että se rokote vois olla ihan kiva...
kasvoissa.. Häiritsevin kulmakarvojen yläpuolella ja aivan hiusrajassa. Vasemman korvan luona isoihin. Vatsassa taas sellaisia valkoisia laikkuja (eikä kraaterimaisia kuten kasvoissa). Mutta kas kummaa nuo vatsassa olevat läikät ei häiritse enää ollenkaan, kun raskausarvet on niin rumat, että vievät kaiken huomion...
pienelle lapselle tuskin jää pysyviä jälkiä.
Itselläni kuitenkin on nyt 40-vuotiaanakin vesirokosta tulleita näkyviä arpia (kasvoissa ja käsivarsissa kohdissa, joissa on ohutta ihoa) , mutta mulla onkin helposti arpeutuva ihotyyppi ja olin melkein 16-vuotias kun sen sairastin.
Mulla on otsassa muutama kuoppa, kun menin repimään vesikellon rikki. Kutisi niin peijakkaasti.
Itselläni kuitenkin on nyt 40-vuotiaanakin vesirokosta tulleita näkyviä arpia (kasvoissa ja käsivarsissa kohdissa, joissa on ohutta ihoa) , mutta mulla onkin helposti arpeutuva ihotyyppi ja olin melkein 16-vuotias kun sen sairastin.
minä siis sairastin vesirokon 1-vuotiaana ja nyt 36 vuotta myöhemmin vielä näkyy jokunen arpi. Polvessa parhaiten.
minä siis sairastin vesirokon 1-vuotiaana ja nyt 36 vuotta myöhemmin vielä näkyy jokunen arpi. Polvessa parhaiten.
mun pojallani oli vesirokko alle 2-vuotiaana ja jäi tosi isoja arpia sääriin ja selkään. Vuosi sitten oli molluskoita ja niistäkin jäi melkein kaikista syvät arvet. 2 vuotta vanhemmalla siskollaan taas ei jäänyt mitään jälkiä kummastakaan vitsauksesta.
Täällä minä sairastelun vesirokkoa ja pelkään että jää arvet onko mitään hoitokeinoja arpien päivystykseen?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 17:08"]Täällä minä sairastelun vesirokkoa ja pelkään että jää arvet onko mitään hoitokeinoja arpien häivytykseen?
Voi jäädä. Itse sairastin vesirokon 15-vuotiaana. Edelleen arpia, tosin vaaleita, kasvoissa ja rintakehässä. Ihoni on semmoinen että herkästi jää arpia. Lapsena sairastaneille ei välttämättä jää niin pysyviä jälkiä..
30 ollut jo siinä.