Lapseton ämmä pilasi lentomatkamme
Olin lapseni kanssa tulossa lomalta, lapsella korvatulehdus. Vieressämme koneessa istui joku about kolmikymppinen järkyttävä suomalaisämmä, joka ei edes tervehtinyt lastani vaan laittoi ipodin päälle heti kun pääsi istumaan. Lapseni siis huusi koko matkan korvatulehdustaan ja tämä akka kehtasi mulkoilla mua ja pienokaistani siihen malliin, että sitä vitutti se huuto. Siis ihan kuin lapsi huutaisi tahallaan. Ei voi olla noin kauheaa jos joutuu istumaan kaksi tuntia itkevän lapsen vieressä, miettisi nekin mahot että miten kvoilla minä äitinä olen!
Vitutti niin rankasti jo valmiiksi että meinasin kaataa kahvit sen akan päälle. Sitten kun kone laskeutui, hän otti käsilaukkunsa ja alkoi lähtemään, pyysin josko hän voisi odottaa ja auttaa mua kantamaan lapsen plus rattaat plus meidän huomattavasti isommat tavarat pois. Ämmä katsoi mua silmiin ja totes vaan, että "en valitetavassti voi, mulla on kiire". Siis oikeasti????? Itse autoin ennen lapsia AINA lapsiperheitä lomilla, sillä ymmärsin jo silloin miten kovilla ne on.
Kommentit (28)
Et tainnut kuunnella vinkkiäni, kun siinä toisessa rustaamassasi ketjussa suosittelin sinulle terapiaa?
Ja ajattelit nyt sitten esiintyä tällaisena "vanhempana", kun ei muuten nämä sinun lapsiin kohdistuvat vihaketjut ota tuulta purjeisiinsa.
Mutta oikeasti tuolla tavalla käyttäytyvät äidit pilaavat kaikkien lapsien kanssa makustavien maineen.
Kyllä se kahden tunnin vinkuminen vituttaa ja varsinkin silloin vitutti, kun ei vielä ollut omia muksuja. Ja ei kannata ottaa ihan niin paljoa tarvaraa mukaan jos ei niitä itse saa kuljetettua.
Mun vieressä koneessa istui nalle wahlröös ja toisella puolela joku mies puku päälle. Törkimykset eivät viihdyttäneet mun lasta, vaikka se törkki niitä sormella, ja heitteli pilttipurkista ruokaa niidenkin päälle. Yritin antaa kuvankirjan sille toiselle, että lukis sitä mun lapselle, ja pyysin nallea viemään mun lapsen vessaan ja vaihtamaan vaipan.
törkimykset vaihtoivat paikkaa, pyysivät lentoemännän paikalle.
Niin ja mää en oikeasti ymmärrä, että miksi aina nuorilta naisilta ollaan vaatimassa kaikkea palveluksia. Miksi?
eivät he ole piikoja tai orjia.
heillä on oikeus kieltäytyä mistään ilmaistöistä siinä kuin nalle wahlröösinkin.
Niin ja mää en oikeasti ymmärrä, että miksi aina nuorilta naisilta ollaan vaatimassa kaikkea palveluksia. Miksi?
eivät he ole piikoja tai orjia.
heillä on oikeus kieltäytyä mistään ilmaistöistä siinä kuin nalle wahlröösinkin.
automaattisesti ovat haltioissaan lapsista. Itse olen lapseton, nuorehko nainen ja pidän läheisteni lapsista, mutta en todellakaan ole mitenkään ihastuksissani kaikista muksuista. Enkä ole todellakaan kiinnostunut mistään vaipan vaihdoista tms. lapsiperheiden auttamisista.
....mutta kerronpa kuitenkin toisenlaisesta lentomatkasta. Samalle lomalennolle kanssamme tuli nuori äiti neljän (!) alle viisivuotiaan lapsen kanssa, nuorin vielä pikkuvauva. Isä ei ollut mukana, ei muutakaan toista aikuista. Istuimme koneessa niin että minulla oli suora näköala tähän perheeseen ja voi että oli suvereeni mamma! Vauva nukkui koko matkan, syöttöhetkeä lukuunottamatta, isommat lapset viihtyivät nätisti finskin antamien askartelupakettien parissa. Äiti auttoi toiseksi pienintä aterioinnissa samalla kun imetti pienintä. Isommat osasivat syödä itse. Äiti söi sitten viimeisenä.
Perille tultua (4,5 h lento) äiti roudasi lapset, kaksostenrattaat, matkasängyn ja muut matkatavarat, sekä tietysti lapset täysin rauhallisesti ja ulkopuolista apua tarvitsematta bussiin. Ajattelin silloin että toivottavasi heillä on kahden viikon matka, ettei äidin tarvitse käydä samaa rumbaa läpi heti viikon kuluttua. Mutta ei - samassa koneessa olimme taas viikon kuluttua. Tällä kertaa minulla ei ollut näköyhteyttä, mutta arvatenkin kotimatka sujui yhtä mallikkaasti, sillä mitään parkua ja hammastenkiristystä koneessa ei ainakaan kuulunut.
kyllä tällä varmaan saa taas akat keskenään tappelemaan, mutta mulle tää oli liian läpinäkyvä, että jaksiaisn vaivautua :)