Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö vaihdevuosihormoneja ja jos, niin auttaako?

Vierailija
23.04.2012 |

Eli minulla vaihdevuodet alkaneet. Vuoden olen uskotellut, että oireet ovat lieviä enkä tarvitse hormoneja. Nyt mieleiala alkaa olla aika pohjilla ja kiukuttelen ihanalle miehelleni liikaa. Auttaako hormonit vai antavatko mielealalääkkeitä ,joita en halua?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos ei voi käyttää hormonihoitoja?

Vierailija
2/10 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa mielialalääkkeitä jos voi ottaa hormonit, koska: Hormonihoito hoitaa kaikki vv liityvät vaivat, emättimen limakalvot, halut,unet, mielialat, suojaa sydäntä ja luita, hikoilun ymym. Mielialalääkkeet turruttavat mielesi, tasapainottavat ehkä niin ettet kiukuttele, parantavat mahdollisesti unenlaatua mutta: kuivaavat lisää limakalvoja,lihottavat, vievät seksihalut. Sitäkö haluat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa mielialalääkkeitä jos voi ottaa hormonit, koska: Hormonihoito hoitaa kaikki vv liityvät vaivat, emättimen limakalvot, halut,unet, mielialat, suojaa sydäntä ja luita, hikoilun ymym. Mielialalääkkeet turruttavat mielesi, tasapainottavat ehkä niin ettet kiukuttele, parantavat mahdollisesti unenlaatua mutta: kuivaavat lisää limakalvoja,lihottavat, vievät seksihalut. Sitäkö haluat?

En tietenkään halua. Melko monelle kaverille lääkäri on määrännyt mielialalääkkeitä vaihdevuosiin, jos suurin oire on mielialamuutokset. Luontaistuotteet eivät ole tulleet mieleenkään, kun serkku sai niistä munuaissyövän.

Vierailija
4/10 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormoonikorvauslääkkeitä noin 10 vuotta eli aika kauan. Minulla ikävimmät oireet olivat unettomuus ja hikoilu, mutta myös noita muita oireita oli. Lääkkeet ovat auttaneet hyvin. Ensialkuun jouduin ottamaan enemmän, nykyään todella vähän. Otan vain tarpeen mukaan eli niin, että oireet pysyvät kurissa.

En ole edes kuullut mielialalääkkeitä käytettävän eikä gynelologi ole niitä "tarjonnut".

Luontaistuotteita en minäkään suostu käyttämään, koska sukulainen sai niistä maksakirroosin ja kuoli siihen nopeasti. (Hän oli täysin raitis).

Hormoonikorvauslääkkeillä, kuten muillakin, voi olla haittavaikutuksia, mutta hyödyt ovat kiistattomia elämänlaadun parantumisena.

Vierailija
5/10 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rintasyövälle, jos oikein muistan.

Jos teillä suvussa on jo syöpä alttiutta, kannattaa miettiä mikä paras vaihtoehto.

terveisin yksi, joka sairastui rintasyöpään ja käy juuri sytostaattihoidoissa...

Vierailija
6/10 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormonikorvaushoito nostaa pikkuisen rintasyöpäriskiä, mutta suojaa taas monelta muulta sairaudelta. Ja kohottaa yleisesti elämänlaatua. On vaan tärkeää säätää se hoito juuri sinulle sopivaksi. Niissäkin on paljon vaihtoehtoja.

Vierailija
7/10 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tosiaan en voi käyttää mitään hormoonihoitoja koska veritulppariski on niin korkea(hyytymishäiriö eli APC-resistenssi).

Olen nyt 43v. ja mitään oireita ei vielä ole mutta äidilläni alkoi v.vuodet jo 45v. kuumilla aalloilla ja hikoilulla.

Olen aina ajatellut, että luontaistuotepuolelta voisi löytyä joku korvaava tuote... kasviestrogeeni?

Mutta tuo syöpäriski ei kuullosta hyvältä kun on jo paksusuolensyöpää suvussa :(

Vierailija
8/10 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiedän satavarmasti,että aloitan hkh:n jos ei mitään esteitä. Minulla on kohtu poistettu,joten en tarvitse keltarauhashormonia ja siten rintasyöpäriski siis minimaalinen.

Yhdistelmähoidossakin riski kasvaa asta 5 vuoden jälkeen.

3

Vierailija
9/10 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset kokeilisi ihan vaan homeopaattisia tuotteita. Eivät taatusti aiheuta minkään sortin syöpää.

Vierailija
10/10 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

murehdi aurinkoa joka ei ole viellä noussut. Vanha Okinawalainen sananlasku.

Hikoilua ja kuumia aaltoja vähentää luopuminen kahvista ja mausteisista ruuista ja runsas hikoiluttava liikunta. Suurempia murheita on unettomuus ja masennus ja haluttomuus.

Melkein kaikki voivat jollain valmiisteella vahvistaa emättimen limakalvoja paikallisvalmiisteella, myös sinä. Vagifemissa on vain 10mikrogrammaa estrogeeniä, eikä siis vaikuta mihinkään riskeihin kun on paikallishoito.Lisäksi on hyalyronihappopuikkoja joissa ei hormoneja.

Luontaislääkkeillä ei ole tutkitusti todettu varmuudella mitään tehoja. Vain maksa kärsii(tiedän myös yhden naisen jolle tehty maksan siirto).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme