Minkä merkkisiä e-pillereitä käytätte naiset 35 + ?
Oletko tyytyväinen?
Voiko niillä siirtää kuukautisia?
Kysyn, koska 10 vuoden ehkäisyttömän elämän (=lapsettomuus) jälkeen en enää halua raskaaksi. Se aika meni menojaan... Hormonikierukkaa en voi/halua ottaa kohdunlaskeuman vuoksi. Ja tärkeää olisi tuo, että voi siirtää menkkoja, kun reissaamme paljon.
Kommentit (20)
E-pillerit eivät ole hyvästä keholle, vaan aiheuttavat ongelmia myöhemmin.
tai se edullisempi versio... sillä olen saanut iho-ongelmatkin pysymään kurissa ja vaikuttaa myös myönteisesti painoon ja kuukautiskipuihin en osaa muita vaihtoehtoja ajatellakaan en käytä niitä pelkästään ehkäisyyn.
n.36v
Muistaakseni... Ikää 38 v. Kierukat ei sopinut ja koska pillerit sopineet aina, enkä tupakoi, niin hyvin voi syödä 45v saakka.
Olen pulman edessä, kun hormonikierukka pitäisi vaihtaa. En haluaisi uutta, koska se on vienytniin voimakkaasti seksihalut. Hyvänä puolena ehdottomasti kivun, vuodon määrän ja mielialavaihteluiden helpotus.
Palkän sterilisaatiotakin siksi, että mikään hormonivalmiste ei silloin ole auttamassa noihin kipuihin ja mielialaongelmiin. Kuparikierukka ei käy lainkaan, ne lisäävät vuodot ja kivut kestämättömiksi.
En kerta kaikkiaan tiedä mitä tehdä. Mies olisi valmis vasektomiaan, mutta en halua hänen tekevän sitä. Mistä sen tietää, jos joskus eroammekin ja hän tahtoisi vielä perustaa perheen toisen kanssa..
Että kai auta kuin mennä e-neuvolaan pohtimaan. Kupulääkkeitähän voisi kyllä käyttää, mutta niistäkin minulle käy vain 2-3 valmistetta.
on Qlairat ja gynen mukaan saa käyttää vaihdevuosiin saakka (en tupakoi). Vuoto ei mulla ole niin vähäistä, mutta vähäisempää kuin ilman hormonaalista ehkäisyä. Muilla pillereillä ja hormonikierukalla vuosin mielestäni vähemmän, mutta tietysti kroppakin muuttuu. Mutta Qlaira vei multa migreenin, mikä on tärkeintä :)
yhdistelmäpillereillä voi siirtää menkkoja, tosin jo on liian alhainen hormonitaso niissä niin ei pysy välttämättä vuoto sisällä vaikka jatkaisikin suoraan uuteen pillerilaattaan. Itse käytän suhteellisen korkeahormonista Microgynon-merkkistä juuri siksi että vähähormonisilla en pysty siirtämään kuukautuisia yhtään ja joskus voi jopa vuoto alkaa muutenkin kesken laatan.
t. nainen 37 v
Mun mielestä on joku uusi pillerimerkki, jolla ei voi siirtää menkkoja (joku Qlaira tms.), mutta ovat vissiin suositeltavia "iäkkäämmille". ;)
ap
Mun mielestä on joku uusi pillerimerkki, jolla ei voi siirtää menkkoja (joku Qlaira tms.), mutta ovat vissiin suositeltavia "iäkkäämmille". ;)
ap
Qlairat siis. Olen 36v. Muuten hyvät ja sopivat mulle, mutta tosiaan menkkojen siirto ei onnistu. Tosin niukentavat menkat niin, ettei niistä juuri haittaa ole.
Mulla käytössä Qlaira. Ei pysty siirtään menkkoja. T: iäkkäämpi 36 vuotias
vielä gyne mitään sanonut että iän takia tarttisi jotain erityisiä pillereitä käyttää. Ilmeisesti jos tupakoisi tulisi semmoinen tarve aiemmin mutta muuten ei.
t. 2 (täyttää kesällä 38)
Oletko tyytyväinen Qlairoihin? Vähenikö vuoto sinullakin kuten edellisellä vastaajalla?
ap
mutta monet merkit on kokeiltu niiden sopimatta. Myöskään ehkäisyrengas ei sopinut, eikä kierukka (rakenteellisen vian takia).
Kuulemma yleisesti nykyiset pillerit on kaikkiaan ok useimmille "iäkkäämmillekin" mutta mulle ne vaan ei ole sopineet. Vaihtoehdot on aika vähissä.. Onneksi nyt löytyi sopiva.
Jouduin vaihtamaan Yasmin pillerit pois järkyn päänsäryn takia. Vaihdon jälkeen päänsäryt hävisi. Ja vuodot on nyt niukat, eikä läheskään joka kuukausi tule ollenkaan. Vuodot saattaa lakata joillakin kokonaan.
Jouduin vaihtamaan Yasmin pillerit pois järkyn päänsäryn takia. Vaihdon jälkeen päänsäryt hävisi. Ja vuodot on nyt niukat, eikä läheskään joka kuukausi tule ollenkaan. Vuodot saattaa lakata joillakin kokonaan.
Niin tämä viesti siis oli: vitoselta, joka on kaikinpuolin tyytyväinen Qlairaan, ainakin toistaiseksi
Menkkoja ei voi siirtää, mutta järkyn 7+ päivän vuodon sijasta (jota oli aiemmin, ilman pillereitä ja myös muilla pillerimerkeillä) pikku vuotoa tulee korkeintaan 2 päivää. Myöskään kipuja ei ole entiseen malliin. Se pitää mainita negapuolena, että jos pilleri unohtuu, vuoto alkaa välittömästi seuraavana päivänä ja kestää muutaman päivän.
Sain nämä pillerit käyttöön 35-vuotiaana, mulla on verenpainelääkitys ja sopivat siihen.
mulla cerazette, ei tuu ollenka menkkoja.Aivan loistava olo, ei turvota , pää tasianen ,suosittelen =)
t.rouva 40 v
Juuri kokenut gynekologi sanoi, että pillereitä voi käyttää vaikka vaihdevuosiin saakka, jos ne sopivat hyvin. Itselläni käytössä Meliane eikä ongelmia. Tosin minulla ei ole koskaan ollut tarvetta siirtää kuukautisia.