Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi jeesus! Miehen suhtautuminen tupakointiin raskausaikana

Vierailija
22.04.2012 |

Taustaa: Miehelläni on edellisestä liitosta 2 lasta, ja heidän äitinsä tupakoi koko raskausajan kuulemma aika runsaastikin. Nyt minä odotan minulle ja miehelleni yhteistä lasta.

Tuli siis yhtenä päivänä riitaa miehen tupakoinnista ja siihen liittyvästä rahankäytöstä - miehellä on tällä hetkellä aika tiukkaa, ja mielestäni on täysin tarpeetonta tuhlata silloin rahaa johonkin niin turhaan kuin tupakkaan. Mies on siis jo aiemmin lopettanut tupakoinnin, mutta nyt sitten meni taas aloittamaan uudestaan pari viikkoa sitten. Huomauttelin siis hänelle asiasta, ja sanoin että voisi edes vähän miettiä mistä kaikesta minä joudun näin odotusaikana luopumaan (graavikala, monet juustot ym herkut... en tarkoittanut siis tupakointia vaikka sitäkin on joskus tullut harrastettua satunnaisesti), hänen ei tarvitsisi luopua kuin tupakoinnista. Tämä asia oli siis jo sovittu ennen kuin tulin raskaaksi, eli että mies lopettaisi polttamisen kun tulisin raskaaksi - ja niinhän hän lopettikin, mutta nyt aloitti taas.

Mies sitten totesi tähän, että "sehän on ihan sun oma valinta, että luovut niin monesta". Hän viittasi tällä siis ilmeisesti mm. tupakointiin. Närkästyin tästä ja sanoin, että ei se nyt varsinaisesti ole minun oma valintani, koska en todellakaan koe että odotusaikana edes voisi tupakoida tai mussuttaa kaikenmaailman ruokia esim. listerioosin uhalla. Mies sitten totesi, että ovathan hänetkin lapsensa (ala-asteikäinen ja pk-ikäinen) ihan terveitä äitinsä tupakoinnista huolimatta. Siis ihan oikeasti?! Että se jotenkin tekee siitä röökinpoltosta ihan ok, että lapset onkin ihan terveitä? Ja mistäs sitä edes tietää, mitä oppimishäiriöitä niillä viedä todetaan? Miten tuo mies voi olla tässä asiassa näin juntti!

Itse en siis todellakaan hyväksy vauvan terveyden tahallista vaarantamista, mutta miehen mielestä se on näköjään vain ihan oma valinta. Voi luoja, onneksi se olen meistä minä joka tätä vauvaa kantaa sisällään...

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi