Tällaisia mammoja palstalla liikkuu :D
Olen lukenut näitä keskusteluja sen verran ja hujjeijaa miten itsekkäitä ja omahyväisiä jotkut äidit voikaan olla.
Ensinnäkin arvostellaan toisten äitiyttä minkä kerkeävät, kuvitellen itse olevan toki täydellinen, tietysti, hah miten naurettavaa. Hyvä äitihän ei sais olla muuta ku pirttihirmu, joka paimentaa pentuja ku lammas, välittämättä itsestään, miehestään tai ystävistään laisinkaan. Eli erakoituu muusta ja omasta elämästä täysin, eletään vain lasten kautta. Kaikkienko pitäis olla tollasia? Vaikkei se kaikille sovi, pitäiskö äidin olla tietyntyyppinen, vaikka ei haluais olla? Kuka sen määrittelee?
Oli keskustelua lentokoneessa käyttäytymisestä. Mielestäni tekstissä oli paljon kirjoitusvirheitä, mutta täyttä asiaa.
Eikai joku voi olla niin pelle, että kuvittelee ja velvoittaa muita kanssaihmisiä elämään teidän ehdoilla ja et he ois tullu sinne viihdyttäjäksi teidän ei-ihanille pennuille? :D voiko joku oikeesti luulla tämmöstä?
Ne muuthan on menny nauttimaan lomasta ja omasta matkasta ja seurasta. Ei he todellakaan halua jonkun uhmaikäistä rähmäkäpälää heidän tavaroitaan yms sörkkimään, vai pitäiskö näiden äitien mieletä niiden vaan ottaa avosylin vastaan, kun lapsi niin haluaa? Eikö muiden kanssamatkustajien mielipiteellä ole mitään väliä?!
Ei varmasti teidän mammojen mielestä, kun asetatte itsensä muita ylemmälle jalustalle kuvitellen tekevänne/ käyttäytyvänne ku mitkäkin apinat...
Se lentokone on myös muidenkin ihmisten käytössä ja ne muut paikat on muiden ihmisten, ei suinkaan sinun räkänokkasi reviiriä. Jos joku lapsi tulee jatkuvasti hakee huomioo, ni takas ei sitä tule saamaan. Sen verran vois vanhemmatki ajatella muita ja Kunnioittaa muita ihmisiä!
Älkää siirtäkö aitä kunnioittamatonta asennetta lapseenne, teidän koneessa riehuvan lapsen ikäkaudet ja kehitykset ei katos ole muiden ongelma, vaan ihan kuule teidän. Teidän tehtävä on viihdyttää lasta, sillä tuskin muita vois vähempää kiinnostaa omalla lomallaan ottaa lapsenviihdytysroolia. Muut ei ole teidän lapsestanne vastuussa ja teidän tehtävä on elellä lapsenne tunne-elämässä, ei muiden.
Muiden kunnioitus on hukassa joiltakin äideiltä, he eivät välitä, vaikka heidän lapsi löis muita ihmisiä tai potkisi toisten koiria, kaikkia ei kiinnosta millaisia omista lapsista tulee. Se on valitettavan surullista. Olen itse paljon matkustellut sisareni lapsien kanssa ja he ovat aina osanneet käyttäytyä, mitä nyt pikkukiukkuja, jotka kuuluvat elämään, mutta me ei olla koskaan vedetty muita ihmisiä siihen mukaan vaan luonnollisestikkin annamme muiden ihmisten matkustaa rauhassa ja kunnioitamme heitä.
Miksi joiltakin äideiltä puuttuu se muiden kunnioitus? Miksi haukutte ja ihmettelette ja kummastelette ihmisiä, joiden elämän ykköspilari ja kiinnostuksen kohde niin matkaillessa kuin kotona, ei ole vieras, teidän lapsi? Mikä siinä on vaikea käsittää? Ettehän te jotkut äiditkään anna muille mitään, ette auta vanhoja, tai eläimiä tai mitään muutakaan ja se kuuluu vielä normaaleihin käytöstapoihinkin. Te vaaditte ja velvoitatte muilta ihmisiltä asioita, jotka menee yli rajojen, yli heidän oman elämän ja tahdon, mutta itse ette kykene edes auttamaan ihmisiä ihan käytöstapojen merkeissä. Aika hyvä yhtälö, mutta joo...
Kirjoittelet palstametreittäin överiksi vedettyä juttua yhdestä pikku kokemuksestasi