Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitkä raskauskuukaudet sinulla olivat helppoja mitkä vaikeita?

Vierailija
20.04.2012 |

Esimerkiksi minä kuukausina olisit pystynyt muuttamaan / tekemään reissun, minä kuukausina olisit pystynyt fyysiseen työhön ja minä kuukausina paljon aikaa vievään stressaavaan työhön josta ei voi olla poissa tiettyinä aikoina?

Kuukausi kuukaudelta:

1 -

2 -

3 -

4 -

5 -

6 -

7 -

8 -

9 -

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kai jotain stressiäkin tuli siedettyä.

parina ekana olin väsynyt, mutta siihen auttoi kun menin aikaisin nukkumaan (tein fyysistä työtä silloin), vikan kuukauden aikana oli yöllä nukkumisvaikeuksia mutta silloin pystyin ottamaan päiväunia.

En voinut pahoin ollnekaan, ei ollut mitään liitoskipuja, ei juurikaan turvotusta jne. Helppo raskaus kaiken kaikkiaan.

Vierailija
2/16 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummassakin kaikki kuukaudet aivan yhtä helppoja. Eka raskaudessa matkustelin useita viikkoja Aasiassa ensimmäisellä kolmanneksella, kuvotusta oli mutta ei muuta. Töissä olin loppuun asti, fyysisesti kohtuullisen raskas sh:n työ oli tuolloin. Toinen raskaus kuten eka paitsi että olin kotona hoitamassa 1v esikoista. Kaiken jaksoin ja pystyin tekemään ihan normaalisti. Raskaus ei ole sairaus vaikka jostain syystä nykyään on ennakko-oletus että silloin on tosi sairas ja lähestulkoon työkyvytön. Toki on myös epänormaaleja raskauksia joissa joutuu jopa sairaalahoitoon mutta nämä lienevät poikkeuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon hoitovapaalla kotona taaperon kanssa..onneks,en pystyis seisoon töissä...

Vierailija
4/16 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon hoitovapaalla kotona taaperon kanssa..onneks,en pystyis seisoon töissä...

siis tää oli ap:lle vastaus tohon kysymykseen että oonko pystyny töissä ollen,unohtu liittäminen :)

Vierailija
5/16 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Lievää pahoinvointia

2. kauhea stressi, onko kaikki hyvin

3. sama

4. sama

5. ok

6. sairaslomalle aivan järkyttävien liitos- ja iskiaskipujen takia

7.-9. helvettiä. helpompi olis ollut luetella ne kohdat, joihin ei satu

Tein raskasta fyysistä työtä sairaslomaan saakka. Kipuja kyllä oli. 5.oli helpoin sen takia, että lopulta uskoin, että vauvalla on kaikki hyvin ja tunsin liikkeet.

Vierailija
6/16 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamana ekana kuukautena vaivas väsymys mut sit vaan nukku enemmän ja meni aikasemmin unille.

Muuten pystyin kyllä tekemään ihan kaikkea aivan viimisiin päiviin asti. Pitkiä kävelylenkkejä tein koko raskauden ajan.

Muutettiin raskauden loppupuolella, tein seisomatyötä koko raskauden ajan (paitsi vika kuukausi tietty), käytiin matkalla ym. Järjestettiin tuparitkin vielä rv 37 ja leivoin sinne kaikki tarjottavat ja olin menossa mukana selvinpäin.

Virtaa kyllä riitti! :D

Vierailija
7/16 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt muista hirveän tarkkaan enää ekasta raskaudesta, mutta karkeasti ottaen näin:

Ensimmäinen kolmannes: olin tooosi väsynyt ison osan aikaa, nukutti vaan tasaisesti koko päivän vaikka olisin nukkunut kuinka pitkät yöunet. Turvotusta oli alusta saakka ja verenpaine vähän koholla.

Toinen kolmannes: En ollut väsynyt enää ja olo huomattavasti parempi kuin alussa. Vain turvotusta, vähän närästystä ja muuta pientä mutta hyvä olo. Verenpaine nousi välillä ja laski välillä, sain siihen lääkityksenkin.

Viimeinen kolmannes: olo alkoi taas olla väsyneempi ja huonompi, verenpaine nousi tasaisesti. Turvotus äityi tosi pahaksi, limakalvotkin olivat niin turvonneet että oli tosi vaikeaa hengittää makuuasennossa, joten nukkuminen oli tosi tuskaista. Välillä makasin joitain päiviä sairaalassa tarkkailtavana verenpaineen takia, mutta rajua käännettä huonompaan ei tullut. Sitten synnytin viikolla 39 ja synnytyksen jälkeen todettiin että oli ollut raskausmyrkytys. Verenpaine vaan nousi vielä synnytyksen jälkeenkin, mutta olo oli itsellä heti parempi kun vauva oli päässyt ulos.

Voisi siis sanoa, että raskauden keskivaiheilla jaksoin tehdä ihan normaalisti kaikkea. Alussa en jaksanut mitään, ja lopussa olisin ehkä jaksanut jotain mutta lääkäri kielsi tekemästä paljon mitään.

Vierailija
8/16 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 - Olisin voinut tehdä kaikkea

2 - Kaikkea, ei pahaa pahoinvointiakaan

3 -

4 -

5 -

6 -

7 -

8 -

9 -

Vierailija
9/16 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-olisin pystynyt mihin vaan

2-tod.paha olo,väsymys

3-tod.paha olo,väsymys

4-JÄRKYTTÄVÄT LIITOSKIVUT,ei pysty nyt mihkää,panadoolia napaan :/

Vierailija
10/16 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ja kolmas raskaus, rankka pahoinvointi ja väsy ensimmäisen kolmanneksen. Viimeinen kolmannes molemmissa myös vaikea, supisti ja jalat eivät kantaneet.

Nyt neljäs raskaus, rv11 ja pahoinvointi meinaa taas viedä kaikki voimat.

Vierailija
11/16 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauden ajan. Olin äitiysloman alkuun asti töissä ihan normaalisti en ollut päivääkään sairaslomalla, tein raskasta seisomatyötä jossa olin vielä esimiesasemassa, joten työ oli myös henkisesti raskasta ja stressaavaa. Järjestin myös häämme, menin naimisiin. Istuin 14h suuntaansa kesälomareissulla autossa.. jnejne.. Tein raskaita lumitöitä, kannoin puita takkaan liiteristä (iso omakotitalo). Eli raskaus ei vaikuttanut elämääni juuri mitenkään.

Vierailija
12/16 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-olisin pystynyt mihin vaan

2-tod.paha olo,väsymys

3-tod.paha olo,väsymys

4-JÄRKYTTÄVÄT LIITOSKIVUT,ei pysty nyt mihkää,panadoolia napaan :/

Pelottaa, käykö itselle niin..

ap

Vierailija
13/16 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli fyysisesti hankalia 2-8. Ekalla kuulla vain normaalia pahoinvointia ja yhdeksännellä enää vain suunnilleen tavallisia loppuraskauden hankaluuksia.

Vierailija
14/16 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

parina ekana olin väsynyt, mutta siihen auttoi kun menin aikaisin nukkumaan (tein fyysistä työtä silloin), vikan kuukauden aikana oli yöllä nukkumisvaikeuksia mutta silloin pystyin ottamaan päiväunia.

En voinut pahoin ollnekaan, ei ollut mitään liitoskipuja, ei juurikaan turvotusta jne. Helppo raskaus kaiken kaikkiaan.

Vierailija
15/16 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-3: olin tosi väsynyt, kävin töissä ja nukuin sen jälkeen kaikken ajan, en olisi pystynyt tekemään mitään ylimääräistä, en varsinaisesti voinut pahoin, mutta kuvottavaa ja etovaa oloa oli etenkin iltaisin

4-9: olin elämäni vedossa, jaksoin hyvin ja varsinkin raskauden lopulla touhusin vaikka mitä. ihan lopussa se iso maha alkoi vähän rasittaa, liikkuminen hidastui yms. mutta ihan lopussakin tein suursiivouksen ja leivoin ja laitoin ruokaa pakastimen täyteen ja tein kävelylenkkejä

Vierailija
16/16 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 kuukausi pientä väsymystä vain

2. kuukausi alkoi järkyttävä pahoinvointi väsymyksen lisäksi. Tätä jatkui aina raskauden puoliväliin eli 21. viikolle saakka. Oksentelu ja pahoinvointi oli aika kova paikka. JOtenkin sinnittelin töissä hokemalla itselleni " raskaus ei ole sairaus" . Iltaisin en pystynyt muuta kuin makasin sohvalla ja menin aikaisin nukkumaan (jotta yöllä heräsin taas oksentamaan..)

5. kuukausi: En enää oksentanut ihan päivittän, vaikka pahoinvointi ja kuvotus jatkui edelleen.

6. kuukausi: Raskaus on nyt paremmalla puolella, voisin taas tehdä mitä vain ( paitsi että kunto on mennyt niin huonoksi 20 viikon makaamisen jälkeen).

7. kuukausi: Hyvä vointi. Ehdottomasti raskauden parasta aikaa. Hiukan häntäluukipuja ja rintaa vihloo.

8. kuukausi: Vointi ihan hyvä vieläkin. Häntäluu/alaselkäkipuja on, mutta pystyn olemaan töissä edelleen. Hengittäminen on käynyt vähän hankalasti kun vauva painaa palleaa.

Näin jälkikäteen ajateltuna mun olis pitänyt kyllä ollut alkuraskaudessa pois töistä pahoinvoinnin takia. Se oli henkisesti masentavaa aikaa ja liian raskasta töissä, mutta mä sinnittelin.

Tuskin tulen olemaan pois töistä, sillä äitiysloman alkuun on alle 3 viikkoa. Enköhän mä sen sinnittele ( ellei tule pahoja liitoskipuja).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan