Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kestovaipoista

Vierailija
20.04.2012 |

Mä kauhulla seuraan noita kestovaippakeskusteluja. Ihme bisnestä tehty tuosta hommasta...

Varmasti jo kalliimpaa useilla kuin kertakäyttövaippojen ostaminen. Pitää olla viimeistä huutoa kuosit ja imut ym. Ja rahaa palaa:(

Olen lapsillani käyttänyt kestoja, tehnyt itse suurimman osan kierrätysmateriaaleista. Niihin vaippoihin on lapsen tarkoitus pissiä ja kakata, joten mun mielestä ei niiden tarvi niin erikoisen näkösiä olla:)

Ja voin sanoa että kaksi lasta olen kestoilla vaipattanut enkä ymmärrä noista kestovaippoihin liittyvistä termeistä juuri mitään... Maalaisjärkeä kehiin...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ihme bisnestä? Eikös bisnestä ole kertistenkin myynti? Bisnestä on koko ajan ja kaikkialla. Niin toimii länsimaalainen kulutusyhteiskunta ja markkinatalous! Jollakin kaikki elää. Kestovaippojen teko ja myynti on mahdollistanut monen äidin samanaikaisen työnteon ja lasten hoitamisen kotona. ERittäin mahtavaa. Lisäksi voi työllistää suomalaisen joten rahat jäävät tänne isojen ulkomaisten vaippafirmojen sijaan. Kertiksistä ainoastaan muumit ovat kotimaisia.

Itse olen kolme lasta vaipattanut kestoilla ja suurinosa on käytettyjä tai saatuja, uusiakin olen hankkinut ja kokeillut erilaisia malleja, jotta löytyisi lapselle sopiva. Jos olen uusia ostanut, tottakai olem ostanut nättejä kuoseja. Itse en osaa tehdä mitään käsitöitä joten toisten myymien varassa ollaan. Ja jonkunhan se täytyy olla se joka ensin käyttää. Aina voi myydä. Kyllä kestovaipatus AINA tulee kertistelyä halvemmaksi. Uusista kestovaipoista saa vähällä tai normaalilla käytöllä helposti myytynä puolet takaisin rahoista. Se nyt tietysti on tyhmää että hankkii yli oman tarpeen oli sitten kyse näteistä tai vähemmän näteistä vaipoista.

Vierailija
2/7 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon itse vaipattanyt aika halvalla, oon ostanut paljon käytettyä ja saanut myös. Imuja oon tehnyt itsekin vanhoista pyyhkeistä. Parhaita vaippoja on kuitenkin uutena yhdestä kestovaippakaupasa ostamani vaipat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsityötaidottomalle se kyllä on kalliimpaa kuin sellaiselle joka osaa vaippoja tehdä. En tiedä alanko itse tuohon toisen kohdalla ollenkaan, kun tykkäsin eniten niistä kalliista Bumgeniuksista, enkä osaa vastaavia itse alkaa vääntämään. Oma tekemilläni virityksillä oli muutenkin tapana vuotaa hirveän usein. Jotenkin sitä toivoisi että se vaippa pitää, se sen ensisijainen tarkoitus minusta on.

Vierailija
4/7 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin sitä toivoisi että se vaippa pitää, se sen ensisijainen tarkoitus minusta on.

Onneksi tosiaan on löytynyt käytettynä ihan hyviäkin vaippoja, ja sitten alennuksista myös.

Vierailija
5/7 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin tulevan vauvan kanssa kokeilla kestovaippoja.

ostin tutulta vaippoja käytettynä. hän kehoitti ostamaan vielä kangaskaupasta jotain kangasta, mistä voisin itse leikellä suikaleita kuivaliinoiksi tai siis ihoa vasten tulevaksi liinaksi.

Osaako kukaan neuvoa mitä kangasta siis kannattaisi/pitäisi ostaa?

Vierailija
6/7 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsityötaidottomalle se kyllä on kalliimpaa kuin sellaiselle joka osaa vaippoja tehdä.

No se kyllä riippuu juurikin vaipattajan mieltymyksistä. Meillä parhaaksi on todetut edukkaat harsot ja nauhavaipat, jotka on valtaosin käytettynä ostettu. Imuina flanellia (käytettynä ostettu sekin) sekä hintalaatusuhteeltaan oivaa Myllymuksujen bambuhampputaittoa. Kalliimmaksi varmaan tulisi tehdä itse tämmöiset. :)

Uskoakseni ehkä tuollainen "vaippahamstraaminen" on kuitenkin aikas marginaalista, itse en tunne ketään kestovaipattajaa joka ostelisi vaippoja kauniitten kuosien takia. Toki sellaisista olen kuullut.

Vierailija
7/7 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin tulevan vauvan kanssa kokeilla kestovaippoja.

ostin tutulta vaippoja käytettynä. hän kehoitti ostamaan vielä kangaskaupasta jotain kangasta, mistä voisin itse leikellä suikaleita kuivaliinoiksi tai siis ihoa vasten tulevaksi liinaksi.

Osaako kukaan neuvoa mitä kangasta siis kannattaisi/pitäisi ostaa?

Itse olen käyttänyt tuohon tarkoitukseen coolmax-kangasta. Sellaista kuin urheiluvaatteissakin käytetään. Kosteus menee siitä läpi ja ihoa vasten jää näin kuiva pinta. Tosi kätevää vaipoissa, kun ei tarvitse ommella, kun ei purkaudu. Sen kun leikkelee vaan sopivia palasia. Kätevimmin varmaan saat sitä tilaamalla jostain kestovaippakankaita myyvästä nettikaupasta. Kantsii googlata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän