Ostaako huutiksen tehomyyjä itselleen vai myyntiin?
Olen aika uusi huutiksen käyttäjä, ostanut sieltä kerrran ja myynyt pari krt. Nyt laitoin taas myyntiin yhden tuotteen kun tein kevät siivousta. Nyt kohteen on huutanut tehomyyjiä, ihan uteliaisuuttani te jotka tiedätte niin miksi joku teho myyjä ostaa oikeesti itselleen vaik lapselleen vaatteita jos heillä tuntuu olevan noita tuotteita joita myy ihan koko ajan. Vai laitoinko liian halvalla että ostaa sen ja laittaa myyntiin itse? Meillä siistejä lasten vaatteita, laadukkaita ulkopukuja jne mutta en jaksa ruveta rahastamaan niillä, kunhan saisin pois ja tilaa kaappeihin.
Kommentit (9)
Minä olen myynyt vuosikausia etenkin lasten tavaraa huutiksessa. Ikävä kyllä sain äskettäin tehomyyjän statuksen, kun myyntiraja tuli täyteen. Edelleen käyn kauppaa samalla tavalla kuin ennenkin, eli myyn lasten pieneksi menneitä vaatteita ja ostan, jos jotain kivaa sattuu kohdalle.
Eihän sillä väliä, kunhan mietiskelen vain. Mietin vain miten jollain riittää myytävksi 100 tuotetta vuodessa, joten täytyyhän ihmisen sillon harrastaa tätä tuotteiden kaupittelua. Kerran esim kirpparilla joku oli ostanut pöydästäni kengät jotka löytyi samalla viikolla toisesta pöydästä myynnissä 2 e korotettuna joten kai ihmiset tätä harrastaa. Mutta mikäs siinä.
Hauska tämä huutonetti, jos kirpparilta varaa pöydän , menee pöytämaksut ja kauhea roudaaminen sinne ja joka päivä käydä siistimässä pöytä mutta nöin saa rauhassa pestä,silitellä sitä mukaan kun laittaa ilmoituksen nettiin.
Ap
Se tehomyyjä "titteli" rapsahtaa nykyään niin nopeasti, varsinkin jos myy lastenvaatteita tms. :( Koko tehomyyjä juttu on ihan rahastusta, itsellekin se tahtomatta pian tulee.:(
Minä taas ihmettelen, että miten joku ei joudu tehomyyjäksi, jos myy yhtään lastensa vaatteita. Itse myyn yksitellen lasteni vaatteita ja esim. viimeisen vuoden aikana olen myynyt useamman sata tuotetta.
Ehkä ap myyt omien lastesi vaatteita jossain muuallakin kuin huutiksessa? Se ehkä selittää sen, ettei niitä tuotteita kerry niin paljon.
Mut mitä ostan huutiksesta, niin ostan ihan omien lasten käyttöön. En millään jaksaisi ostaa myytäväksi jonkun muiden vaatteita ja tappiollehan siitä varmaan menisikin, jos maksaa tyyliin 2,5 euron vaatteen ja maksaa siitä 3 e postikulut ja sitten taas itse myy 2,5 eurolla. En jaksa uskoa, että tuolla toisilla ostamalla kyllä minkäänlaisille tuntipalkoille pääsisi, koska tuollahan hinnan nousee hetkessä koviksi muiden huutajien toimesta, jos joku vaikka myy pilkkahintaan hyvälaatuista vaatepakettia. Jossain tavallisella kirpputorilla on taas varmaa, että jos on liian alhaisesti hinnoitellut, niin ne tuotteet siirtyy samantein kyllä toisiin pöytiin myytäväksi. Sit voi kysyä itseltään tietty, että haitaako se?
Eihän 100 kohdetta ole kuin kolme-neljä paperikassillista vaatetta. Kahdesta lapsesta se tulee hetkessä. Lisäksi kyllä myyn samaa kokoa kuin ostankin, jos on sellainen vaate, etten omalle ota käyttöön. Tällaisia tulee mm. vaatepaketeissa jotain 20-30% paketin sisällöstä. Ei vaan sovi meille esim. housun vyötäröt sellaisia tai myy syy esim. jotain vaatelajia on jo kaapin hylly täynnä. Ja jos tulee erehdysostos (usein itselle ostetut ei istu päälle), niin sinne vaan takaisin myyntiin. Ja kun meillä on hetken pidetty vaatteita, niin kaikki vaan taas uudestaan myyntiin. Kannatan vihreitä arvoja ja kierrätystä.
Kalliiden postikulujen vuoksi ei huutonetissä pysty edes trokaamaan. Ja kun siellä on kilpailua hinnasta, niin tuskin tuo trokari saa itse siitä parempaa kuin sinä (pitäisi saada enemmän kuin postikulut), sillä se nyt vaan on markkinahinta, millä siellä huudetaan. Miksi hän ostaisi sellaista sinulta, joka ei kelpaa kelleen muullekaan kalliimmalla? Jos trokari meinaa saada tuotteen halvalla, niin eiköhän joku nokita hintaa viime hetkellä. Lisäksi niin paljon paremman katteen saa ostamalla pöytäkirpparilta (postikulujen vuoksi) ja viemällä ne huutikseen myyntiin.
Vielä kerran tehomyyjä ei ole trokari. Itsekin harmistuin kun sen tittelin sain.
Itse olen myynyt kerran vaina kirpparilla lasten vaatteita. Meillä 3 lasta. Olen antanut tosi paljon lasten serkuille monen sadan edestä. Nyt heidän ikästen vaatteet aikalailla saatu pois joten en viitsi säilöä pari vuottaa seuraavia vaatteita jotta voin antaa ne taas serkuille. Lisäksik kukaan ei anna meille ikinä mitään niin päätin että rupeen laittamaan nyt huutonettiin näitä.
Kaikkea en edes raaski laittaa myyntiin kun haluan pitää muistona, lisäks isomman pojan hyvä vaatteita en vielä laita kun meillä pienempi poika niin menee vielö sille joskus. Ei ole kun yksi tyttö ja lähipiirissö ei samanikösiö tyttöjä niin näitä vaatteita jonnekin laitettava. Ei niitä kyllä 100 tule mitenkääb silti...
Ap
myös silloin, jos aloittaa isomman projektin hankkiutua eroon kaikesta tavarasta, jota ei enää tarvitse, ja noihin tavaroihin sisältyy paljon kaikkea pientä ja vähäarvoista. Esimerkiksi lapsen vaatteet parin vuoden ajalta ovat jo isohko määrä jos ne laittaa sinne yksitellen.
Jo pelkästään tuo tavaroiden arvo voi olla tehomyyjillä ihan eri maailmasta, tyyliin joku on myynyt sata euron lastenvaatetta ja toinen jotain antiikkia, ihan erilaisista summissa on silloin kyse.
tulee tosi nopeasti täyteen. EI todellakaan tarvitse olla mikään trokari tuohon määrään!
että käyttöön tietysti.. eihän kukaan voi jaksaa käyttää aikaansa siihen, että etsisi halvalla jotain minkä voi laittaa kalliimmalla myyntiin ilman minkäänlaisia takeita että edes menisi kaupaksi.... mutta eihän sitä koskaan tiedä. onko sillä oikeastaan edes väliä jos saat kuitenkin tuotteesi myydyksi?