Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaapa viisaammat, miltä näyttä täi/saivare, millaiset oireet?

Vierailija
19.04.2012 |

muksulla on päänahassansa hiekanjyvän näköisiä mustia, jotka eivät liiku mihinkään, mutta niitä on löytynyt about 10 joka kerta kun pään tutkin. Ei kynsi, eikä valita, mutta kun kysyy kutittaako päänahkaa, niin sanoo joo. toinen kaveri väittää niitä täiksi ja toinen sanoo että kyllä sen näkisi selvästi jos olisi - mene siitä ottamaan selvää. Ollaan käytetty täitä ehkäisevää suihketta ja tukka pidetty kiinni, turhaa en haluaisi ´täishampoilla värkätä.. Hermot!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskalla kertoa äitille et mul on täitä niin mitä mun pitäis tehä? Menisin kä vain terkkarille ja sanon et "mua kutittää päähän niin voitko tarkastaa sen" ja se sit kertoo mun äitille auttakaa mua pls😣😣

Pelkäätkö, että äitisi suuttuu vaivasta ja kuluista vai vaan hermostuu hetkeksi? Syy ei ole sinun.

Ihan kuka vaan voi saada täitä koulusta jamyös levittää niitä.

On kurja kertoa asiasta, jos äitisi on hermostuja, mutta mitä nopeammin kerrot, sen vähemmän vaivaa ja rahanmenoa tulee.

Sellaista vaihtoehtoa ei ole, että asia menee itsekseen ohi, jos olet hiljaa. Asia ainoastaan PAHENTUU koko ajan, kun viivyttelet. Ne munivat koko ajan lisää. Mitä nopeammin täishampoo ja kampaus ja tyynyliinojen, lakanoiden, pipojen ja unilelujen pesu tai eristäminen, sen parempi.

Vaihtoehdot on vain tää nykyinen ongelman taso TAI ongelman paheneminen ja laajeneminen. Itse äitinä hermostuisin salaamisesta ja viivyttelemisestä.

Vierailija
22/25 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti suuttuu lapselle täiongelman kertomisesta, se alkaa olla lastensuojelu-asia.

Äiti ja isä ovat velvollisia lain edessä auttamaan ja maksamaan täishampoot ja pyykit. He ovat huoltajia, tämän asian hoitaminen kuuluu heidän vastuulleen.

Ymmärrän huoltajalta "voi ei, en kestä aargh"-tyyppisen harmituksen ja ehkä v-sanankin, sillä kivaa tuo ei ole. Mutta kunnollinen suuttuminen on epäreilua. Ei täit ole lapsen/teinin syytä eikä valinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos äiti ei hoida alaikäisen lapsensa täiongelmaa, se on lastensuojeluasia. Se on heitteillejättö tms.

Pieni hermoromahdus ymmärretään, mutts ei se saa lapseen kohdistua syyttelynä tms. Ei kukaan ole syyllinen täihinsä.

Vierailija
24/25 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tähän äidille kertomiseen pätee se, että mitä nopeammin teini äidille kertoo, sen vähemmällä pääsee. 

jos odottelee, ongelma leviää helposti äitiin itseensäkin. Sitten se vasta kiljuukin, jos tajuaa että pitkitit kertomista.

Vanhemman suuttuminen tilanteessa väärin ja ehdottomasti on velvollisuus hoitaa homma kuntoon.

(Teinin ei kannata itse salassa ostaa shampoota ja tehdä hoitoa, koska samaan aikaan pitää hoitaa koko perhe ja koti kuitenkin. Myöskään itse ei näe päänahkaansa.)

Vierailija
25/25 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nykyisin ei enää ole ohjeena esim pestä koko kotia. Riittää tyynyliinojen ja lakanoiden pesu 60 asteessa ja esim pehmolelun ja pipon pakastaminen pari päivää. 

google antaa heti hyvät neuvot.

Täishampoo-käsittely huolellisesti.Ei ole niin kamala operaatio kuin luulisi. Varsinkin jos ei ole suuri perhe.