Eikö mulle oikeesti oo muuta ehkäsykeinoa ku kondomi.
Yhdistelmäehkäisypillerit - kolmen päivän migreeni kahden viikon välein
Ehkäisykapseli - painonnousu, akne. Ja migreeni on alkanut taas vaivaamaan
Mikä tässä nyt voi enää kokeilla?
Kuparikierukkaa ei, koska olen synnyttämätön ja tosi pahasti nikkelialleginen.
Neljä vuotta niin saisin sterin. Tosin sitä ennen ehkä saattaa tulla lapsenhankinta ajankohtaiseksi.
T: 26-vuotias vakisuhteessa
Kommentit (37)
voi aiheuttaa samoja sivuvaikutuksia kuin e-pillerit tai muut hormonia sisältävät valmisteet. AP:lla kun on migreeniä tullut muistakin, niin helposti varmasti myös hormonikierukastakin.
syönyt muutamaa lajia e-pillereitä ja pitänyt hormonikierukkaa ja olin jo tottunut siihen, että mulla on migreeni. Gyne ehdotti, että kokeilisin Qlaira-pillereitä, joissa on luonnollisempaa hormonia. Yllätys yllätys, mulla on yli vuoden aikana ollut ehkä korkeintaan viisi alkavaa migreeniä, jotka lähtivät parasetamolilla, ennen oli joka viikko. Ja triptaanejakin piti välillä syödä, pelkkä parasetamoli ei auttanut.
Oletko migreeniä yrittänyt parantaa vitamiineilla ja mineraaleilla tai käynyt mittauttamassa tasojasi? Esim. magnesium.
ehkäisyneuvolassa. Siellä sinua opastetaan. Vähän särähti korvaan johonkin kysymykseen tämä vastaus: "mutku mä oon kuullu..." Mene asinatuntijoiden luokse niin ei tarvi uskoa kuulopuheita.
siellä asiantuntijat.
Minä alalla työskentelevänä ehdottaisin myös Mirena-kierukkaa. Sisältää pelkkää progestiinia, joten ei vaikutusta päänsärkyihin. Aurallinen migreeni(onko sulla se?) on vasta-aihe yhdystelmäehkäisylle, ihan ehdoton!
koska minulla on aivan hirveä akne (olen 40v). Ehkäisynä on Mirena kierukka. Voiko naamani "kukkia" ihan sen takia?
hormonaaliset ehkäisyt on kokeiltu, kuparikierukassa on nikkeliä ja luonnonkumillekin olen allerginen... Vaihtoehdot aika minimissä.
lapset pitää tehdä ja sitten mies vasektomiaan.
Näin meni meillä. (Mulle ei sopinut mikään ehkäisy.)
Mä en oo missään vaiheessa vastannu mihinkää "mutku mä oon kuullu..."
Ja tosiaan en voi käyttää näköjään mitään hormonaalista. Ei tässä ehkäsykapselissakaan oo ku keltarauhashormonia. Ja ei ole aurallinen migreeni.
Migreeniä ei ole ollut ikinä sillon ku on ollut kondomi käytössä.
-Ap
P.S. En ollu muumioutumis-ap
Kokeile ihmeessä Qlairaa, kuten jo ehdotin. Mullekin tuli Mirenasta yhtä lailla migreeni kuin tavallisista e-pillereistä.
sopiskos ne? itelleni se ainaski on paras keino:)
Justhan AP on kertonu, et yhdistelmähormonit ei käy!
Kokeile Femcappia. Saa Saksan apteekeista. On kohdunsuun eteen laitettava este, siihen vielä mukaan spermisidi.
lapset pitää tehdä ja sitten mies vasektomiaan.
Näin meni meillä. (Mulle ei sopinut mikään ehkäisy.)
jos vaimolle ei sovi ehkäisyt? Miksei vaimolta nipsauteta putkia poikki?
Toki jos mies on itse halukas ja valmis siihen, mutta tämä kirjoittaja ainakin kuulosti siltä, että asiasta ei edes neuvotella.
lapset pitää tehdä ja sitten mies vasektomiaan. Näin meni meillä. (Mulle ei sopinut mikään ehkäisy.)
jos vaimolle ei sovi ehkäisyt? Miksei vaimolta nipsauteta putkia poikki? Toki jos mies on itse halukas ja valmis siihen, mutta tämä kirjoittaja ainakin kuulosti siltä, että asiasta ei edes neuvotella.
Koska se on miehelle huomattavasti helpompi ja pienempi toimenpide kuin naiselle.
Oletko kuullut ettei niitä spemuja ole pakko laskea sisälle?!?
tuo ole kovinkaan varma ehkäisykeino?
Miehen kyvyistähän se riippuu. 15v yhdessä näin tehden..4 ihanaa mukulaa heti tärppäsivät, kun haluttiin..
lapset pitää tehdä ja sitten mies vasektomiaan. Näin meni meillä. (Mulle ei sopinut mikään ehkäisy.)
jos vaimolle ei sovi ehkäisyt? Miksei vaimolta nipsauteta putkia poikki? Toki jos mies on itse halukas ja valmis siihen, mutta tämä kirjoittaja ainakin kuulosti siltä, että asiasta ei edes neuvotella.
Koska se on miehelle huomattavasti helpompi ja pienempi toimenpide kuin naiselle.
Veikkaisin, että suurimmalla osalla syy on se, että kun se ero tulee niin eipähän ukko ainakaan ala tekemään uusperhettä... Toki myös puolison kyykyttäminen on hyvä vaihtoehto (joko menet tai et saa...)
mällit pitää kumminkin putsata heti ennen kuin alkavat valua pitkin lakanoita.
-Ap
[/quote]