Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Help! Onko joku koonnut Ikean Pax kaapistoa?

Vierailija
18.04.2012 |

Kasasin neljä kaappia ja kun olin asentamassa liukuovia, en saanutkaan yläkiskoa paikalleen.

Kaapistojen kattolevyt ovat muutaman millin sisemmällä kuin pystyrunkolevyt eikä kaapiston yläreuna ole siis tasainen.

Olen koonnut kaapit kaikkien taiteen sääntöjen mukaan ja yhden kaapin purin jo osiinkin ja katsoin että se on oikein koottu. Takaseinä on ihan tasassa.

Päivän olen yrittänyt ratkaista ongelmaa ja arvaatte mikä mielentila tällä hetkellä on.

Soitin jo asentajallekin ja tämä sanoi että 99 % varmuudella vika on meikäläisessä eikä kaapeissa. Tekisi niin mieli tilata asentajat katsomaan että mikä mättää, mutta sitten tuleekin halvemmista kaapeista kalliit. Voi v...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kokosi ne yksin parissa tunnissa, tosi nopeasti ja ammattitaidolla, itse en olisi siihen ikinä kyennyt. Mies on kerran puolet pienemmän kaapin koonnut itse parissa päivässä, mutta siinä ei ollut liukuovia.

joten en osaa auttaa, sorry vaan.

Vierailija
2/5 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjeet on niin superselkeät. Mutta tuntuu kuin nuo liukuovien kiinnitysreiät olis muutaman millin väärässä paikassa.

Asennusmiehen mukaan se ei ole mahdollista ja kielsi porailemasta omia reikiä, vaikka se ratkaisis ongelman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yläkisko ON hankala laittaa, ja itse löysäsin niiden muovilärpyköisen ruuveja että sain kiskon työnnettyä niiden alle (kuten kuuluu). Seuraava mielenkiintoinen kohta on saada sisempi liukuovi paikoilleen, siinäkin täytyy olla toisen ihmisen katsomassa yläosassa ja jotain piti säätää oven yläreunasta. Pari viikkoa sitten kokosin.

Runko kuulostaa olevan ihan oikein koottu, sivulevyt ovat n. 1,5mm ulompana kuin katto/pohjalevy.

Vierailija
4/5 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noudata niitä reikiä!

Vierailija
5/5 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kattolevyissä on se parin millin sisennys. Ohjeiden mukaan ylälevyn pitäisi olla tasassa pystylevyjen kanssa mutta käytännössä se ei mitenkään ole mahdollista.

Löysäsin myös muovilärpykkeitä, mutta silti kiskoa täytyy taivuttaa väkivalloin että se menis suoraan eikä jää kenottamaan.