Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voi jaksaa aikuisen ihmisen omaishoitajana?

Vierailija
17.04.2012 |

Alkaa olla oikeasti voimat vähissä. Tuntuu, että olen hukannut oman persoonani kokonaan ja elämäni tarkoitus onin olla vain ja ainoastaan toisen hoitaja. Olen jaksanut jo vuosia, mutta nyt olen alkanut saamaan itkukohtauksia ja huomaan olevani todella masentunut. Hoidettava ei asu kanssani, mutta on täysin riippuvainen minusta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuvat toki yhdessä ja hoidettava vaatii 24h hoitoa, täysin fyysisesti autettava. Rakkaus saa venymään ihmeisiin.

Vierailija
2/5 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuviot uusiksi, jos et enää jaksa. Kunnan sosiaalitoimella on velvollisuus auttaa. Ei kukaan ole yksin ja äärimmäisyyksiin asti velvollinen huolehtimaan toisesta. Omaishoitosopimuksen voi purkaa kokonaan tai sitä voi muokata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi itelles vapaapäiviä, mieti intervallihoidon mahdollisuutta, viikko-viikko-juttua.

Vierailija
4/5 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta olen jo miltei loppuunpalanut. En tunne muita vastaavassa tilanteessa olevia ja perhekin painostaa. Koen itseni täysin riittämättömäksi kaikille. Perhe syyllistää siis epäsuorasti tästä.

Vierailija
5/5 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sinun on viisainta löydä hanskat tiskiin nimenomaan syyllistävän perheen edessä.

Ilmoita selväsanaisesti, että sinä olet nyt oman osuutesi suorittanut ja nyt on niiden toisten perheenjäsenten vuoro.

Ei sinun omaisesi elämä sillä kirkastu, että sinä hoidat häntä hautaan saakka - siis omaan hautaasi, kun sinä itse joudut hautaan hänen hoitamisen vuoksi.