Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä pitäisi tehdä, iso lapsi tuhrii housunsa :(

Vierailija
17.04.2012 |

Poika täytti äskettäin 4 vuotta ja vaippoja ei olla tarvittu pitkiin aikoihin. Lapsi on tällä hetkellä kotihoidossa. Pojalla on usein kovalla maha vaikka kuinka yritän seurata ruokavaliota. Joskus kakan seassa on hiukan verta. Voisiko tuhriminen johtua siitä että vatsa/suoli ei toimi ns. normaalisti.

Mutta sitten on toinen asia. Voisiko lapsi alkaa oireilla "vasta" nyt erotilanteeseen? Jouduttiin muuttamaan pois kodistamme täysin yllättäen lähes vuosi sitten. Ne ajat olivat hyvin vaikeat minulle sekä lapsille. Eikä tilanne ole vieläkään täysin normalisoitunut. Isän luona on paljon riitelyä, huutamista jne. Isompi lapsi oireilee edelleenkin muilla tavoin mutta tämän pienemmän lapsen käytös ei ole kovinkaan paljoa muuttunut näiden kuukausien aikana. Paitsi tätä tuhrimista on nyt ollut viimeisen kuukauden aikana. Jos nyt erosta johtuisi?

Lapsi ei tee kaikkea housuunsa vaan ihan pienen määrän ja saattaa tehdä näin monta kertaa saman päivän aikana. Sitten menee useampi päivä ettei tuhri housujaan ollenkaan. Sen olen huomannut että jännittää jotenkin pöntölle menemistä, pelkää ilmeisesti sitä että pyllyyn voisi sattua. Monesti onkin sanonut kakan jälkeen helpottuneena että nyt oli pehmeä kakka. Toisaalta on valitellut että pylly on kipeä vaikka ei sillä hetkellä isompaa hätää olekkaan.

Mitähän tässä pitäisi tehdä? Pitäskö soitella neuvolaan, olisko jotain hyötyä, vai pitäskö varata ihan lääkärille aika vai mitä? Mulla ei ole mitään kokemuksia tämmöisestä. Isompi lapsi ei ole koskaan tehnyt tällaista eikä minunkaan sisarukset pienempänä ole näin toimineet. Mutta eipä meillä ole mitään ns. ongelmia ollutkaan.

Kiitos jos vastaat!

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi saattaa jopa pidättää ulostetta... Näin uloste kovenee.

Vierailija
22/22 |
09.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhriminen liittyy aina ummetukseen eikä se ole psyykkisistä syistä johtuvaa.

kts www.pissarakonpomoksi.fi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi