Työasiaa - mitä tekisit?
Teen töitä kotona (toiminimi). Sain tarjouksen määräaikaisesta osapäivätyöstä, josta saisi kivasti rahaa. Itse työ olisi simppeliä, ei kehittävää, ja sitoisi siten, että kesälomasuunnitelmat menisivät uusiksi. Olisi kuitenkin hyvä referenssi ja kontakti tulevaisuutta varten.
Kumman laittaisit etusijalle - lomasuunnitelmat vai taloudellisen hyödyn?
Kommentit (5)
En sen taloudellisen hyödyn vuoksi vaan juuri tuon tulevaisuuden suhteiden luomisen vuoksi.
Saat varmasti lomia vielä jossain vaiheessa pidettyä...
mutta se johtuu siitä, että olen jo nelikymppinen ja asemani vakiinnuttanut ja, jotta työstä olisi mulle vastaavaa hyötyä, sen pitäisi olla ihan jotain muuta kuin kuvaamasi homma.
MUTTA jos olet nuorempi ja vasta parin vuoden sisään/hiljattain aloittanut alallasi tai omalla toiminimelläsi, sun tilanteesi voi olla ihan toinen. Silloin kontakti olisi tarpeen ja ne lomat voi viettää myöhemminkin vaikka sit kuulaina kauniina syyspäivinä tai jos marraskuussa haluaa ulkomaille loskaa pakoon - ja oishan se sit kiva, kun lomallatyönteon jälkeen olisi rahaakin, millä sitä lomaa viettäisi. Se kun aloittelevan yrittäjän kohdalla ei aina ole varma sekään.
Saisin referenssin ja kontaktin tulevaisuutta varten kuten kerroit. Rahalla taas voisi tehdä toisenlaisia lomasuunnitelmia myöhemmin.
Jos toiminimellä pärjääminen tai asiakkaiden/töiden riittävyys on vähän tiukoilla, ottaisin työtarjouksen, jotta varmistaisin työt jatkossakin.
Jos toiminimellä tuntuu töitä riittävän ehkä jopa enemmänkin kuin ehtii/haluaa tehdä ja taloudellinen tilanne on vakaa ja sulla on pieniä lapsia, niin pistäisi kesäloman edelle.
Jos taloudellinen tilanne vaatisi ja tämä olisi varmasti satsaus tulevaisuuteen, niin ottaisin työn.
Mutta jos oma toiminimi on varmalla pohjalla, eli töitä riittää silläkin saralla, voisin jättää odottamaan sen toisen työn ja luottaisin siihen, että uusiakin tarjouksia tulee.