Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palasin juuri töihin, en kehtaa jäädä heti saikulle (olen raskaana)

Vierailija
16.04.2012 |

Siis olen ollut pois töistä yli 2 vuotta, äitiyslomalla ja hoitovapaalla. Palasin viikko sitten täihin, odotan toista lastamme neljännellä kuulla. Palasin töihin, koska oli taloudellisesti miltei pakkotilanne (mies lomautettuna jne).

Nyt minulla on kuitenkin alkaneet samat oireet, kuin ekassa raskaudessani. Järkyttävät liitoskivut, istuminen on tuskaa ja istumatyötä minä nimen omaan teen. Olen siis nyt viikon sinnitellyt töissä tuskissani ja kotona itken, etten kehtaa mitenkään jäädä sairauslomalle. Vastahan palasin töihin. Olen kertonut pomolleni, että minulla on kipuja, mutta että haluan yrittää olla töissä. En ole kertonut miten kovia kivut ovat.

Tilanne on kamala, koska en vaan millään ilveellä kehtaisi jäädä heti töistä pois. Ajattelen koko ajan, mitä muut minusta ajattelisivat ym.

Pitäisikö minun vaan kärvistellä kuvissani ja pysyä töissä? Vai pitäisikö unohtaa ylpeys ja jäädä sairauslomalle?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisaalta olet työhön paluullasi ajanut sijaisesi työttömäksi ja nyt mahdollisesti pakottamassa työkavereitasi tekemään töitä, joita et saa tehtyä. Kaiken huipuksi tulit vain kääntymään ja olet ilman sairauslomaakin lähdössä taas äitiyslomalle. Et voi suorittaa sellaisia työtehtäviä, jotka vaativat pitkää aikaväliä etkä mitenkään saavuta työkavereissasi luottamusta.

Toivottavasti työsi on jossain isossa yrityksessä. Pienelle yritykselle työhön paluusi ja pois jäämisesi ovat varmasti taloudelllinen katastrofi. Ei niitä sijaisia voi kouluttaa pilvin pimein joka kerta uusi, kun sinua huvittaa työpaikallasi kääntyä.

Ehkä jos nyt jäät heti sairauslomalle, saavat vanhan sijaisesi vielä tilalle. Joutuvat toki sitten maksamaan sinulle sairausajalta palkkaa sekä sijaisen palkkaa, joten iloisia ei varmaan työnantajapuolella olla.

Silti en sinuna vauvan terveyttä riskeeraisi. Pakko vähän ihmetelläkin, oliko se taloudellinen tilanne todella sellainen, että oli pakko mennä töihin, vaikka tiesit, että aiemminkin raskautesi ovat olleet hankalia. Ei nimittäin ole reilu tilanne ketään kohtaan.

Tsemppiä. Vaikka kuinka pahalta tuntuu, niin ole rehellinen pomollesi ja käy kysymässä neuvolalääkäriltä neuvoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla