London calling
Kaikki kokemukset Lontoosta olisi tervetulleita.
Kivat hotellit ja kulkuyhteydet keskustaan.
Samoin kulkeminen lentokentiltä. Ei olla vielä ihan päätetty millä lennetään eli lentokenttä ei ole selvillä.
Kommentit (5)
London on ihq ?
paitti kauhian kallista kaikki
onnistuu, pitää vaan tietää missä olla ja miten mennä :)
osta Oysterit matkustamiseen, saa joka tuubupysäkiltä. tutkit http://www.tfl.gov.uk/tickets/14836.aspx
syöt pubissa, tai etsit raflakuponkeja täältä
http://www.myvouchercodes.co.uk/restaurant-vouchers
Brixton marketti on kiva, samoin brick lane, camden, Hackeyn flower market on on myös kiva. Boroughn ruokamarket..
Lentokentiltä pääsee keskustaan esim bussilla, sit dösäasemalta taksilla hotellille.
mitäs kaikkea nyt kertoisi. Rakastan Lontoota. Syyskuussa seuraavan kerran oon itse menossa ja täysi into jo päällä! :D
Yleensä lennän Ryanairilla. Standstedin lentokentältä pääsee helposti bussilla sekä junalla keskustaan hotellien luo. Molempiin myydään lippuja heti tuloaulassa. Bussit ovat on eri hintaisia, riippuen yhtiöstä. Kannattaa valita yhtiö hotellin sijainnin perusteella, eri yhtiöillä voi olla eri määräasemia. Matka keskustaan kestää noin tunnin. Jos lentoaikataulu vaan sallii, kannattaa matkustaa junalla. Hinta on hieman kalliimpi, mutta matka on paljon mukavampi. Määräasemalta Liverpool Streetin asemalta on helppo jatkaa eteenpäin.
Heathrown lentokenttä on lähempänä keskustaa ja sieltä pääsee matkustamaan myös metrolla. ("Tube" paikallisten suussa.)
Tube on muutenkin ehdottomasti kätevin matkustustapa myös keskustassa. Kaikki toimii loogisesti ja monilla asemilla on semmoinen taulu josta näkee koska seuraava juna tulee. Bussilla näkee sitten maisemia ja olen joskus tarkoituksella istunut double deckerin yläkerran etupenkkiin ruuhka-aikaan, ihan vain maisemien vuoksi. Siksi kannattaa ostaa Oyster card, joka kelpaa kaikkiin julkisiin kulkuvälineisiin.
Julkiset toimivatkin Lontoossa tosi hyvin, joten vaikka majoittuisi hieman kauemmas keskustasta, nähtävyyksiin pääsee helposti. Kannattaa ihan ensimmäiseksi hankkia pieni metrokartta, josta on helppo tarkistaa lähin asema ja eri reittivaihtoehdot. (Sellainen A6 kokoinen kovakantinen pop-up kartta on aivan ihana, mahtuu hyvin taskuun ja levitää kuitenkin avattaessa tarpeeksi isoksi. Maksoi muistaakseni £2 paikallisessa kirjakaupassa.)
Melkein kaikki tunnetut Lontoon nähtävyydet sijaitsevat kuitenkin Zone 1:llä, eli melko pienellä alueella. Majoitus on kallista, varsinkin tuolla Zone 1:llä, joten halpamajoituksen varatessa kannattaa muistaa mistä on maksanut, odotusten pitää olla sen mukaiset. Viidellä kympillä ei saa kovinkaan kummoista majapaikkaa yöksi.
Itse käytän hostelleja tai halpishotelleja, juuri tuon hinnan takia ja jaan muutenkin rahani mieluummin kaikkiin menoihin, enkä satsaa vain yhteen (matkustus, majoitus, ruoka, nähtävyydet ja ostokset).
Kiitos paljon!
Vahvin vaihtoehto on kyllä tuo Ryanair koska asumme Treen lähellä ja Stanstediltä sitten junalla Liverpool Streetille.
Minkähintaisia lentoja olet onnistunut saamaan