Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikien äidit,oletteko huomanneet että 122cm lähtien on vaikeaa löytää kauniita vaatteita?

Vierailija
19.11.2005 |

Huomasin tämän kun olin ostoksilla,kiertelin H&M,Lindex,KappAhlin

jne.Sitten jos löytää jotain kohtuuhinnalla ei löydy kokoa tms.

Merkkivaatteista löytyy tarjontaa,mutta en ala maksamaan

housuista ihan älyttömiä summia.Kulutus on jo sen verran kovaa

eskarilaisella.Espritin vaatteita olen ostanut jonkun verran,niistä

ainakin löytyy väriä.Reissatessa tulee ostettua vaatetta,koska

Suomessa on aika suppea valikoima (ja kallista).

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt jo vauvana valikoima on tosi suppea. Mä kans tykkäisin väreistä jo vauvoilla, eli keltaisesta, vihreästä, punaisesta, oranssista. Nyt löytyy pastellia, mutta synkemmäksi vaan menee. Ja ne hirviökuvat... yöks.

Vierailija
2/16 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tummaa sinistä ja mustaa esim. ulkoiluasusteissa...etsimällä saa etsiä iloisempia värejä, tai sitten ovat niin vaaleita ettei lapselle sellaisia voi ostaa...

Kateellisena tänäänkin katsoin tyttöjen osastoa, joss lähes joka vaatteessa oli sävyvaihtoehtoja, ja eri värejä...En ymmärrä mitä lastenvaatesuunnittelijoiden päässä aina liikkuu, pojille myös värejä, miksei ole enemmän sinisensävyjä käytössä, ja vihreää yms...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olleet Lego,Esprit ja Lingon&Blåbär.Fix on ollut kiva myös mutta kokoja vain 128cm saakka.

Vierailija
4/16 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin jo 86 koosta alkaen oli vaikea löytää kivoja poikien vaatteita. Paitsi sitten juuri jotain erittäin kalliita merkkivaatteita joita ainakaan meillä ei päiväkotivaatteiksi ostella.

Vierailija
5/16 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kokoja 110 on mutta esimerkiksi kappahlissa Hesassa ei ollut kuin yhdet 122cm housut.Minähän siitä heti menin kritisoimaan myyjälle..

Vierailija
6/16 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ollaan siirrytty vauvavaatteista isompiin ja voi kiesus, että välillä kiehuu, kun löytyy vain tummansinistä hirviökamaa. Poikani on samanlainen kalvakkanaama kuin äitinsä, joten tummat värit tekevät hänestä vielä kalpeamman näköisen. Ja muutenkin, en tajua, miksi ihmeessä sukupuolisortteeraus pitää aloittaa jo näin aikaisin (tai miksi ylipäätään se pitää aloittaa). Shoppaan estotta myös tyttöjen puolella, mutta heti kun löytää jonkun kivan, siinä lukee sitten " girl power" tai vastaavaa. Blaaaaah.

Vierailija
7/16 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kauniit vaatteet ovat sellaisia, joissa on muitakin värejä kuin musta, ruskea, tummanvihreä ja tummansininen. Kuviot ovat lapsellisia, jos niitä on. Ei mitään hirviöitä tai liekkejä tai muuta skeittiprinttiä. Vaatteissa ei ole yleensä ole tekstiä. Joskus voi lukea jotain pientä, mutta ei mitään " master of the universe" tai " princeton university" tai " world hockey tour" .

Minusta tuntuu oudolta, että kuvattomia ja tekstittömiä vaatteita on vaikeata löytää. Luulisi että on halvempaa jättää kuva ja teksti pois kuin painaa ne vaatteeseen.

Vierailija
8/16 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juuri eskari ikäsellä pitää nyt olla kaikkea spiderman,duel masters,skede yms juttuja..Meillä tuollaisia vaatteita on kaappi pullollaan,kun on pojan suosikkeja ja kun kerran itse haluaa päällensä pukea,niin kyllä se minulle sopii.

Vierailija:

Meillä kauniit vaatteet ovat sellaisia, joissa on muitakin värejä kuin musta, ruskea, tummanvihreä ja tummansininen. Kuviot ovat lapsellisia, jos niitä on. Ei mitään hirviöitä tai liekkejä tai muuta skeittiprinttiä. Vaatteissa ei ole yleensä ole tekstiä. Joskus voi lukea jotain pientä, mutta ei mitään " master of the universe" tai " princeton university" tai " world hockey tour" .

Minusta tuntuu oudolta, että kuvattomia ja tekstittömiä vaatteita on vaikeata löytää. Luulisi että on halvempaa jättää kuva ja teksti pois kuin painaa ne vaatteeseen.

Vierailija
9/16 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustalla värillä toki..kipa siks kun itekin pukeudun mustaan..on poikavauvalle tullu ommeltua mustia vaatteita...kun kaupasta ei saa kuin niitä teidän kauniita vaatteita...

Vierailija
10/16 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäisin kirkkaista ja raikkaista väreistä. En osta mustaa, beigeä tai tummansinistä. Beige on mielestäni värittömin ja mauttomin väri, minkä tiedän. Mulla on vaalea poika, joka " häviää näkymättömiin" , jos pukee beigeä päälleen.

Jokin kuvakin saa olla, kunhan se on nätti. Myös hirviöt voi olla aika kauniita, varsinkin tyyliteltyinä kuvina, samoin joskus näkee esim. skeittaajien kuviakin tyyliteltynä. Ja kuvissakin saa olla väriä.

Itsekin tykkään juuri Espritistä. No sitä sitten on tullutkin ostettua, ei se minusta nyt niin kallista ole, kun hakee tarjoukset. Ja Esprittiä saa nykyään niin monesta kaupasta. Alkaa olla sen merkkivaatteeksi luokittelu jo kohta tässä maassa vanhentunut juttu. Joka toisella kaduntallaajalla näkee niitä vaatteita päällä ainakin Hesassa.

Vierailija
11/16 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki katson, että sään mukaan on päällä ja suhtkoht napit sun muut kiinni.

Myös meillä jää kuvattomat vaatteet kaappiin, kun tosiaan lapsi valitsee jo vaatteensa itse päälleen. Ja niissä pitää olla hirviö, spiderman, raketinkuva tms. Niitä sitten ihailevat keskenään päiväkodissa. Ihan oikeasti se on lapselle tärkeä juttu. Ja vaateostoksillakin lapsi on itse mukana, joten noita tulee ostettuakin. Ostohetkellä hän ajattelee, että tuota olisi kiva päästä näyttämään eskarikavereillekin.

Vierailija
12/16 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin kirkkaita värejä,oranssia,punaista,nättejä neuleita jne.

Poika itse pitää kirkkaista väreistä.Enkä miellä Espritiä merkkivaatteeksi.Te jotka reissaatte paljon tai olette asuneet

ulkomailla ehkä ymmärrätte mitä tarkoitan? ;)

Esim. Ranskasta löytyy kauniita vaatteita ja värejä,enpä siellä

törmännyt synkkiin poikien vaatteisiin.Täällä tyyli muuttuu

jotenkin teinimäisemmäksi,yök.

Vierailija
13/16 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sen tarvitse olla toinen ääripääkään. Joka vaatteissa ei tartte olla tulenlieskoja, spidereitä, pääkalloja. Kaikkien vaatteiden ei tarvitse olla mustia. Jos joku kuva täytyy olla, osten sellaisia missä se ei ole hallitsevin ominaisuus. Usein ostan alkkareita, kalsareita ja sukkia, missä näitä turtles kuvia. Paidat taas haluan pitää " pääkallovapaina" .

Vierailija
14/16 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin mitä ap. tarkoittaa noilla kivoilla poikamaisilla vaatteilla!

Ei vauvamaisia mutta ei teinimäisiäkään... vaikee selittää kun Suomesta ei tosiaan sellasia löydy...

Meillä pojalla paljon iloisia, raikkaita, kirkkaita värejä vaatteissa, silti ne on ihan selvästi pojan, ei tytön vaatteita.

Kuviakin on, esim. hauska " apina-dj" , mun mielestä tosi kiva, ei liian raju lapsen vaatteisiin ja tosi hyvä vaihtoehto noille hirviöille ym. On kuitenkin sellanen makee, eii mikään lälly-apina:)

Meidän poika kyllä erottuu leikkikentällä muista pojista jotka leikkii just yleensä niissä tummansinisssä ja harmaissa....

Vierailija
15/16 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun eskari-ikäisen mielestä kun ne ovat kaikkein hienoimpia!! miksei voi ostaa sellaista vaatetta jossa lapsi itsekin viihtyy jos haluaa jo hieman vaikuttaa omaan pukeutumiseensa??

en tajua....

Vierailija
16/16 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukkapipo en ole,mutta rajansa kaikella.Mun puolesta muut

saa ostaa niitä lieskoja sun muita.En halua että poikani näyttää

gootilta jo 6-vuotiaana ;) ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi