Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolivuotias reilun vuorokauden hoidossa?

Vierailija
16.04.2012 |

Olen suunnitellut miehelleni yllätykseksi pientä kaupunkilomaa Euroopassa. Lento lähtisi puolilta päivin ja paluu olisi seuraavan päivän illalla. Esikoinen on matkan aikaan 2.5 vuotias, kuopus 6kk. Hoitajaksi on lupautunut mummi.

Mitä luulette, tuleeko tuo reilun vuorokauden ero olemaan vauvalle vaikea? Emme ole miehen kanssa esikoisen syntymän jälkeen olleet kuin kerran yötä poissa kotoa, kuopuksen synnytysreissua lukuunottamatta. Mieheni mielipidettä asiaan en halua kysyä, sillä haluaisin matkan pysyvän yllätyksenä mahdollisimman pitkään.

Matkaan on vielä pari kuukautta ja lennot oli niin halvat, että jos jäävät käyttämättä niin ei haittaa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..oli tuon puoli vuotiaana mummilla hoidossa :) ei ollut vaikeaa :) lähdette vaan

Vierailija
2/12 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienemmäksi ei kaupunkiloma voi enää jäädä. Mitä järkeä? Miksi helvetissä ihmiset tehtailee mukuloita, kun oikeasti haluaa vain tehdä kaupunkilomia?

Eikö rahat riitä lahteä viikoksi lasten kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pitkä tauko voi aiheutta ongelmia...

Vierailija
4/12 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummilla hoidossa ja toisen kerran n.7kk ikäisenä ja hienosti meni.

Nyt tyttö on 1v2kk ja menee kolmánnen kerran yöksi mummille. :)

Vierailija
5/12 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on vielä ihan pieni vauva. Onko pakko lähteä juuri nyt?

En usko että saisit lomadta edes mitään irti koska ikävä pientä kohtaan olisi niin kova. Ainakin jos olet normaalilla äidinvaistolla varustettu...

Vierailija
6/12 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä ihan normaalilla äidinvaistolla varustettu. Ja rahaa kyllä olisi koko perheen reissuun (ja ollaan porukalla menossakin kuukauden päästä), mutta kun ideana olisi viettää miehen kanssa kahdenkeskistä parisuhdeaikaa. Meillä ei ole sukulaisia lähellä, olemme yleensä aina ja kaikkialla kolo perheellä. Olemme hyvin perhekeskeisiä.

Imetän kyllä, mutta aikomus on pumpata maitoa runsaasti pakkaseen.

Ikävä minulla molempia lapsia tulee, se on selvä.

Ap

Vierailija
7/12 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tietää mitä saa vastaukseksi jos tällä palstalla tuollaista kyselee :) Jos imettäminen ei ole ongelma niin tottakai voitte mennä. Kysymys on reilusta vuorokaudesta ei viikosta. Lapsille ei jää kyllä mitään traumoja, kunhan itse pystyt nauttimaan etkä pilaa matkaa ikävöimällä. varmasti tekee hyvää itselle ja parisuhteelle. Ja sitä kautta myös lapsille :) Hyvää lomaa, luota omaan arvioitikykyysi enemmän kuin tämän palstan "asiantuntijoiden". Terv. Yksi asiantuntija :)

Vierailija
8/12 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapahan mummikin tutustella uuteen tulokkaaseen rauhassa!

Meillä molemmat lapset ovat olleen ensimmäisen kerran yökylässä alle puolivuotiaana ja hyvin meni. Isovanhemmatkin nauttii kahdenkeskisestä ajasta lastenlasten kans!

Hyvää reissua teille!

Vierailija
9/12 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää tehdä noin lyhyt matka lentäen? Jos tarkoitus on viettää parisuhdeaikaa, menkää jonnekin hyvään esim kartanohotelliin Suomessa. Lentokentillä on tapana tulla ongelmia (sääongelmat tai lakko täysin mahdollisia) eikä sieltä sitten niin vaan kotiin tullakaan. Sitä paitsi tuollaiset lentomatkapyrähdykset on jo ilmastonkin kannalta tuomittavia. Helsinki-Vantaalla on hyvä Hilton, jääkää sinne.

Vierailija
10/12 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla niitä naisia jotka unohtaa oman naiseutensa ja itsensä kun saa lapsen?

Kyllä lapsistaan saa ja voi olla erossa. Sinun PITÄISI olla erossa lapsistasi ja lähteä miehesi kanssa kahdestaan jonnekin ja jättää lapset hoitoon.

Vierailija
11/12 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuinka usein imetät?

Vauva varmati pärjää pumpatulla maidolla jos olet hänet opettanut pullosta juomaa, mutta saatko itse pumpattua tarpeeksi maitoa pois reissun aikana. Voi tulla aika tukalat oltavat.

Vierailija
12/12 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä sen takia ole halunnut jättää yön yli hoitoon ennen imetyksen lopettamista. Meillä on ollut sellainen tapa että lapset saavat mennä yökylään silloin kun itse ovat alkaneet pyytämään. Esikoinen oli neljän vanhana ekan kerran isovanhemmilla yökylässä.

Tänä kesänä oli tarkoitus mennä muutaman yön lomalle Eurooppaan, mutta päätimme siirtää sitä seuraavaan kesään koska en halua jättää juuri 2v. täyttänyttä moneksi yöksi hoitoon. Menemme ehkä yöksi tai kahdeksi hotellilomalle tai sitten laivalle. Kuopuksen suhteen tehdään poikkeus yökyläilyn suhteen, koska mukaan menee sisarukset ja paikka/hoitajat on sen verran tuttuja että uskallan jättää.

Suhteemmekaan ei ole eron partaalla vaikka emme ole pahemmin päässeet vielä yhdessä reissaamaan :D Käymme silloin tällöin syömässä tai elokuvissa ja se on hyvin riittänyt. Olen ajatellut että lapset ovat vain sen muutaman vuoden pieniä ja sen jälkeen on loppuelämä aikaa matkustaa ja mennä kaksin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi