Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

3-vuotiaan yökyläilyn pituus

Vierailija
15.04.2012 |

Montako yötä annat/antaisit 3-vuotiaan olla yökylässä esimerkiksi isovanhempien luona? Mitä mieltä olet periaatteesta yö/ikävuosi?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotiaan jättäisin kahdeksi tai kolmeksi yöksi. Korkeintaan neljäksi.

Meillä on ollut aika tiukasti toki sääntö, että yksi yö silloin tällöin riittää... Nyt 9-vuotiaana on mummun ja vaarin kanssa viikot ja me menemme viikonlopuiksi kesällä mökille.

Vierailija
2/9 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen perhe tehkööt omat päätöksensä. Lapset ovat viikolla hoidossa, en henno viikonloppuinakin heistä olla erossa. Kun osaavat itse pyytää yökylään ja itse pakata laukkunsa, on aika lähteä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä muut olette?

Vierailija
4/9 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhin on nyt 5 eikä ikinä yökylää, ei ole minne mennä (mummot ei hoida eikä auta mitenkään ja muuta sukua ei ole). Haluaisi mennä, mutta minkäs teet kun ei ole ketään kuka ottaisi. SItten pääsee kun koululaisena kavereiden kesken tehdään yökylävaihtareita.

Oma lapseni (siis se 5v) on juuri yökylän puutteesta johtuen arka eikä uskalla jäädä yksin vieraaseen paikkaan. SIksi olisi hyvä jos siinä 4v iässä voisi ehkä jonnekin joskus jättää yöksi.

Itse olen sitä mieltä että alle 6v lapselle yli 2 yötä on ehdottomasti liikaa! Vaikka olisi tuttu ja turvallinen mummolakin kyseessä.

Vierailija
5/9 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole koskaan olleet yökylässä. Ehtii sitä myöhemminkin.

Vierailija
6/9 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on toistaiseksi ollut vain yhden yön kerrallaan yökylässä, isovanhempiensa luona ehkä noin kerran kuukaudessa. Ensimmäisen kerran lapsi oli yökylässä vuosi sitten, 2 v 3 kk iässä. Kolme yötä on ihan ehdoton maksimi sille, kauanko yökyläily voisi mielestäni kestää.

Lapsi itse olisi menossa mummojen ja pappojen luo yöksi useamminkin (sekä minun että miehen vanhemmat asuvat lähellä ja ovat lapselle tärkeitä ja läheisiä), mutta tuo noin yö/kk on tuntunut sopivalta määrältä meistä vanhemmista, kun haluamme kuitenkin olla lapsen kanssa viikonloppuisin mahdollisimman paljon. Mummoja ja pappoja nähdään muutenkin, kuin noiden yökyläilyjen yhteydessä.

Vierailija
7/9 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mummi ja pappa todella läheisiä voi hyvin mennä useammaksi yöksi. Mentävä lapsen ehdoilla.

Vieraampaan paikkaan en laittaisi lainkaan ja hätätilanteessa yksi yö. Mielellään oma äiti nukuttamaan. Ja paras olisi hoitajan tulla lapsen kotiin niin on tuttu paikka.

Minusta kurjaa lapsille jos ei vielä kouluiässäkään pääse mummille yötä. Se on lapsista hirmu kivaa ja vähän jännääkin. Ja suhteet isovanhempiin kehittyvät läheisiksi.

9v meni ekan kerran kaverikylään.

Vierailija
8/9 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on nyt 4, ja oli juuri ekaa kertaa isovanhempiensa luona 4 yötä. Hyvin sujui :D Paitsi minä hieman stressasin loppua kohden. Olimme mieheni kanssa kaksi lomalla.

Vierailija
9/9 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omien vanhempieni luona 1-2 yötä. Nyt on täyttänyt 4v ja oli pääsiäisenä 3 yötä. Kesällä varmaan on neljäkin yötä. Isovanhemmat ovat hänelle todella läheisiä ja on siellä mielellään.

Mun mielestä tuo yö/ikävuosi on ihan hyvä mittapuu.