1kk vauvalla kuumetta
1kk vanha vauvani on hiukan lämmin, ja kainalosta mitattuna lämpö oli 37,3 kun normaalisti se on ollut alta 37. Lääkärille soitin, kuulemma en voi tehdä muuta kuin laittaa vauvalle kevyet vaatteet ja seurailla. onko kenelläkään mitään vinkkejä, miten voin helpottaa vauvan oloa? Miten osaan seurata että vauvalla on kaikki hyvin? :/
Kommentit (6)
1kk vanha vauvani on hiukan lämmin, ja kainalosta mitattuna lämpö oli 37,3 kun normaalisti se on ollut alta 37. Lääkärille soitin, kuulemma en voi tehdä muuta kuin laittaa vauvalle kevyet vaatteet ja seurailla. onko kenelläkään mitään vinkkejä, miten voin helpottaa vauvan oloa? Miten osaan seurata että vauvalla on kaikki hyvin? :/
Alle 3kk ikäisen kanssa pitäisi käydä aina lääkärissä jos kuumetta, ilam reseptiä ei saa periaatteessa edes antaa kuumelääkettä noin pienelle. Eli Mittaa pepusta ja jos sieltä yli 38,5 niin mene lääkäriin. Tuo lämpö kuulostaa niin alhaiselta nyt ettei vielä mitään syytä huoleen.
On erittäin tärkeää vielä alle 3kk lääkärille jos lämpöä alkaa tulla, vielä 37,3 ei paha koska hän ei voi säädellä lämpöä kuin isompi lapsi, eli voi johtua vain siitä että liikaa vaatteita ollut päällä. Onko muuten flunssainen? voit seurata mutta herkästi lääkärille jos 38 täyttyy. Infektio noin pienellä voi kehittyä todella nopeasti ja olla vakava. Jos käsittelyarka tai veltto myös syytä vielä lääkärille. t kätilö
että alle kolmikuinen pitää viedä lääkäriin jos hänellä on kuumetta. Mutta 37,3 ri olr kuumetta... eli noudata hyvä ap sitä ohjetta jonka myös tähän edemmäs tuo lääkäri kirjoitti.
Ihmettelen et tiedät lapsen normaalilämmön? Minusta outoa mittailla. Oletko sairalloisen huolissasi vauvastasi?
mitä olo luuletko että vauva huomaa jos ruuminlämpö pari astetta enempi kuin ennen. Tuo ole mitään kuumetta eikä tarvi mitään toimenpiteitä.
Juota, vaateta kevyesti ja seuraa tilannetta! Jos vauva käy käsittelyaraksi tai kuume nousee yli 38 niin lääkäriin.
t. lääkäri