Raskaus mahaan kohdistuvat töytäisyt ja painallukset
Minulla on raskaus viikkoja 28 täynnä ja meillä on noin 40 kiloinen koira, joka joskus innostuessaan saattaa tassullaan painaa mahaani kuitenkaan kipua aiheuttamatta. Niin minua on mietityttänyt onko se vaarallista vauvalle, vai suojaako kohtu sitä siltä, sillä paineleehan lääkärikin mahaa tarkastuksissa.
Kommentit (3)
Toisaalta jos istukka on takana, niin töytäisyt eivät ole ehkä niin vaarallisia kuin jos istukka olisi edessä.
Kuinka kuvittelet pärjääväsi vastasyntyneen vauvan ja koiran kanssa, jos et pysty suojelemaan edes omaa vauvamahaasi????!
Kuinka kuvittelet pärjääväsi vastasyntyneen vauvan ja koiran kanssa, jos et pysty suojelemaan edes omaa vauvamahaasi????!
Ehkä hiukkasen nyt tuli ylilyöntiä tuohon tekstiin.
No mutta. Siinä ihon ja vauvan välissä on kuitenkin vähän vaikka mitä. On lihasta, rasvakudosta ja kohtu. Koko systeemi on kehittynyt niin että nuo suojaavat vauvaa. Kroppa kyllä ilmoittaa jos sattuu kovemmin.
itsellä välillä joku lapsista saattanut painaa ihan mun ollessa makuulla. Kyllähän sitä tietysti yrittää välttää, mutta joskus sattumalta jos painaa, niin ei kai luulisi haittaavan. Edessä olevan istukan kanssa olin aika huolissani välillä tälleistä.