Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arven korjaus ja luomenpoisto AUTTAKAA JOKU

Vierailija
14.04.2012 |

Poistin 7 vuotta sitten kaksi luomea ja jäi hirveät arvet (arvet ovat vieläkin) haluaisin päästä niistä eroon mutta miten? ja mikä olisi kaikista edullisin tapa päästä niistä eroon? myös haluaisin poistaa pari luomea ja yleisellä lääkärillä en sitä enää tee, nii missä kannattaisi poistaa ja miten? laserilla, leikkaamalla vai miten, ettei jäisi kovin näkyvää arpea?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki olivat onneksi ihan hyvänlaatuisia. Ihan leikkaamalla poistot tehtiin.

Yksi poistettiin keskeltä rintojen välistä, koska liivit hankasivat välillä ja luomi ärtyi kutiavaksi välillä. Toinen poistettiin rinnuksilta, koska olin huomaavanani sen kasvamista. Kolmas poistettiin alaselästä, koska se oli alkanut pullottaa jännästi.

Ensimmäisen arvesta on tullut ihan siisti, punoittaa vielä tietenkin vähän, koska olen todella vaaleaihoinen.

Alaselän luomen tikit repesivät töissä ollessani. Liukastuin ja tunsin kivun selässä ja kuinka jotain olisi revähtänyt, mutta kuvittelin, että ei mitään kuitenkaan tapahtunut. Kotona mieheni sitten sanoi, että laastari on ihan veressä. Sitten kiirehdin hoitajalle terveyskeskukseen ja toivoin, että voisivat korjata vielä, mutta sanoi, että ei kannata, liian suuri riski, että tulehtuisi sitten sisäpuolelta. Arpi jätettiin sitten "avonaiseksi".

Sitten, kun muista poistettiin tikit, olin kipeänä. Ja nukkuessani kuumeisena(eli levottomasti) tunsin yöllä viiltävää kipua rinnuksen arvessa. Ajattelin sen vain johtuvan tikkien poistosta, mutta ei! Sekin oli revennyt auki! Pelkästä nukkumisesta! Olihan minua varoitettu liikkumisesta, muttei kuitenkaan tästä:D ja taas hoitajan luokse terveyskeskukseen näyttämään. Itkin miehelleni, että jos tämäkin arpi on sellainen, ettei sitä pysty enää korjaamaan. Se nimittäin näkyy joistakin paidoista.

Sitäkään ei voitu enää ommella uudelleen. Tietenkään, olivathan tikit olleet jo vaaditun 8päivää ja ei iho ollut tarttunut yhteen tarpeeksi. Se arpi tulehtui pinnallisesti, koska oli niin laaja(sellainen 1,5cmx1,5cm), mutta nyt arpi on jo parantumaan päin. Nyt se punoittaa ja on hieman kohollaan ja kutisee silloin tällöin, muttei ole kuitenkaan niin paha kuin alussa.

Harmittaa, ettei haavoista tullut siistejä, mutta opin kuitenkin jotain: minulla on taipumus keloideihin(olisko kirjoitettu noin) eli siihen, että haavakudos pullistuu ihosta. Minulla on onneksi lievä muoto siitä, olen nähnyt todella pahojakin versioita.

Toinen, mitä opin, on se, että minun haavani vaativat tikeillä pidemmän ajan, että varmistetaan se ihon kiinnipysyvyys. Onneksi nyt tämä tuli selville eikä vasta esimerkiksi synnytyksen repeymän jälkeen. Sitä, kun ei vaan voi antaa olla niinkuin luomien arpien.;)

Vierailija
2/3 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta poistettiin 3 isoa viime syksynä ja nyt ei näy jälkeäkään niistä, tosin jos aurinkoa ottaa jälkiin se ei tartu. Suosittelen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon makso poistaminen ja missä poistit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi