Pyllyn pyyhkijä/pesijä kirjoittaa:
Tänään kun menin töihin niin eräällä asiakkaalla on tullut vaippaan (ja sen ohi) jumalaton, puuromainen paska. Kaikki vaatteet ja lakanat vaihtoon. Pestessä tämä kakkamaakari yritti vielä lyödä. hoitotyön tähtihetkiä.. Kun homma oli ohi n. 25 minuutissa, asiakas halasi ja kehui hyväksi ja kiltiksi hoitajaksi. Kannatti mennä töihin =).
Kommentit (9)
olis voinut olla vaikka mun isän kakat.
mutta hyvää ja tärkeää työtä teet, hatun nosto!
Liukuhihnatyötä pitäisi kaiken olla, mutta minustapa ei sellaiseksi hoitajaksi ole ollenkaan, vaan teen juurikin työtä sydämelläni.
Siitä on kyllä seurannut muutamat puhuttelut ja potkutkin, mutta en välitä. Aion jatkossakin antaa aikaa vanhuksille kiireettömästi tietäen, että hoitoalalla pääsee vaikka seuraavana päivänä parempaan paikkaan töihin. Se parempi paikka on mielestäni sellainen, jossa vanhukset saavat aikaa, huomiota, kunnioitusta ja rakkautta, mutta nuyysysteemi ei sellaista suvaitse ollenkaan.
toimin osastoapulaisena vanhainkodissa, sen sairasosastolla. Silloin oli tapana laittaa kaikille supot tai peräruiskeet rutiininomaisesti ti ja pe ja kääriä heidät kroonikkovaippoihin. Yövuoro ne laittoi, ja aamulla kun meni töihin, niin haju oli sen mukainen. Nuo olivat ns. "vatsantoimituspäiviä". Muutenkin nuo vanhukset olivat dementoituneita vuodepotilaita, joita syötettiin, vietiin paareilla suihkuun ja nostettiin sinne makuulla pestäväksi tms. Se jos mikä oli todella liukuhihnatouhua, joten eivät asiat niin hyvin olleet ennenkään, aika kultaa muistot joillain.
En itse oikein mennyt mukaan siihen liukuhihnaan, vaan näin jokaisessa vanhuksessa ihmisen. Esim kampasin hiukset erityisen hellästi, syötin hitaasti jne. En ole nykyisin hoitotyössä, mutta arvostan ja kunnioitan tuota työtä suuresti. Hienoa työtä, todella arvokasta, alipalkattua. Tsemppiä teille, jotka sitä teette!
Jokainen meistä saa valita ammattin. Jos tykkää toisten paskojen siivomisesta, niin mikäs siinä. En itse pystyisi. Tietysti oma vauvan kakkavaippa on eri juttu. Sitä en pitänyt mitenkään ällöttävänä. Mutta aikuiset, vanhat ja vieraat. Yäk.
Jokainen meistä saa valita ammattin. Jos tykkää toisten paskojen siivomisesta, niin mikäs siinä. En itse pystyisi. Tietysti oma vauvan kakkavaippa on eri juttu. Sitä en pitänyt mitenkään ällöttävänä. Mutta aikuiset, vanhat ja vieraat. Yäk.
ja onneksi voi itse valita ammatin. Sun kaltaisia ihmisiä ei sinne kaivata. Kyllä sultakin kakkaa tulee, ja mitä sitten kun tulet vanhaksi. Ja jos sinusta tulee kroonikko, joka ei hallitse suoltaan. Kuka sua hoitaa, jos kaikki ajattelis samoin??
Sanoin, ettei minusta siihen ole. Hyvä, että toiset tykkää! Itse en pystysi. Mitä sanoin väärin?
et sanonut mitään väärin. Kirjoitin itse huolimattomasti, olisi pitänyt täsmentää. Tarkoitin sitä enemmän yleisellä tasolla. Koska aika moni pitää ällöttävänä tuollaista eritteiden siivoamista. Täällä AV:lla lähihoitajat taitavat olla yksinhuoltajien ohella alinta kastia ;( Vanhustenhuolto on kuitenkin tulevaisuuden ala, jolla ei työt lopu, ja on arvokasta. Olen myöskin tuo kirjoittaja, joka nuorena oli siellä vanhainkodissa osastoapulaisena.
Mut nyt kun vielä vastasin, niin rupesin ihmettelemään tuota aloitusta. Noi kakat housuissahan ovat arkea, miten siitä piti aloitus tehdä? Mitä erityistä tässä kakassa oli??
Taidan tyytyä työhöni konttorirottana =))