Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebook:n raportointi heti synnytyksen jälkeen

Vierailija
13.04.2012 |

taidan olla vanhanaikainen, mutta en ymmärrä, että ollaan niin kiinni naamassa, että sinne pitää olla päivittämässä heti kun on saatu vauva maailmaan. Nauttis pienestä tai nukkuis.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän perheen, jossa isä päivitti omaa face-profiiliaan sairaalan parkkipaikalla. Vauvan kuva oli jo virtuaalimaailmassa ennen kuin leikattu äiti oli ehtinyt sitä nähdä. Ei olis mun juttu!

Vierailija
2/27 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän perheen, jossa isä päivitti omaa face-profiiliaan sairaalan parkkipaikalla. Vauvan kuva oli jo virtuaalimaailmassa ennen kuin leikattu äiti oli ehtinyt sitä nähdä. Ei olis mun juttu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/27 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(kunhan nyt ei ihan "Leikkaussalista suorana" tule.

Vierailija
5/27 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taalta Englannista, perhe oli menossa sukulaisten luokse grillijuhliin ja aiti paivitti Facebookkia matkalla sinne, iloiten tulevasta juhlasta. Juhlissa sitten heidan pikkupoikansa hukkui puutarhassa pieneen lammikkoon. Myohemmin samana iltana aiti laittoi pojasta muistokirjoituksia Facebookkiin...

Tuntuu etta joillekin ihmisille nykyaan vaan Facebook-paivitykset on elamaa enemman kuin mikaan muu, etta mika tahansa tapahtuma tai kokemus ei ole mitaan ennenkuin se on Facebookissa. Vahan sama kuin innokkaat valokuvaajat ulkomaanlomilla, ei edes ehdi itse katsella ja nautiskella maisemista ja elamyksista kun pitaa sohlata kameran kanssa etta varmasti ihan kaikesta tulee kuva.

Vierailija
6/27 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin siitä fb:ssa pari tuntia myöhemmin eli heti kun heräämöstä (sektio) päästiin pois ja sain kännykän käsiini. Ei tuo viestin kirjoittaminen niin hirveästi aikaa vienyt, helpompikin noin kun ruveta laittamaan tekstiviestiä tai soittamaan kaikille. Pari tuntia sitä myöhemmin kun mies lähti sairaalasta ja jäin yksin nukkuvan vauvan kanssa palstailin jo kaksplussalla. Levoton olo eikä edes sängystä saanut nousta, vauva vaan nukkui joten tuskin kärsi äidin nettielämästä.

Isompien lasten kohdalla en ollut vielä facessa eikä ollut nettimahdollisuutta. Silloin katselin telkkaa, luin lehtiä ja kirjoja ja neuloin sekä viestittelin ja puhuin puhelimessa. Sairaalassa on kuolettavan tylsää ja jos ei muuta saisi tehdä kuin tuijottaa nukkuvaa vastasyntynyttä niin huh, huh.

Vierailija
7/27 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taalta Englannista, perhe oli menossa sukulaisten luokse grillijuhliin ja aiti paivitti Facebookkia matkalla sinne, iloiten tulevasta juhlasta. Juhlissa sitten heidan pikkupoikansa hukkui puutarhassa pieneen lammikkoon. Myohemmin samana iltana aiti laittoi pojasta muistokirjoituksia Facebookkiin...

Tuntuu etta joillekin ihmisille nykyaan vaan Facebook-paivitykset on elamaa enemman kuin mikaan muu, etta mika tahansa tapahtuma tai kokemus ei ole mitaan ennenkuin se on Facebookissa. Vahan sama kuin innokkaat valokuvaajat ulkomaanlomilla, ei edes ehdi itse katsella ja nautiskella maisemista ja elamyksista kun pitaa sohlata kameran kanssa etta varmasti ihan kaikesta tulee kuva.

Ja kun tuntuu oma maailma pysähtyneeltä, tahtoisi kaikkien muidenkin pysähtyvän sen surun kohdalla. En ihmettele tuota yhtään.

Vierailija
8/27 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidan olla vanhanaikainen, mutta en ymmärrä, että ollaan niin kiinni naamassa, että sinne pitää olla päivittämässä heti kun on saatu vauva maailmaan. Nauttis pienestä tai nukkuis.

ja en myöskään ymmärrä tuota. Facebookin ymmärrän ylipäätään kauempana asuvien sukulaisten/ystävien yhteydenpitovälineenä, mutta että joka ikinen juttu pitää päivittää kaiken kansan tietoon.. Niin ja itse en ole rekisteröitynyt sinne, eikä ole aikomustakaan rekisteröityä :)

Vierailija
9/27 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en myöskään ymmärrä tuota. Facebookin ymmärrän ylipäätään kauempana asuvien sukulaisten/ystävien yhteydenpitovälineenä, mutta että joka ikinen juttu pitää päivittää kaiken kansan tietoon.. Niin ja itse en ole rekisteröitynyt sinne, eikä ole aikomustakaan rekisteröityä :)

Ja fb:n avulla pidän yhteyttä sukulaisiin ja muihin tuttaviin. En kirjoita sinne kaikkia päivän tapahtumia, voi mennä useampi viikko ilman mitään päivityksiä.

Mutta vauvaa meille ei synnykään ihan joka päivä ja sen ilmoitin siis heti kun vaan sektion jälkeen oli mahdollista. :)

Vierailija
10/27 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompaa ja nopeampaahan se on kun tekstareiden lähettäminen (miksei kukaan sitä paheksu?).

Vierailija
11/27 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten se on pois nukkuvalta vauvalta jos näperrät puhelinta sillä aikaa... Ja mua ei todellakaan nukuttanut 2 vuorokauteen synnnytykseen jälkeen

Vierailija
12/27 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompaa ja nopeampaahan se on kun tekstareiden lähettäminen (miksei kukaan sitä paheksu?).

Olisipa fb ollut suosittu jo esikoisemme synnyttyä. Olin nimittäin todella yksin synnytyssalissa kun mies lähti kertomaan sukulaisillemme puhelimitse että poika oli syntynyt. Mies ei onnenhuumassaan tajunnut että jätti minut yksin yli tunniksi (vauva keskolassa eikä minulla mitään hajua vauvan voinnista). Olisi ollut niin paljon nopeampaa laittaa teksi fb:iin eikä olisi tarvinnut soitella kaikkia sisaruksia läpi.

Vierailija
13/27 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas ihmettelen ihmisiä, jotka tekstailee tai jopa SOITTELEE sieltä sairaalasta kaikille sukulaisille vauvauutisia. Muut ei voi nukkua eikä se vauvakaan, kun kamala kälätys kuuluu viereisestä pedistä. Ja kännykät piippaa tekstaria toisensa perään.

FB on paljon parempi vaihtoehto huonetovereille ja sille vauvalle.

Ap ei varmaan viestinyt sairaalasta mitenkään? Kotiin päästyään laittoi savumerkkejä tai kirjekyyhkyn äidilleen?

Vierailija
14/27 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin synnärillä, siellä joku mamma luki Me Naisia, vaikka oli juuri synnyttänyt. Olisi enemmin ihastellut vauvaa!

Vierailija
15/27 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihme, että äidit on nykyään stressaantuneita, kun syyllistäminen alkaa jo synnärillä. Ettei vauvasta saisi kertoa läheisille, vaan sitä pitäisi sekin minuutti ihailla? Tai nukkua siinä hormonihuumassa :D

Olen tosi paska mutsi varmaan, kun en ole ihaillut lastani tarpeeksi. Kävin näet synnärillä vessassakin ilman vauvaa (ja siinä tilanteessa siinä puuhassa menia aika paljon kauemmin aikaa kuin puhelinta selatessa).

Vierailija
16/27 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin synnärillä, siellä joku mamma luki Me Naisia, vaikka oli juuri synnyttänyt. Olisi enemmin ihastellut vauvaa!

Nyt vasta tajusin että minäkin olin huono äiti jo synnärillä. Luin varmaan kaikki osaston naistenlehden läpi ja lopulta kävin ostamasta kiskalta hömppäkirjan. Tuokin aika olisi pitänyt käyttää vauvan tuijottamiseen.

Vierailija
17/27 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun niihin jotka raportoi tietyille kännykällä fb:n kautta. Synnytys oli tosi nopea, 4 tuntia ennen synnytystä nukuin vielä tyytyväisenä omassa sängyssä kotona eikä ollu mitään tietoa synnytyksestä.

Oltiin salissa paljon pidemmän aikaa synnytyksen jälkeen ku ennen sitä, osastolla oli ruuhkaa kotiuttamisissa eikä vapaata huonetta ollu. Vauva nukku ja mulla oli tylsää. Mitä mun olis pitäny tehdä? Vointi oli ok, mut en jaksanu sängystä nousta hakemaan lehtiä tms. Enkä tiedä, olisko niitä siellä salissa ollukkaan.

Vierailija
18/27 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei ole Facessa, joten hän ei ole näin tehnyt. Mutta minä 3 krt leikattu en kyllä näe tässä mitään törkeää.

Vierailija
19/27 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite en maininnut raskaudestakaan seinälläni, käytän yksityismessagea yksityisasioiden viestimiseen. Sitä kautta ilmoitin syntymästäkin, tosin jo kotiuduttuani. Vanhempani ja mieheni tiedottivat sukulaisille, mä tekstasin synnäriltä lähimmille ystäville. Sama naputus kuuluu käyttää puhelimella fbookia tai sms, ja mun älypuhelimessa on sellanen uus hienous ku äänetön profiili, eli eipä piippaillut. Lapsesta on yks kuva fb:ssa, on siinä 1v ja vaatteet päällä. En ymmärrä miks ladata netti täyteen vauvan kuvia, niitähän voi levittää ja käyttää kuka vaan, ja pedarit keräilee naku- ja kylpykuvia. Kuviakin voi lähettää yksityisesti. Ja jos jotain ihan kauheasti kiinnostaa mun lapsen kaikki vaiheet, nähdään livenä tai lähetän valikoituja kuvia.

Vierailija
20/27 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on monenlaisia ja toiset pitävät yhteyttä sukulaisiinkin FB:n kautta, se on ilmainen toisin kuin vaikka multimediaviesti kahdellekymmenelle sukulaiselle...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän