Olen vauvan ja kohta 2,5-vuotiaan kanssa kotona ja
täytyy sanoa, että välillä kyllä ottaa päähän. Käydään puistossa joka päivä, mutta lähes aina ollaan ainoita siellä. Asumme alueella, missä lähes kaikki pitävät esikoista virikehoidossa ja ovat vauvan kanssa kotona. On kurjaa kun ei ole äitiverkkoa ja seuraa taaperolle. Usein pettyy kun menemme puistoon ja se on ihan tyhjillään. Alueemme avoin päiväkotikin suljettiin ja muutettiin tavalliseksi päiväkodiksi kun kävijöitä oli niin vähän.
Taapero tykkää leikkiä ja nähdä myös muita lapsia mutta kun puistot ovat tyhjillään ja alueemme kerhot ovat yli 3-vuotiaille niin mitä tehdä? Muskariin menemme syksyllä kun vauva on vähän isompi. Mutta tylsää on. Itsekin kaipaisin äitiseuraa. Vauvojen äitejä alueella on, mutta ovat toki eri rytmissä, kun heilä vauvoilla useat unet jne.Nolen myös tuttavapiirissämme ainoa, joka otti esikoisen pois päiväkodista eli lähipiiristäkään ei löydy seuraa. Tylsää on, ei voi mitään.
Kommentit (7)
Lopulta esikoinen meni kolme kertaa viikossa puolipäivähoitoon päiväkotiin ja oli paljon tyytyväisempi.
Haikeana muistelen oman lapsuuteni kerrostaloyhtiön pihaa. Kaikki lapset aina leikkimässä yhdessä ja äidit vaihtoivat kuulumisia ja katsoivat ristiin lapsia. Joku toi kahvia termarissa jne. Meidän taloyhtiön pihalla tai lähipuistossa ei ole ketään paitsi viikonloppuisin...
Me ei käydä puistossa kuin keväisin ja syksyisin, muulloin on kivempaa ulkoilua muualla. Mutta kun tiesin tämän, niin syksyllä kävin perhekerhossa ja vaihdoin parin äidin kanssa puhelunnumerot ja me sovitaan tapaamisia muuten.
missäpäin asutte? oisko joku muu puisto kuin lähipuisto vilkkaampi? kesällä kyllä puistoissa on enempi porukkaa ja ihmiset pidemmän aikaa ulkona,ja kerhot kesätauolla, joten kyllä se kohta helpottaa.. nyt pahimmassa rospuuttokelissä monet vaan käy puoli tuntia kauppareissun jälkeen pihalla ja sitte sisälle möllöttämään.
mites teidän alueen kirjasto? itse asun Leppävaaran lähipiirissä ja tuosta Sellon kirjaston lastenosastostahan on tehty valtaisa leikkipaikka lapsille, siellä on aina seuraa. toki se on poikkeus joukossa.
silti kesään on vielä sen verran aikaa että ehtisit varmaan käydä perhekerhossa tai perhekahvilassa(esim mll, tai seurakunnan) ja saada tuttavuuksia ennen kesätaukoa.
niin saattaisi niitä tuttuja ja jopa ystäviäkin saattaisi löytyä. Ja eka lapsikin olisi saanut nauttia hetken huolenpidosta ja välittämisestä.
niin saattaisi niitä tuttuja ja jopa ystäviäkin saattaisi löytyä. Ja eka lapsikin olisi saanut nauttia hetken huolenpidosta ja välittämisestä.
tuli taas kommenttia. Jos ei itse pysty pitämään huolta 2 vuoden välein syntyneistä, ei se sitä tarkoita ettei kukaan muukaan.
Ja ap:lle:
Kysyisin itse vielä sieltä kerhosta. Jos niillä on siellä tilaa, niin haittaakohan se 6kk ikävaje? On niin lapsikohtaistakin, miten viihtyvät tuollaisissa. Ja tosiaan, kesän tullessa löytyy seuraakin varmasti enemmän, kun ihmiset lähtevät ulos.
Ap