Lue keskustelun säännöt.
Astmaoireet keväisin? Tai allergia? Miten lapsenne/itse reagoitte?
13.04.2012 |
Epäilen lapsellani astmaa/allergiaa, kertokaa miten ilmenee. Kiitos!
Kommentit (2)
Kirjoitin huonosti. Lapsi pissailee nyt housuun, sai hengenahdistuksrn, käyttää koko ajan avaavaa, henki rohisee, silmät turvonneet, yskii, iho kuivunut, tullut taas atopialäikkiä esiin, ei leiki erityisesti ulkona, paitsi ehkä paikallaan, valittelee väsymystään.
Aiemmin on saanut kaksi todettua hengenahtautta, avaava käytössä joka lenssussa.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Oma astmani: Todettiin noin 20v iässä. Minulla oli välillä hankala hengittää. Sain PEF-mittarin puhallusarvojen seurantaan kahdeksi viikoksi. Yksi yö taas heräsin valvomaan kuten monesti aiemminkin ja huvikseni puhalsin arvoja jotka oli tosi huonot silloin. Vasta silloin tajusin että jo pitkään olin herännyt öisin astmakohtauksiin vaikka en edes tajunnut että henki oli ahtaalla.
Nykyään minulla astma näkyy erityisesti flunssan aikana. Keuhkoja polttelee ja limaa erittyy tosi paljon.
Lapsen astma löydettiin kun sai kerran selkeän ja pitkän hengenahdistuksen. Itse olin epäillyt astmaa jo aiemmin. Varsinaisesti muita oireita ei ole astmasta kuin jos lääkitys ei ole kohdalla niin nukkuu levottomasti, päivisin on hieman itkuinen ja leikkii paljon paikallaan esim. legoilla tai hiekkalaatikolla.
Mitä allergiaa mahdat tarkoittaa ? Siis ruoka-aineita vai siitepöly allergiaa ?
Itselleni tulee voimakkaat oireet esim. perunasta niin että minua huimaa, kurkkua kuristaa, näköhäiriöitä ja jalat maitohapoilla.
Siitepölyallergioista meillä on ollut silmien kutinaa (roskan tunnetta silmissä), tukkoista nenää, räkäisyyttä, päänsärkyä. Ja ristireakointina joillekkin ruuille (porkkana, omena, sipuli) on ollut siitepölyaikana pissavahinkoja, mahakipua, kurjaa oloa.