Anonyymit pepsimaxistit?
Kommentit (14)
Oletko kauankin ollut koukussa? Paljonko menee päivässä?
Itse olen juonut tota jo n.13 vuotta, nykyään menee n. 2-3 l päivä ja yölläkin pitää olla pullo sängyn vieressä.
Jos olen muutaman tunnin ilman, on migreeni taattu.
Olen vasta ruvennut itselleni myöntämään olevani koukussa... litramäärät eivät ole (vielä) kovin suuria, ehkä 1 päivässä.
Olen vasta ruvennut itselleni myöntämään olevani koukussa... litramäärät eivät ole (vielä) kovin suuria, ehkä 1 päivässä.
Mä juon kans ehkä litran päivässä, mutta en kyllä myönnä olevani riippuvainen :D Ehkä mä saatan kuitnekin olla. Onks siitä pepsimaxista jotain haittaa?
Mä juon kans ehkä litran päivässä, mutta en kyllä myönnä olevani riippuvainen :D Ehkä mä saatan kuitnekin olla. Onks siitä pepsimaxista jotain haittaa?
Aspartaami tappaa kotona ja puutarhassa.
Vaikka en kyllä itsellä ole mitään huomannut.
Ja kyllähän ne väittää että muitakin haittoja olis. Aspartaamit yms. voi kuulemma tehä hallaa munuaisille jne. Tiiä sitten.
Vaikka eipä kai täällä kukaan ikuisesti elä. :)
nro 3
Mutta ohiksena voisin sanoa, että limuista on haittaa aivan varmasti hampaille. Ja tietty se makeutusaine. mun mielestä siinä ei ole mitään terveellistä.
Yks nainen meidän töissä juo joka päivä vähintään 1-1,5 l maxia työpäivän aikana. Ei kuulemma juo kahvia ollenkaan, siksi lipittää limua. Ihmettelen suuresti, kun rahaa menee ihan vitusti, kun vielä ostaa 0,5 l:n pulloja joko automaatista tai kahvilasta tms. miksei osta isoja pulloja kaupasta, kun tulis halvemmaks?
hetkellisesti eroon kun hampaita todellakin jouduttiin poistamaan. Nyt taas koukussa, valitettavasti.
sellainen. En siis edes yritä riippuvuudestani eroon. Juon Pepsi Maxia työpäivinä 1,5 litraa päivässä, vapaapäivinä puolisen litraa. Hampaissa ei ole edes yhtään reikää eikä muuta vikaa vaikka olen jo 37 vuotias joten en kertakaikkiaan jaksa uskoa että se syövyttää hampaat. Ei ehdi enää mun elinaikanani tällä tahdilla ;) Ja ei siinä kaloreitakaan ole, joten en näe syytä päästä addiktiostani eroon.
Voisitte te tosiaan olla pahemmastakin riippuvaisia, kuten tupakista, alkoholista, nuuskasta yms.
n. 1,5 litraa menee vuorokaudessa, mutta ei haittaa koska se on varmaan kaikista pienin paha tässä mun muuten erittäin epäterveellisessä elämässä.
Muutin aikanaan Helsinkiin, vuonna 1993. Vesi oli siellä pahaa maalaisen suuhun ja siitä se lähti. Ensin Coca Cola light 1 l pullo kesti kolme päivää. Sitten vaihdoin jossain välissä Pepsi Maxiin. Olen juopotellut siis 19 vuotta colajuomia, nyt viimeaikoina 1,5 l päivässä.
Saan aina välillä itseäni niskasta kiinni ja juon vain puoli litraa päivässä. Odotusaikana pystyin tähän loistavasti. Mutta jo synnärillä minulla oli kaapissa colapullo odottamassa korkkaajaansa. (en imettänyt siis).
Tähän asti hampaitani on aina kehuttu. Ei enää. Toinen etuhammas on ns. osittain läpinäkyvä ja muutenkin ovat hauraat. En PYSYT LOPETTAMAAN edes tästä syystä. Olen koukussa...
Olen juonut kolajuomia varmaan kaksikymmentä vuotta, ja yleensä päivässä onkin mennyt 2-4 litraa. Olen siis siistissä toimistotyössä, ja tuolla kahvihuoneen jääkaapissa aina pidin paria parin litran pulloa. Juon siis pelkkiä light-juomia, en voi sietää niitä sokeriversioita.
Tässä yksi päivä naureskelin ääneen että alkaa olemaan taas kolat loppu, eli pitääpä hakea lisää. Työkaveri vinoili siinä sitten ja päätin että kokeillaanpas olla ilman.
Olen nyt tavallaan ollut ilman kolaa jo kolme tai neljä viikkoa. Tapana oli myös juoda energiajuomia (kevytversioita niistäkin), mutta lopetin myös ne. En juo kahviakaan, ja tupakoinnin lopetin myös vuodenvaihteessa. Lopetin kolajuomat ihan huvikseni. Rahalla ei merkitystä, ja hampaani ovat olleet aina upeassa kunnossa.
Kolasta oli yllättävän helppo päästä eroon, vaikka sitä tuhosinkin litroja päivässä. Nyt tulee kolaa ostettua ehkä joka toinen viikonloppu jos haemme pizzaa, tai vastaavaa.
Nykyään menee sokerittomia mehuja ja purkkaa. :D Riippuvuuksista on mukava päästä eroon..
Itse olen juonut tota jo n.13 vuotta, nykyään menee n. 2-3 l päivä ja yölläkin pitää olla pullo sängyn vieressä.
Jos olen muutaman tunnin ilman, on migreeni taattu.
Paitsi etä juon laittikokista ja koukussa olen ollut viisi vuotta.
En ole koskaan edes yrittänyt päästä riippuvuudesta eroon vaikka mies aina välillä mäkättääkin kun kokista menee ihan hervottomasti =D
monia keinoja kokeillut