Kävin eilen uimassa pitkästä aikaa - tänään sattuu joka puolelle ja pää on kipeä!!
Apua. Kävin eilen pitkästä aikaa uimahallissa uiskentelemassa, saunomassa kaikessa rauhassa ja hierottamassa itseäni vesipisteissä.
Tänään olen kärsinyt julmetusta päänsärystä: siis sellaisesta että oksettaa koko ajan, silmiin sattuu, päätä ei pysty kunnolla kääntämään. Särkylääkkeitä on ollut pakko vetää huiviin kaksin käsin. Ilmeisesti talven kuonat ja niskajumit lähtivät sitten kerralla liikkeelle...
Kommentit (12)
niin se kyllä aiheuttaa päänsärkyä kelle tahansa.
Joo, hierotin itseäni liikaa ja taisin uida jonkin verran mummosammakkoakin, myönnetään. Enkä juonut tarpeeksi vettä reissun jälkeen, tein siis kaikki mahdolliset aloittelijan virheet.
Mutta jospa tämä tästä. Olo on ihan hirveä ja pahoinvoiva, mutta onneksi särkylääkkeet tuntuvat tehoavan. Yllättävän tehokasta täytyy myöntää. Peppulihaksetkin tuntuvat suorastaan kipeiltä. Pitäis kyllä useammin käydä uimassa!
Siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä.
Mun on ainakin pakko uida jokseenkin mummomaisesti sammakkoa!
Mulla nimittäin menee muuten nenään vettä (sattuu ihan hirveästi!) tai sitten silmiin roiskuu kloorista vettä ja ne tulehtuu!
Sori kauheasti jos se joitakin häiritsee. Mulla on tyyliini omat syyni.
No miten sitten uidaan oikeaoppisesti? Jos ei mummosammakkoa....
Kato vaikka tästä:
Mulla nimittäin menee muuten nenään vettä (sattuu ihan hirveästi!) tai sitten silmiin roiskuu kloorista vettä ja ne tulehtuu!
mutta se on tosi huono niskalle. Mun fysioterapeutti joskus piti oikein luennon tästä.
ettet saa niska- ja hartiavaivoja.
Tai miten olisi vesijuoksu?
Siis olet saanut liikunnalla lihaksesi kipeäksi ja hierominen lisännyt vauriota ja siksi sinulla on nyt päänsärkyä ja se päänsärky aiheuttaa huonon olon.
"Kuonat ja jumit liikkeelle", tuohon vaivaan auttais parhaiten joku homeopaattinen lääke.
No mut mitäs kun ei osaa muuta?! :D
Jos haluat harrastaa uintia liikuntamuotona, kannattaa opetella oikea tekniikka, ettei siitä koidu vahinkoa. On olemassa uintitekniikan kursseja, mutta jos ei ole mahdollista osallistua sellaiselle, katso uimahallissa mallia paremmilta uimareilta. Näin mäkin olen parantanut uintitekniikkaani.
Oikeasti naama pitäisi mennä aina veden alle, niin ei tulisi niskavaivoja.
Itse olen muuten napannut myös flunssan pari kertaa uimahallista aloittaessani pidemmän tauon jälkeen. En tiedä onko sattumaa vai muhiiko siellä sitten bakteerit paremmin lämpimässä ja kosteassa.
suihkujen kanssa. Jos käy ihan hierojallakin, niin moni kehottaa sen jälkeen juomaan paaaaljon vettä, että kuonat lähtee liikenteeseen.