En olisi uskonut, että omalle kohdalle käy näin!
Kaiken lisäksi kohdallani toteutui 2 epätodennäköistä asiaa yhtäaikaa.
Elikkäs olen raskaana sterilisaatiosta ja menkoista huolimatta, varmistettu on nyt jo hävettävän monella testillä.
Ainoa mikä 4 lapsen äitinä herätti testaushaluni on se kuuluisa pahoinvointi.
Sterilisaatio tehty reilu vuosi sitten katkaisemalla piuhat.
Epätodellinen olo, mutta lapsi tervetullut jos on tullakseen. "Jos", koska alussa ollaan vasta ja kaikki on vielä mahdollista. Eniten jännittää löytyykö raskaus oikeasta paikasta.
Mitenköhän sitä malttaa ultraan asti. :)
Kommentit (6)
ja pyysin sterilisaatiota, koska lapsiluku (2) täynnä. En saanut - lääkäri sanoi, että sterilisaatio ehkäisynä ei ole läheskään yhtä varma, kuin muut ehkäisymenetelmät.
ja pyysin sterilisaatiota, koska lapsiluku (2) täynnä. En saanut - lääkäri sanoi, että sterilisaatio ehkäisynä ei ole läheskään yhtä varma, kuin muut ehkäisymenetelmät.
Miksi ei suostunut, senhän on pakko tehdä se (tai siis kirjoittaa lähete) jos asiakas pyytää ja ehdot täyttyy. Muutenhan se on virkavirhe.
En silti uskonut, että se käytännössä voisi pettää.
Olen itse 32v. ja sterilisaatioon päädyin kokeiltuani kaikkia eri ehkäisyjä naisten kondomia lukuunottamatta.
Mikään hormonaalinen ei minulle sovi ja kuparikierukkakin on kokeiltu pariin kertaan, aiheuttaa tulehduksen ja supistelee ulos. Toisella yrittämällä oli vaihtoehtona kierukan poisto heti tai suonensisäiseen antibioottiin osastolle. Valitsin poiston, koska supisteli ihan samoin kun ensimmäisellä kerralla kun kierukka tuli itsellään kovien kipujen kanssa ulos.
Raskaus ei ole katastrofi, mutta joku ehkäisy piti ottaa ettei pian huomaa olevansa 10 lapsen äiti. Tosin olihan se ajatus, että lapsia ei sitten enään sterilisaation jälkeen saa, vaikka tiesinkin pienen todennäköisyyden mahdolliselle raskautumiselle teoriassa.
Nuo normaalia hieman pienemmät menkat hämmensi lisää kun todellakin tuntui aivan älyttömältä ajatella raskautta tilanteessani senkään takia.
Onneksi kuitenkin testasin, mutta ultrassa vasta asia ehkä menee tajuntaan mikäli kaikki kunnossa ja raskaus etenee normaalisti.
alkup.
sitten enkä ole ainakaan vielä tullut raskaaksi.
äitiä, joista tulikin sterilisaation jälkeen viiden lapsen äitejä. Toinen heistä oli lääkäri. Miehelle juttu on sekä halvempi, turvallisempi että luotettavampi. Ei sitä naiselle minusta kannata tehdä.
aika uskomatonta! :) Tulehan sitten av:lle kertomaan miten kävi!