Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi koirilla pidetään jenkkihuiveja kaulassa?

Vierailija
11.04.2012 |

onko niillä jokin muu funktio kuin ulkonäkösyyt... ja pitävätkö koirat niistä huiveista?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä toimivat samalla pantoina eli ovat vaan panta, joka on joidenkin mielestä kivamman näköinen kuin peruspanta. Ei niillä muita funktioita ole kuin ulkonäkösyyt. Koirat tuskin erityisesti niistä pitävät mutta tuskinpa inhoavatkaan.

Vierailija
2/28 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen aina ajatellut, että ne on jotain kuolalappuja. Ehkä mä oon nähnyt niitä vaan sellaisilla littaturpaisilla ja kuolaavilla koirilla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on vaan koristeena, ja joillakin ne ovat valitettavasti peittämässä piikkipantoja. Varsinkin ulkomailla on paljon näitä.

Vierailija
4/28 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on vaan koristeena, ja joillakin ne ovat valitettavasti peittämässä piikkipantoja. Varsinkin ulkomailla on paljon näitä.

t. ei koiran omistaja

Vierailija
5/28 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.sey.fi/elaintietoa/lemmikkielaimet/koira/kielletty_vai_salli…

Mä en ainakaan vahingossakaan menis silittelemään koiraa, jolla on minkäänlainen huivi kaulassa (en toki menisi muutenkaan kysymättä). Sellainen tarkoitusperä sillä voi olla, että koira voi olla aggressiivinen vieraita kohtaan ja huivi on tästä merkkinä.

Vierailija
6/28 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan vahingossakaan menis silittelemään koiraa, jolla on minkäänlainen huivi kaulassa (en toki menisi muutenkaan kysymättä). Sellainen tarkoitusperä sillä voi olla, että koira voi olla aggressiivinen vieraita kohtaan ja huivi on tästä merkkinä.

Heh... Minusta useimmiten huiveja näkee pikkukoirilla, ja syy niiden käyttöön lienee että ovat omistajan mielestä söpön näköisiä. Mulla on länsiylämaanterrieri ja sillä on toisinaan panta jossa on etuosassa kolmiohuivi. Ei ole kyllä tullut mieleen että joku voisi pitää merkkinä vihaisuudesta, eikä taida moni muukaan pitää kun päästävät lapesnsa silittelemään koiraa vähän turhankin paljon (ei sillä, tämä koira kyllä tykkää siitä).

Vierailija
7/28 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en koskaan omalle koiralle laittaisi, enkä hyväksy sen käyttöä muillakaan.

<a href="http://www.sey.fi/elaintietoa/lemmikkielaimet/koira/kielletty_vai_salli…" alt="http://www.sey.fi/elaintietoa/lemmikkielaimet/koira/kielletty_vai_salli…">http://www.sey.fi/elaintietoa/lemmikkielaimet/koira/kielletty_vai_salli…;

Vierailija
8/28 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juurikin kuolalappuna lyttyturpaisella koiralla. Lisäksi on jotain josta ottaa kiinni, jos tarvitsee. Mutta huivi kuitenkin koiralle turvallinen kun se juoksee päivät vapaana. Jos jää kiinni, niin huivi repeää tai koira saa revittyä solmun auki.

Vierailija
9/28 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi esimerkiksi sakemanneilla pidetään aina huiveja kaulassa! Naurettavaa koiran esineellistämistä, hankkisivat mieluummin pehmoleluja.

JA yleensäkin se huivi on sakemannailla yleensä punainen, kertookohan koiran mielenvikaisuudesta tai aggressiivisuudesta?!

Vierailija
10/28 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsi nauru :D

Vierailija
11/28 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona ainakin huivi kasteltiin hellepäivinä kylmällä vedellä,niin viilensi mukavasti koiran oloa lenkillä :)

Vierailija
12/28 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolalappu se varmaan suurimmalla osalla on.. toki voihan se olla asuste ninku kaikki muutkin vaatteet yms mitä koiril näkee 😊

Vierailija
13/28 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se 'jenkkihuivi' on? Eikös tuollaisia huiveja ole ollut suomen mummoilla iät ja ajat päässään?

Vierailija
14/28 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetään saksanpaimenkoiralla ihan muutan vaan. Näyttää kivalta, sellanen länkkäri. :) 

On myös tarpeeksi löysällä ettei hiosta.

Vierailija
15/28 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muinainen kommenttiketju - kuka näitä aina kaivaa sieltä historian hämäristä?

Vierailija
16/28 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17/28 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se. On. Punkkihuivi. Koittakaa kestää.

Vierailija
18/28 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on punkki/hyttyskarkoite huivi, saa myös tuubihuivina joka käy ihmisillekin. 

Vierailija
19/28 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä omistaja on sekaisin? En mä käy tuolla kiinnittelemässä koirille jenkkihuiveja kaulaan.

Vierailija
20/28 |
07.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niitä homppeleiden koodihuiveja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi