Katsooko sosiaalitoimisto MIHIN ne rahat ovat menneet
siis tilitiedoista? Jos on tarve hakea pientä määrää toimeentulotukea, niin alkaako joku arvostelemaan tai kyselemään perään. Tyyliin jaa, olet maksanut Stockmannilla ja käynyt monta kertaa Alkossa. Vai mitä sieltä etsitään muuta kuin saldoa?
Kommentit (28)
Eikö teillä ole minkäänlaista itsekunnioitusta???
Mee sää sinne töihis ja hajoa sinne. Mää otan päikkärit sillä välin. Mieti sitä kun hikoilet siellä. Mene töihin ja ole kiltti pikku kuluttaja.
Anna sen sossun tarkastaa kaikki Alkon kuitit. Kiitti!
Huomioi myös, että auto katsotaan omaisuudeksi ja kun, ette kerran käy töissä niin mihin autoa tarvitaan.
Mä kans laskin yh:na, että saisin sossusta rahaa, mutta en saanut. Ja juu kävin töissä ja laskúihin + elämiseen jäi se 700€ /kk 3 hengelle.
Tiliotteista katsotaan mitkä ovat tulot, ja sieltä katsotaan myös hyväksyttävät menot. Muut rahat ovat sinulle ja voit lahjoittaa ne vaikka pois jos haluat.
Jos sinua häiritsee että sossu näkee tiliotteeltasi missä ja millä summalla olet asioinut, niin voithan aina nostaa rahat käteen ja shopata missä haluat.
Minulta evättiin yksi tukikuukausi joku vuosi sitten kun olin matkalla (vanhempieni kustannuksella..) ja sossu ihmetteli että miksi tiliotteissani on ulkomailta merkintöjä (olin maksanut kortilla). Sanoivat että työttömänä työnhakijana on oltava kokoajan tavoitettavissa ja valmis työhön..
ystäväni sai komean luennon siitä miten hesburgerilla käymistä pitää välttää kun on toimeentulotuen asiakas. Hänen oli muutenkin selitettävä ostoksiaan.... eli kai se riippuu sossusta.
Ymmärrän, mitä kommentillasi tarkoitat. Mutta huomaathan, etten kirjoittanut ostelevani stockalta. Kysyin, onko väliä, missä ostoksensa hoitaa. Ja jos sinua noin kiinnostaa, niin asun kävelymatkan päässä useista edullisista ruokakaupoista, joissa asioin. Ja nyt yritän tehdä näitä korjausliikkeitä, etten päädy tilanteeseen, jossa olen köyhä.