Tutkimus: Homofobia saattaa olla pelkoa omista homotaipumuksista
http://www.hs.fi/ulkomaat/Tutkimus+Homofobia+saattaa+olla+pelkoa+omista…
Siinä palstapersulle pohtimista. Tämä pitkään jo intuitiivisesti tiedetty asia sai vahvistusta...
Kommentit (13)
homovihamielistä kasvatusta. Eli homofobiset vanhemmat voivat vaikuttaa siihen, että heidän omista lapsistaan tulee homoja. Elämän omituisia paradokseja tämäkin.
mutta samalla toivon, ettei sitä aleta käyttää lyömäaseena. On niin helppoa kuitata jonkun kielteinen suhtautuminen homouteen sanomalla, että hän vain pelkää omia tunteitaan. Tosielämässä homouden vastustamiseen on paljon muitakin syitä.
Tosielämässä homouden vastustamiseen on paljon muitakin syitä.
jos homojen vihaajat on itse homoja, niin silloinhan me heterot ollaan kollektiivisesti syyttömiä moiseen! Jes!
homovihamielistä kasvatusta. Eli homofobiset vanhemmat voivat vaikuttaa siihen, että heidän omista lapsistaan tulee homoja. Elämän omituisia paradokseja tämäkin.
Ei näin. Homofobiset vanhemmat voivat vaikuttaa siihen, että heidän (muuten) homouteen taipuvaisista lapsistaan tulee homofoobikkoja.
Homoa tai heteroa ei mikään homofoobinen tai liberaalikaan kasvatus lapsesta tee.
jos homojen vihaajat on itse homoja, niin silloinhan me heterot ollaan kollektiivisesti syyttömiä moiseen! Jes!
Miten te näitä oikein luette?
Tottakai homofoobikkoja on myös heteroissa, mutta homouteen taipuva persoonallisuus yhdistettynä em. kasvatukseen nostaa riskiä tulla homofoobikoksi.
Esim. vaikeus tottua ajatukseen, että asia joka oli äskettäin sairaus ja jopa rikos, onkin nyt normaali. Tämä on ihan luonnollinen ongelma etenkin vanhemmalle polvelle (ota huomioon sekin, että vanhemmiten on yhä vaikempaa muuttaa asenteitaan)
Lisäksi osa ihmisistä vastustaa homoutta, koska raamatussa lukee että se on syntiä. Tällä ei sinänsä ole mitään tekemistä homofobian kanssa, vaikka toki on mahdollista olla myös uskovainen JA homofoobikko.
Nämä edelläkuvatut tilanteet ovat tietenkin moniulotteisia, eikä voi olettaa että keskiverto av-mamma pystyy muiden ihmisten ajatuksenjuoksua ymmärtämään.
Esim. vaikeus tottua ajatukseen, että asia joka oli äskettäin sairaus ja jopa rikos, onkin nyt normaali.
Minun 70-v. äitini kokee asian juuri näin. Hän yrittää kuulemma oppia ymmärtämään homoja, mutta se on vaikeaa, koska vielä 60-luvulla homous oli yhtä kauhea asia kuin pedofilia.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2012 klo 13:48"]
Esim. vaikeus tottua ajatukseen, että asia joka oli äskettäin sairaus ja jopa rikos, onkin nyt normaali.
Minun 70-v. äitini kokee asian juuri näin. Hän yrittää kuulemma oppia ymmärtämään homoja, mutta se on vaikeaa, koska vielä 60-luvulla homous oli yhtä kauhea asia kuin pedofilia.
niin ne ajat vaan muuttuu
"Tutkimus" näyttää olevan tehty siten, että on saatu omalle alkuolettamalle haettua vahvistusta.
Kyseinen tutkimus ei edusta todellisuutta.
Itse en pidä homoista, koska heidän käytös on kokoajan ylihomoa ja raskasta, sairaanomaista, ei aikuiset miehet käyttäydy kuin idiootit.
Vaikka ole homovihaaja, en ole homofoobikko, koittakaa kakka-homot edes osata asiaan liittyvät käsitteet.
Olette idiootteja ja moni teistä on taipuvainen pedofiliaan.
Katso vaikka mr Gay Finnland, 13v pojan näköinen.
Joo, nää on näitä. Tutkitusti VAIN NAISET KIIHOTTUVAT APINASEKSISTÄ eli johtopäätös lienee, että haluaisivat kerrankin kunnolla kyytiä bonobo-apinalta (ja sitten toisen kerran). Miehille (hetero tai battyboy) tällaista eläimellistä kiihottumista ei havaittu.
All was different with the women. No matter what their self-proclaimed sexual orientation, they showed, on the whole, strong and swift genital arousal when the screen offered men with men, women with women and women with men. They responded objectively much more to the exercising woman than to the strolling man, and their blood flow rose quickly — and markedly, though to a lesser degree than during all the human scenes except the footage of the ambling, strapping man — as they watched the apes.
http://www.nytimes.com/2009/01/25/magazine/25desire-t.html?_r=0
[quote author="Vierailija" time="11.04.2012 klo 12:49"]mutta samalla toivon, ettei sitä aleta käyttää lyömäaseena. On niin helppoa kuitata jonkun kielteinen suhtautuminen homouteen sanomalla, että hän vain pelkää omia tunteitaan. Tosielämässä homouden vastustamiseen on paljon muitakin syitä.
[/quote]
Anteeksi, millä pätevyydellä allekirjoitat sen?
Justhan tuli telkkarista dokkari FBIn johtajasta J. Edgar Hooverista, joka ihan erityisesti vihasi ja jahtasi homoja, siihen aikaanhan homoseksuaalisuus oli kriminalisoitua USA:ssa.
Ja äijähän oli itse ihan täyshomo.