Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kauanko te mammat vatvotte itsenne nolaamista tms?

Vierailija
11.04.2012 |

Onkohan itsetunnossani vikaa, kun toisinaan, jos olen tehnyt mielestäni pahemman mokan, yleensä joku sammakko suusta tms., en meinaa päästä asiasta yli. Muutaman kerran olen suututtanut jonkun "vahingossa", olen antanut liian kärkästä kommenttia puolituntemattomalle töissä tms. Olen pahoitellut kyllä, mutta saatan vatvoa pitkäänkin, että miten hitossa olin noin ajattelematon tai typerä. Menee yöunetkin joskus.

Olen vähän kuumaverinen möläyttelemään ajattelematta aina asiaa rauhassa loppuun, mutta jälkikäteen nolottaa aivan hirveästi sanomiseni.

Eikai töppäilyistä ihan noin paniikissa pitäisi olla? Vai miten muut? Tai ehkä ette törttöile koskaan? Tai ehkä itsekään en törttöile tarpeeksi usein, että tottuisin asiaan.

Takana varmaan joku lapsuuden trauma, kun tuntuu välillä, että olen maailman suurin tonttu möläytyksineni.

Onko muita, joilla häpeän tunne mielestään liian suuri?

Psykologit tai muuten alaa tuntevat, antakaa vinkkejä miten suhteuttaa asioita, kiitos

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on oikein heikoilla, tyräykset saattaa tulla mieleen jopa lapsuudesta saakka!

Vierailija
2/3 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kun ei ole mitään erityistä ajateltavaa, päässäni jopa pyörii muistot kaikista elämäni kauheista mokista, alkaen lapsuudesta aina nykypäivään asti. Ei ihme että koen itseni jatkuvasti huonoksi ja noloksi, kun mieli muistuttaa minua jatkuvasti omista virheistäni. Jonkinlaista peruspessimismiä tämä kai on, ja kai sitä pitäisi alkaa tietoisesti päättämään että lopettaa sellaisten ajatusten pyörittelyn kun niitä taas havaitsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan jo helpotti kakkosen ja kolmosen kommentit. Tutulta kuulostaa, en siis ole ainoa. Tai ainakaan ainoa, jolla ehkä huono itsetunto.

Viimeisin möläykseni palautti mieleen yhden pahimman työaikaisen möläykseni (viime yönä juu), josta on jo vuosia aikaa. Lapsuuden töppäilyt ei, ihme kyllä, enää haittaa, mutta varhaisnuoruusiän tolloilut kun saisi mielestään pois jo pikkuhiljaa :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä