Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yrittäisitkö kolmatta lasta, jos haluaisit tytön (ennestään kaksi poikaa)?

Vierailija
10.04.2012 |

Lapsilla ikää 2,5 ja kuusi vuotta. Mietin, jos parin vuoden päästä vaikka saisi vielä tytön. Olen ajatellut, että haluaisin vielä tyttöä yrittää, vaikka olenkin todella onnellinen ihanista pojistani. Itse olen kolmelapsisesta perheestä ja siksikin tekisi yhtä lasta vielä mieli yrittää. Toisaalta petynkö, jos tulisi kolmas poika? Joutuisinko ikuisen voivottelun kohteeksi, tyyliin "ette sitten saanutkaan sitä tyttöä...". Kolme lasta on ehdoton katto.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän te sitä lasta joka tapauksessa rakastatte, oli se sitten tyttö tai poika. Mun mielestä kannattais yrittää jos ootte muutenkin sitä mieltä että kolme lasta on teidän "ihanne" :)

Meillä mies haluaa kahden tytön jälkeen vielä pojan mut vasta joskus kuulemma 10 vuoden päästä ruvettais yrittään :D Tytöt nyt siis 2,5v ja 10kk. Ja minä kärvistelen ikuisen vauvakuumeen alla ;) Mun lapsiluku ois varmaan 4 lasta, miehelle riittäis se kolmekin. Katotaan mihin päädytään :)

Vierailija
2/18 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee, mutta jos tytön, älä tee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. tulee tyttöjä että poikia.

Meillä 3 tyttöä ja ultraajan mukaan nyt odottaisin poikaa.

Tyttösiittiöt elävät pitempään kuin poikasiittiöt eli sen mukaan ajoitusta ovulaation ja yhdynnän suhteen, mutta mikäänhän ei ole sataprosenttinen keino...

Vierailija
4/18 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juurikin oviksen aikaa tarkkailemalla. Tyttöä tehdessä seksiä kannattaa välttää n. 2 päivää ennen ovulaatiota ja sen yli. 3 päivää ennen ovulaatiota taas pitää just harrastaa seksiä oikein huolella :)

Vierailija
5/18 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin tein, poika tuli ja petyin kovasti. Onneksi kuitenkin ultrassa, mutta kun poika syntyi, niin aivan rakastunut olen ollut tuohon ihanaan!!!!

Aijon kokeilla vielä neljännen kerran.

Älä usko noita siittiöiden elinikä tarinoita, ne on kumottu uusilla tutkimuksilla. Itseasiassa uusimpien mukaan tyttöjä tulisi eniten ovulaation aikaan, eli ihan vastakkain kuin mitä tuo edellin tutkimus väittää.

Minun kolmas poikani sai alkuunsa 5 päivää ennen ovulaatiota, että olen kumonnut tuon alkuperäisen teorian. Itse aijon kokeilla ovulaatiopäivää seuraavaksi. Kaikki poikani ovat saaneet alkuunsa ennen ovulaatiota.

Vierailija
6/18 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä sukupuolen toivossa. Mulla on kolme poikaa eikä mua kyllä kukaan surkuttele. Enempää en halua, en tyttöjä enkä poikia.

Vierailija
7/18 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en uskonut ultraan kun kertoivat että tyttö näyttäs olevan, oli niin poika-fiilis ollu koko raskauden. Mutta, sullahan on 50% mahdollisuus saada tyttö tai poika! Jos haluatte kolmannen lapsen niin tehkää mutta varaudu että se kolmaskin voi olla poika, ja neljäskin. Mutta voi se kolmas ja neljäskin olla tyttöjä. Niinku meillä on, 2 poikaa ja sitten 2 tyttöä.

Vierailija
8/18 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi poikaa ja mies haluaa ehdottomasti tytön. Toivotaan että hän haluamansa saa. En ole raskaana.

Vierailija
9/18 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos tuleekin poika ja mies inhoaa sitä?

Vierailija
10/18 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaksi aikaisempaa on esim poikia, niin 60-70% mahdollisuudella kolmaskin on poika. Jos haluatte kolmannen lapsen, niin kokeilkaa ihmeessä, jos tytön niin ei..

Meillä on kolme lasta ja vuorotellen tullut tyttöä ja poikaa, eli seuraava olisi varmaan taas poika :)

Vierailija
11/18 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukupuolta en tiedä. Pojan todennäköisyyshän on käsittääkseni aina hieman suurempi (oliko prosentin luokkaa?), eli sukupuolet eivät jakaudu 50 ja 50 vaan poikia syntyy hieman enemmän. t. ap

Vierailija
12/18 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haluaa tiettyä sukupuolta. Eli tehkää kolmas vain, jos haluatte LAPSEN ettekä tyttöä.

Vierailija
13/18 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutuisit ainakin ikuisen voivottelun kohteeksi.

Minulla myös 2 poikaa ja olen raskaana. Toivoisin kovasti poikaa, vaikka ei sillä ole suurta merkitystä. Haluaisin kuitenkin olla ennemmin vain poikian äiti. Silti ihmiset voivottelevat jo nyt jos sieltä tuleekin poika!!

Vierailija
14/18 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siinä ehti jo sukupuolitoiveet menettää merkistyksensä. Olinkin varma että kolmas poika tulee, mutta saimme kuin saimmekin tyttären. Olisin kokeillut vielä neljännen kerran jos olisi ollut tarpeen, mutta onneksi ei tarvitse...

Vierailija
15/18 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse kun halusin nimenomaan kolmannen lapsen, niin yritimme kyllä ja saimmekin. Kahden tytön jälkeen tuli poika, mutta mä olisin ollut aivan yhtä onnellinen kolmennesta tytöstäkin, kuten myös miehenikin. Mies oli alkuun jopa hiukan pettynyt pojasta, mutta sopeutui nopeasti ja kuopus on hyvin rakas meille kaikille. Myös isosiskoilleen, joilla on vähän pitempi ikäero kuopukseen.

Vierailija
16/18 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kolmannen raskausaikana tuli vielä kyselyjä, että onkos sieltä nyt poika tulossa. Mutta kun tyttö syntyi, niin taivastelu loppui.

Vierailija
17/18 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 poikaa ja halusimme 3 lapsen ja olemme ikionnellisia nyt kun se kolmonen on tulossa. Poika tulossa tälläkin kertaa ja en ole ollenkaan ajatellut että meitä nyt joku voivottelisi että ai jaa taasko poika. Ja jos voivottelee niin on voivottelijan omaa tyhmyyttä sellainen.

Vierailija
18/18 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaksi aikaisempaa on esim poikia, niin 60-70% mahdollisuudella kolmaskin on poika.:)

Ei ole, oikea prosentti on 51,5%. Miehen meijoosissa syntyy (lähes) aina 50-50 molempia sukupuolia, mutta poikasiittiöt ovat hieman useammin laadukkaampia.

Tähän on tietty poikkeus; mies jonka kromosomit ovat YY (ei mikään tavaton) tuottaa pelkkiä poikia. Tästä syystä suuria poikakatraita on useammin kuin tyttökatraita. Mutta vaikka tilastoja nämä vääristävätkin, ei tavallisen kromosomiston omaavalla miehellä ole sen suurempi todennäköisyys saada poikia.