Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen blogisti ja ihmettelen

Vierailija
08.04.2012 |

miksi blogiini ei kommentoida vaikka blogillani on tilaajia blogilistalla ja analyticksin mukaan katsojia muutamia kymmeniä per päivä.

Olen koko aikana (alle vuosi) saanut pari kommenttia?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo kommentoin, anonyymina useimmiten, liittyykö se jotenkin tähän :D?

ap

Vierailija
2/14 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kirjanmerkeissä ja käyn lukemassa vähintään kerran viikossa.

Olen tehnyt näin jo vuosia.

En ole silti kommentoinut koskaan. Miksi? No en vaan tunne mitään halua ryhtyä kommentoimaan, mielessäni saatan asioita pohtiakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vain hassulta kirjoittaa ja tietää, että siellä on joitain jotka lukevat ja sitten ei jotenkin saa mitään palautetta :)

Mutta toisaalta, se on jo imartelevaa, et kukaan lukee :) ois kiva tietää millaisia ne on jotka on päätyneet mun yksinkertaista blogia lukemaan :)

Mutta joo, ymmärrän juuri tuon mainitsemasi ja uskon sen pitävän paikkansa todella monien kohdalla.

ap

Vierailija
4/14 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo kommentoin, anonyymina useimmiten, liittyykö se jotenkin tähän :D?

ap

muiden blogeja, nimenomaan sillä blogikirjoitustunnuksella, saa myös itse vastavierailuja. Ja ehkä jopa uusia lukijoita, tai ainakin uusia vierailijoita. Ja kun joku on postausta jo kommentoinut, on muillakin matalampi kynnys kommentoida.

Kiinnitä myös huomiota blogikirjoitusten tyyliin. Esitä kysymyksiä lukijoille, pyydä kommenttia postauksen sisältöön, mieti, millaiset aiheet herättävät kommentointihaluja jne.

Vierailija
5/14 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suurinpiirtein joka sadas katsoja saattaa kommentoida jotain. Eli vaikka lukijoita riittää, niin ei ehkä niin paljon, että kommentteja alkaisi sadella. Ja jotenkin tuntuu, että usein kommentteja alkaa kasautua sitten kerralla enemmän, kunhan siinä pääsee ensin alkuun.

Se, että seuraajia on, tarkoittaa kuitenkin sitä, että lukijoita on ja siinä mielessä kannattaa jatkaa. Voihan kommentointia yrittää houkutellakin kysymällä lukijoilta jotain - sellainen pakotettu kysymyksen laittaminen joka postaukseen ei ehkä kannata, mutta silloin tällöin on varmaan sopivia tilanteita esittää kysymyksiä.

Vierailija
6/14 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osaa enkä halua kirjoittaa niin, että pyytelisin kommenttia, se ei ole minun tyylistä.

Alkujaankin olen lähtenyt bloggamaan paremminkin niin, että kirjoittelen huvikseni niin et oikein osaa myöskään etsiä kommentointihalua herättäviä kirjoituksia.

Yleensä kirjoitan lyhyesti, päiväkirjatyylisesti omasta päivästä, jostain uutisesta, meikeistä, vaaatteista tmv, ihan mikä sattuu sillä hetkellä mielessä olemaan. Minun arkeni on todella raskasta ja aivan aluksi ajatus oli kirjoittaa siitä, mutta sitten huomasin, että minulle virkistävämpää on pysyä pinnallisemmissa aiheissa (+ joskus jotain "oikeaa"). Se on kuin naistenlehtituulahdus minun päivääni :D Olikohan tässä järkeä :)

Mutta ehkä joskus voisi jonkun kysymyksen rohkaistua laittamaan, ehkä joku rohkaistuisi vastaamaan :) ja voisin järkyttyä :D

ap

Vierailija
7/14 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli käyt kommentoimassa muiden blogitekstejä sisään kirjautuneena. Ja lisäksi tuot jotenkin omissa blogiteksteissä ilmi, että haluat vuorovaikutusta lukijoiden kanssa.

Itsekin aika harvoin kommentoin. Usein vaan luen postaukset kiireessä muiden hommien ohessa ja ajattelen kommentoivani myöhemmin. No, myöhemmin on taas muuta ajateltavaa ja unohtuu.

Itse blogatessa joskus harmittelin kommenttien vähyyttä. Nykyään en pidä kommentteja blogin mielenkiintoisuuden mittarina joskin arvostan joka kommenttia. Olen blogannut kolmatta vuotta eikä blogi ole minulle henki ja elämä vaan harrastus muiden joukossa.

Vierailija
8/14 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuin naistenlehtituulahdus minun päivääni

Tässä lienee syy. Lukijat käyvät vilkaisemassa samalla tavoin kuin naistenlehti selataan läpi. He saavat siitä kevyen tuulahduksen, mutta miksi intoutuisivat kommentoimaan? Miten usein itse kirjoitat palauteviestejä Me Naisille tms. Jatka vaan samaan malliin, sinulla on selvästi omat lukijasi.

Vierailija
9/14 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistäs tähän linkkiä blogiisi niin saat kerta heitolla enemmän huomiota ja ehkä jokusen uuden lukijankin. kyllä blogeja pitää aina vähän uskaltaa mainostaa, ei ihmiset niitä muuten löydä.

Vierailija
10/14 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan blogissasi mahdollisuus kommentoida anonyyminä?

Kommentoin jonkin verran blogeihin, mutta mulla ei ole esim. Google-tiliä enkä sitä aio myöskään vain blogikommentoinnin vuoksi hankkiakaan. En myöskään välittäisi kertoa email-osoittettani kaiken maailman bloggaajille. Siispä kommentoin vain anonyyminä tai nimimerkillä.

Anonyymin kommentoinnin sallineet bloggaajat tosin saavat enemmän vihapostia, mutta kommentteja ne ovat nekin. ;)

Vierailija
11/14 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin toivoisin enemmän kommentteja vaikka niitä tuleekin muutama aina.

Vierailija
12/14 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaina päivinä kävijöitä parisen sataa, yleensä n. 80 kpl. Silti tosi satunnaisesti tulee kommentteja ja tuntuu tyhmältä kalastella niitä kommentteja kysymyksillä, joihin kukaan ei sitten vastaa.

Yksi asia, joka saattaa vaikuttaa on se, että bloggaan täysin anonyyminä, eli kukaan kavereistani ei käy keskustelemassa "tutun kanssa".

Eli kaikki te ihanat lukijat, laittakaa ihmeessä kommenttia - ja eri mieltäkin saa olla asioista, kunhan pitäytyy kohteliaisuuden rajoissa!

Vierailija
13/14 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaina päivinä kävijöitä parisen sataa, yleensä n. 80 kpl. Silti tosi satunnaisesti tulee kommentteja ja tuntuu tyhmältä kalastella niitä kommentteja kysymyksillä, joihin kukaan ei sitten vastaa.

Yksi asia, joka saattaa vaikuttaa on se, että bloggaan täysin anonyyminä, eli kukaan kavereistani ei käy keskustelemassa "tutun kanssa".

Eli kaikki te ihanat lukijat, laittakaa ihmeessä kommenttia - ja eri mieltäkin saa olla asioista, kunhan pitäytyy kohteliaisuuden rajoissa!

Samaa pyytelen minäkin. Jätä aina jokin käyntikortti kommenttiboksiin...

Vierailija
14/14 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävijät, parhaina päivinä on tosin ollut noin sata, mutta tavallisin on 25-35 kävijää päivässä.

Minä bloggaan myös täysin anonyymina, joten olen myös ajatellut, että se voi vaikuttaa. Olen katsellut muita blogeja ja ne jotka saavat eniten kommetteja bloggaavat tosiaan omalla naamallaan, tulevat läheisiksi varmaan helpommin ja samalla helpommin lähestyttäviksi.

Mutta omaa naamaani en silti blogiin laittaisi, mikään blogijulkisuus tmv ei ole minua varten :)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi