Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vietkö kylään mennessäsi "emännälle" kukan tms?

Vierailija
08.04.2012 |

itse aina vien tulppaanikimpun,suklaarasian tai jotain,mutta itse en ole koskaan saanut mitään. Eilen just mietiskeli

n kun ystäväpariskunta oli iltaa istumassa,istuneet jo 20v ajan aina meillä ja koskaan eivät ole tuoneet tullessaan mitään,eipä siinä mitään,mutta luulisi,että joskus toisivat jotain tullessaan.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis no, esim ekan kerran kun käyn jossain (kun vali muutti yhteen naisystävän kanssa, kun kävin mieheni vanhempien luona, kun ystävät on muuttanut joko yksin tai yhteen jonkun kanssa), mutta en sen jälkeen.

Tai jos menen ex tempore serkun luo ostan keksejä mukaan jos mun tekee mieli kahvin kanssa kun tietää että sillä ei ole ikinä mtn makeaa kotona =D

Vierailija
2/18 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos on sellaisen kyläpaikka missä käydään melko harvoin.

Minusta on ihanaa viedä kukkia ja vielä ihanampaa saada niitä. Joidenkin mielestä se voi olla vanhanaikasta mutta yleensä ihmiset tuntuvat aidosti ilahtuvan (varsinkin jos eivät yleensä saa kukkia).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kyllä, mutta tosi harvoin. Viimeksi ystävänäpäivänä vein kaverille ja mulle leivokset. Sitten jos menen iltaa istumaan niin, että tarkoitus on syödä/juoda (muuta kuin kaffet ja pullat) niin sitten vien, mutta siis normille kyläreissulle en yleensä vie. Sama käytäntö on myös toisinpäin.

Vierailija
4/18 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä vien kyllä. Kukkia ja kuohuviiniä esimerkiksi

Vierailija
5/18 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan vasta parikymppisiä, joten ei oikein ole tuliaisten vienti (vielä) tapana.

Vierailija
6/18 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina jotain.

Vierailija
7/18 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tää ei ole kyllä ikäkysymts, vaan rapakysymys.

Mun mielestä usein tai läheisten ihmisten kesken ei ole tarpeen tuoda tuliaisia, koska tapaamiskynnys on matala. Jos taas on kutsuttu vaikka illalliselle, niin sitten voi viedä. Harvemmin tavattaville kavereille taas voi viedä tuliaiset vaikka tapaaminen olisikin arkinen. .

Vierailija
8/18 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minusta on raskasta miettiä mitä voisi viedä. Ja koska minusta on yleensä hieman vaivaannuttavaa saada kukkia ym.

Toki kiitän tuomisista ja laitan kukan pöytään mutta vieraiden lähdettyä ne menee yleensä anopille tai jollekkin kaverille vien.

Kahvia meillä ei juoda kuin vieraiden kanssa ja välillä joudun jakamaan muille vieraiden tuomia kahvipaketteja kun menisivät vanhaksi.

Allergioiden takia monet meille tuodut ruuat ja karkit joudun kanssa antamaan muille kun ei itse voida syödä.

Korsite-esineistä ym en itse piittaa joten en halua niitä enkä halua viedä niitä muillekkaan eteen.

Itse vien kyläpaikkaan meille sopivia keksejä tai karkkia ja mehua. Muuten en juurikaan vie mitään ja toivon ettei meillekkään tuotaisi muuta kuin sellaista mikä syödään heti kahviteltaessa.

Vierailija
9/18 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiselle jota näen viikotttain tai vaikka vain joka kuukausi en vie ellei ole nimppari tai syntymäpäivä.

Vierailija
10/18 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvipullat (jos "vain" joku äitikaveri jota näen usein), kukkia, viiniä suklaata, lapsille jotain... Perheessämme tämä on ollut tapana ja olen toiminut näin omilleni muutettuani, siis silloin parikymppisenäkin. Nyt olen 31.

Vierailija
11/18 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vien aina jotain, yleensä joko viinipullon tai kukkia.

Vierailija
12/18 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain. se onkohteliasta

Vierailija
13/18 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskohteliaisuutta.

Vierailija
14/18 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vien jotakin siis koko perheelle.

Vierailija
15/18 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko oikeasti olemassa niin moukkia ja omituisia jotka EI vie??

Sehän kuuluu hyviin tapoihin.

Vierailija
16/18 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä se puoli asiasta, että vaikka on toki kohteliasta viedä jotain tuliaisia, niin ihmisillä on nykyisin nurkat täynnä roinaa, niin onko viisasta sitä roinan määrää kasvattaa koriste-esineillä tms? Kahvipullien viemisen ymmärrän, mutta silti itse harvoin vien. Minulla on tapana mennä tapaamaan ihmistä, kahvittelu ja syöminen on sivuseikka, josta en niinkään välitä. Toki jos niiden tarjoaminen näyttää olevan emännälle tärkeää, jotain otan, mutta silti ihmisen tapaaminen ja keskustelu on mielestäni tärkeintä ja riittävää. Ajatteleeko kukaan muu näin?

Vierailija
17/18 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin minusta tuntuu ihminen, joka ei tuo tullessaan aina jotain, läheisemmältä ystävältä, kuin sellainen, joka ei voi tulla kylään tuomatta aina jotain. Ikään kuin se "pakko" tuliaisiin puolin ja toisin veisi ystäviä henkisesti kauemmaksi toisistaan, koska kylään ei voisi mennä ilman jotain materiaalia, oli se sitten syötävää tai kukkaa tai koristetta. Läheisyys on se, josta minä nautin ja se, ettei tarvitse joka hetki miettiä, mitä sanoo, vaan uskaltaa jutella ystävän kanssa asiasta kuin asiasta.

Vierailija
18/18 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia, kukkia, kuohuviiniä, yms.

Mutta en koskaan tavaraa nurkkiin riesaksi. Itse tehdyistä käsitöistä puhumattakaan... Niitä me saamme suvulta, ja niillä ei tee yhtään mitään.