Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi yksin uimahalliin?

Vierailija
08.04.2012 |

Muutamme kesällä uimahallin kupeeseen ja lapset intoilee jo nyt, miten he voivat käydä keskenään tai kavereiden kanssa uimahallissa.

Minkä ikäiset nykyään voi päästää yksin uimahalliin? Isompi on tokalla, hänet uskoisin voivani päästää jo nyt. Pienempi menee vasta ensi syksynä eskariin, joten häntä en muutenkaan päästäisi.

Muistan itse olleeni tokaluokkalaisena hallissa yksin. Luultavasti olin ollut jo aiemminkin, mutta tuolloin törmäsin opettajaani pukkarissa ja siitä keskustelusta muistan, mikä vuosi oli.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa Raksila ja Raati 7v

Vierailija
2/13 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2012 klo 10:55"]Muutamme kesällä uimahallin kupeeseen ja lapset intoilee jo nyt, miten he voivat käydä keskenään tai kavereiden kanssa uimahallissa.

Minkä ikäiset nykyään voi päästää yksin uimahalliin? Isompi on tokalla, hänet uskoisin voivani päästää jo nyt. Pienempi menee vasta ensi syksynä eskariin, joten häntä en muutenkaan päästäisi.

Muistan itse olleeni tokaluokkalaisena hallissa yksin. Luultavasti olin ollut jo aiemminkin, mutta tuolloin törmäsin opettajaani pukkarissa ja siitä keskustelusta muistan, mikä vuosi oli.

[/quote]

No itse kävin itsekseni jo 6 vuotiaana uimassa, kun osasin uida hyvin jo 3 vuotiaana. Eiköhän 6 vuotiaana voi jo yksin käydä uimassa, jos osaa uida. Me asutaan uimahallin vieressä ja kyllä meidän hallilla 6 vuotiaatkin käyvät jo yksin uimassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2012 klo 10:55"]Muutamme kesällä uimahallin kupeeseen ja lapset intoilee jo nyt, miten he voivat käydä keskenään tai kavereiden kanssa uimahallissa.

[/quote]

http://www.urheiluhallit.fi/uinti-uimakoulut.html

Vierailija
4/13 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy 9-vuotias kavereiden kanssa itsekseen uimassa. Paikkakunta Riihimäki. Tyttö tosin harrastanut uintia 3-vuotiaasta saakka ja viikottain uin treeneissä noin 3,5 kilometriä. Kaverinsa osaa uida mutta ei ole harrastanut uintia.

Vierailija
5/13 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, enpä tiennyt mitään noista ikärajoista. Me käytiin ala-asteikäisinä kavereiden kanssa. Veikkaan että jo ennen kun opin uimaan (opin aika myöhään), mutta väliäkö tuolla kun aina leikimme vain matalassa lastenaltaassa.

Vierailija
6/13 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuo selvinnee uimahallin sivuilta.

Vierailija
7/13 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy olla 12-vuotias, ennenkuin pääsee yksin.

Vierailija
8/13 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä ilmoitetaan kassoilla, mutta ainakin Raatin uimahallissa uimavalvojat alkoivat aukoa päätään tyyliin "me ei olla täällä mitään lastenvahteja" kun olin yhdessä 9-vuotiaan poikani kanssa uimassa ja hän ui eri altaassa kuin minä. En ole testannut, kuinka pitkän matkan poikani osaa uida, mutta vähintään sata metriä olen nähnyt hänen kauhovan ja osannut uida jo vuosikausia.

Jouduin sitten loput maksetusta uima-ajasta istumaan juniorialtaan laidalla :( Ja ajankohta oli arkipäivä kello yhden kieppeillä, eli altaat olivat likimain tyhjiä. Vähän tyhjän kanssa oli koko käynti.

Vierailija
9/13 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lapsi osaisikin uida, niin virhearvioita sattuu. Samoin sattuu joskus onnettomuuksia - varsinkin jos lapset keskenään hallissa ja saavat juoksennella liukkaalla allasalueella.

Mun lapseni on 9v ja osaa uida todella hyvin. On suorittanut jopa uimakandidaatin merkin. Silti yksin ei pääse kuin uimaseuransa harkkoihin. Silloinkin ohjeena että tulee heti tunnin jälkeen saunaan ja pukemaan. Uimaan ei tule yksin pääsemään rannalle tai halliin vielä pariin vuoteen.

Vierailija
10/13 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä ilmoitetaan kassoilla, mutta ainakin Raatin uimahallissa uimavalvojat alkoivat aukoa päätään tyyliin "me ei olla täällä mitään lastenvahteja" kun olin yhdessä 9-vuotiaan poikani kanssa uimassa ja hän ui eri altaassa kuin minä. En ole testannut, kuinka pitkän matkan poikani osaa uida, mutta vähintään sata metriä olen nähnyt hänen kauhovan ja osannut uida jo vuosikausia.

Jouduin sitten loput maksetusta uima-ajasta istumaan juniorialtaan laidalla :( Ja ajankohta oli arkipäivä kello yhden kieppeillä, eli altaat olivat likimain tyhjiä. Vähän tyhjän kanssa oli koko käynti.

Vierailija
11/13 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa meidän käyttämissä halleissa ei ole koskaan lukenut mitään siitä, milloin voi päästää lapsen yksin. Pitääpä kysyä seuraavalla kerralla.

Vaikuttaakohan asiaan, jos lapsen uimaseura treenaa kyseisessä hallissa? Treeneihin tietty menee ilman vanhempia, mutta siellä on valmentajat vahtimassa altailla.

Mitään virallista rajaa ei varmaan ole siihen, koska rannalle voi päästää, mutta pidän sitä itse vaarallisempana, joten lykätään sitä ainakin ensi kesän yli vielä.

Vierailija
12/13 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikäraja 10v

Vierailija
13/13 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v taitaa olla yleisin raja. MAlmilla pääsee alle 10v jos on huoltajalta kirjallinen lupa. Kuopus oli 9v kun halusi mennä kaverinsa kanssa Itiksen uimahalliin. Soitin sinne, että pääsevätkö ilman aikuista ja vastaus oli, että heillä ikäraja 7v ja uimataitoinen pitää olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän