Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahden kulttuurin perheet

Vierailija
07.04.2012 |

Kuinka teillä toimii ystävyyssuhteet perheen ulkopuolella? Ja asutteko miehen vai vaimon kotimaassa?

Me asumme Suomessa (minun kotimaani) ja ystävyyssuhteita on vähän. Mieheni ei oikein osaa olla suomalaisten kanssa tekemisissä. Positiivista on se, että oma perheemme on tosi tiivis, mutta samalla harmittaa, että sosiaalinen elämä kuihtuu kuihtumistaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoimmilta paikkakunnilta voisi löytää kohtalotovereita.

Vierailija
2/9 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.finlandforum.org/index.php

Vai haluaako tutustua ehdottomasti suomalaisiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin verran tunnemme ihmisiä miehen kotimaasta, mutta emme heidänkään kanssa ole oikein kunnolla ystävystyneet - lähinnä tavataan lasten kielitaidon vuoksi.

Läheisiä ystäviä on miehen kotimaassa, mutta käymme siellä noin kerran vuodessa vain.

Vierailija
4/9 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on saanut ystäviä työn, harrastusten ja yhsistystoiminnan kautta. Suuri osa on kyllä ulkomaalaisia, osa miehen kotimaasta, mutta paljon myös muualta. On myös suomalaisia kavereita, lähinnä harrastuksen (kalastus ja musiikki) kautta tulleita. Oikeastaan miehellä on tiiviimmät ystävyssuhteet kun mulla. Toki tapaamme minunkin ystäviä. Toki kun on ollut yli 20v yhdessä, niin ei meinaa enää muista kuka tutustui ekaksi kehen:-)

Vierailija
5/9 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on omia ystäviä, mutta mielelläni tapaisin myös perheiden kesken. Se jää kuitenkin vähäiseksi, kun mieheni ei oikein ole samalla aaltopituudella ystävieni miesten kanssa.

Itse puolestani en oikeastaan kaipaa uusia ystäviä, vaan haluaisin syventää ystävyyttä nykyisten kavereiden kanssa ja laajentaa sitä niin, että tavattaisiin muutenkin kuin ilman miehiä/perheitä.

Vierailija
6/9 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuuko hän kuitenkin suomea?

Vierailija
7/9 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutaan mun, eli vaimon kotimaassa. Ja meillä on sekä mun kaveriperheitä ja miehen kaveriperheitä. Sosoiaalista elämää on toisinaan liiankin kanssa... Paljon on myös meidänlaisiamme coctailperheitä ystävinä:)

Vierailija
8/9 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain johtuu varmaan kulttuurieroista, osittain sitten luonne-eroista. Mieheni on tottunut astetta improvisoidumpaan, epämuodollisempaan ja rennompaan yhdessäoloon kuin Suomessa on tapana. Hänen kotimaassaan kokoonnutaan yleensä aika suurella porukalla, heitetään läppää, ei välttämättä kamalasti vakavia jutella tai henkilökohtaisia kuulumisiakaan.

Vierailija
9/9 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekaperheisiin sitten. Meillä on ystäviä eri maista,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi