Imetystä julkisilla paikoilla vastuvat - asiallisia vastauksia pyytäisin?
Pyytäisin asiallisia vastauksia kysymykseeni, eli mikä häiritsee imetyksessä julkisilla paikoilla, esimerkiksi ravintolassa? Itselleni asia on todella vaikea ymmärtää. Olen imettänyt kahta lastani pitkään, toista yli kaksivuotiaaksi, myös julkisilla paikoilla, mutta aina hienotunteisesti ilman suurempia tissien esittelyjä. Eilen täällä olleessa ketjussa liittyen Näsinneulaan, joku kirjoitti, että "lapsi lutkuttaa tissiä posket lommolla"- itselleni tuo kuvaus on aivan outo, koska imetys oli hiljaista ja rauhallista puuhaa, enkä olisi voinut kuvitella sen häiritsevän ketään.
Kertoisitteko, millaisia negatiiisia ajatuksia imetyksen näkeminen teille tuo? Miksi se on teistä epämiellyttävää tai jopa "ällöttävää" (joku jopa vertasi imetystä ulostamiseen tai nenän kaivamiseen)?
Kertoisitteko myös, oletteko itse imettäneet lapsianne, tai onko teillä lapsia.
Kiitos!
Kommentit (545)
Tää keskustelu on ihan älytön ja elämästä vieraantunut. Ihminen tarvitsee ruokaa, eli vauva myös. Vauvaa ruokitaan yleensä rinnasta tulevalla maidolla. Kun ihmisellä on nälkä, hän syö. JOPA MUIDEN SEURASSA. Joten kun vauvalla on nälkä, niin hän syö. RIIPPUMATTA SIITÄ, MISSÄ HÄN SILLÄ HETKELLÄ ON. Ei vauvan syöminen ole ällöttävää, vaan elintärkeää. Jos tissi näkyy, niin mitä sitten. Se on ruoka-astia vauvalle. Ihan kuin kaikki eivät jossain vaiheessa olisi nähnyt tissiä. Mikä tississä on niin järkyttävää nähdä? Eikä yleensä ole niin, että ihmiset pitävät rinnoista? Onko se vaan niin, kun ei itse sitä pääse lutkuttamaan, niin ei kestä nähdä toisen sitä lutkuttavan? Ootte kyllä infantiileja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imetyskielto tarkoittaisi käytännössä että maa on täynnä seinähulluja äitejä jotka on lukittu vuodeksi kotiinsa.
:D
No siellä olisivat utareineen kuin navetassa.
Mikä päässäsi on vialla?
Lehmät kuuluu navettaan imettämään,kuten emakot kun ovat porsineet
Täälä vinkuu nyt sitte ne, jotka haluaa nähdä paljasta tissiä julkisella paikalla. Pervot. Varmaan lämmöllä muistatte Ciccioliinaa.
Aloitus on provo. Vai tunteeko joku itsensä niin tärkeäksi, että imettää julkisesti? Yleensä se vauvan ruokahetki rauhoitetaan menemällä syrjään.
Ihminen, joka puhuu pienten vauvojen äideistä eli yhteiskuntamme tärkeimmistä vastuunkantajista rumasti, esimerkiksi käyttäen sanaa "utare" on mielipiteineen minulle täysin sivuutettava.