Seuraavan kerran paiskaan oven kiinni kun..
Kylään tullessa kuulen sanat"meidän pikkuisella on hiukan räkää nenässä" Tämä on nyt nähty niin monta kertaa ja täälläkin varmasti puitu samaa asiaa, mutta puran kiukkuni silti. Jos ollaan menossa kylään ja lapsella on just ilmaantunu "vähän" räkää nenään niin se tarkoittaa sitä, että silloin lapsi on kaikista tartuttavimmillaan. Meillä on nyt 3/5 perheestä samassa taudissa minkä ystäväni suvaitsi pari päivää sitten meille tuoda. Lapsellaan jolla piti hiukan nenä vuotaa aivasteli ja turlutti räkää ympäriinsä. Tiesin jo siinä hetkessä mitä meillä on seuraavien viikkojen ohjelmassa. Korvatuledusta, valvottuja öitä ja muuta mukavaa. Ärsyttää! Kyllä taudin voi saada vaikka kaupasta, mutta mitä sitten? Mielummin otan sen sieltä kuin ehdoin tahdoin tahallaan tartutettuna!
Kommentit (10)
Lapset pidetään kotona koko talvi? Muskarissa, kerhossa jne. on koko talven joku räkäinen lapsi eli omasi eivät saa osallistua mihinkään ryhmiin?
Meillä lapset päiväkodissa ja saavat sieltä kaikki mahdolliset sairaudet, jos ovat sairastuakseen. Tänä talvena ollut yksi ainoa flunssa kuumeineen, vaikka koko ajan jonkun nenä hoidossa vuotaa.
vallan hyvin ketutuksesi.
sedän vaimo harrasti tuota että kertoi kun oltiin lähdössä pois,että niin muuten meillä oli vielä eilen mahatauti..
Meille on eräskin vatsatauti tuotu tällä tavalla: "erkkipekka oksensi kerran viimeyönä, mutta ei sillä nyt enää ole ollut mitään oireita..."
Viimeksi sairastettiin monta päivää noroa, ei kivaa, varsinkaan raskaana ollessa ja pienten lasten äitinä.
just tuollasia räkänokka kavereita meillä kotona. Pärskivät koko ajan ja nenä täynnä räkää ja sitten nenää kaivetaan surutta sormilla. Ja ei osata niistää vaan kirnutaan sitä räkää nenässä.
Olen monet kerrat sanonu pojalle, et älä raahaa meille noita hemmetin räkänokkia. Puistattaa.
Liikutaan kyllä ja käydään harrastuksissa. Pienin on sen ikäinen, että imuroi varmasti taudin jos tullaan naamalle pärskimään. Syy miksi ärsyynnyin nyt niin kovasti on se, että ystäväni olisi voinut informoida minua asiasta etukäteen eikä vähätellä lapsensa räkäisyyttä. Myös se, että vietämme nyt pääsiäisloman sairastaen kun muitakin suunnitelmia olisi ollut.Täytyy pitää mielessä, että ainakaan ennen lomia ei kannata treffejä sopia.ap
just tuollasia räkänokka kavereita meillä kotona. Pärskivät koko ajan ja nenä täynnä räkää ja sitten nenää kaivetaan surutta sormilla. Ja ei osata niistää vaan kirnutaan sitä räkää nenässä. Olen monet kerrat sanonu pojalle, et älä raahaa meille noita hemmetin räkänokkia. Puistattaa.
Toimiiko hysteerisyys myös toisinpäin, eli pystyttekö olemaan ettette itse vie niitä pikkunuhaisia kylään?
välitetä nuhasta ja yskästä. Sitähän nyt monesti on pienillä lapsilla syksystä kevääseen. Jos on monta lasta perheessä niin tuntuu, että aina jollain nenä vuotaa tms. Nää asiat on puhuttu ja puitu jo vuosia sitten. Ketään ei semmoinen haittaa.
Vatsatauti ja kuume yms. on sitten vähän eri asia. Silloin ei sovi kyläillä puolin eikä toisin hetkeen. Ne asiat sitten aina taudin kuvan mukaan sovitaan erikseen ja tarpeen tullen siirrellään kyläilyjä.
eihän kyläilyä voi siirtää....